AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Vi reiser til kreta til sommer og sønnen vår vil da være litt over 3 år. Hvordan har dere gjort det med bilstol? Har Apollo bilstoler man kan låne? Er de bakovervendte? Anonymkode: eb5fd...bc0
Whoops Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Jeg vet ikke med Kreta, men bakovervendte barnestoler til bil er ikke vanlig i det hele tatt sydover. Om du krever et sånt sete bør du ta det med selv (stort sett gratis om du reiser med barn). De fleste drosjeselskaper har bilstoler, men de er som regel av de enkleste, men godkjente. Om dere skal leie bil, så hører dere med selskapet dere skal lei bil av. De har som regel også enkel bilseter man kan leie med bilen. Tviler litt på at de har bakovervendte, men det går an å høre.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 På 22. mars 2017 den 19.08, Whoops skrev: Jeg vet ikke med Kreta, men bakovervendte barnestoler til bil er ikke vanlig i det hele tatt sydover. Om du krever et sånt sete bør du ta det med selv (stort sett gratis om du reiser med barn). De fleste drosjeselskaper har bilstoler, men de er som regel av de enkleste, men godkjente. Om dere skal leie bil, så hører dere med selskapet dere skal lei bil av. De har som regel også enkel bilseter man kan leie med bilen. Tviler litt på at de har bakovervendte, men det går an å høre. Ikke TS, men håper de er greit jeg spør :-) får man ha med seg bilseter inn på flyet? Tør liksom ikke sende som bagasje da jeg har sett hvordan de behandler bagasje! pleier typiske charter reisemål å ha bilstoler for de minste også? Altså baby ikke barn. Anonymkode: ee874...b1d
Whoops Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke TS, men håper de er greit jeg spør :-) får man ha med seg bilseter inn på flyet? Tør liksom ikke sende som bagasje da jeg har sett hvordan de behandler bagasje! pleier typiske charter reisemål å ha bilstoler for de minste også? Altså baby ikke barn. Anonymkode: ee874...b1d Enkelte seter kan du ha med inn og feste i flysetet... men da må du bestille barnebillett til barnet. Spebarn har ikke eget sete og da kan du ikke ta med setet. Vet bare at dette gjelder hos Norwegian. Hvis du tenker på håndbagasje, så tipper jeg setet blir for stort i forhold til maksimale mål på håndbagasjen. Sjekk med flyselskapet. Men det er gratis å sende som spesialbagasje og det er nok mest vanlig. Du får leid emballasje som sikrer deg litt mer mht vogner og seter (a la prampack). Ofte kan flyselskapet gi en rabattkode på disse. Og de sikrer deg også mer om setet eller vognen skulle bli borte eller ødelagt i transport. Sjekk alltid bagasjen nøye før du reiser fra flyplassen ved ankomst, ettersom skader må meldes der innen kort tid. Og ja taxier har som regel seter som følger lover og regler for frakt av barn i forskjellige aldre. Det er ikke sikkert det er samme regler i andre land som i Norge, så du kan ikke kreve at setene de har er etter norske lover... og som sagt er bakovervendt sete omtrent ikke-eksisterende nedover i Europa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå