AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Søkte finansieringsbevis i banken min og fikk beskjed de ikke gir det som et dokument som er gjyldig i så og så mange måneder, men bare gir svaret på epost/tlf om hvor mye vi kan få. Er dette blitt en vanlig praksis? Før var det et A4 ark man kunne forholde seg til. Ulempen er at vi uansett må søke hver gang før vi skal på visning/by for å få bekreftelse om det passer oss. Banken mener lånet er avhengig av type bolig/kostnader og ikke så mye inntektene våre. Blir sikkert mye jobb for dem siden plannen vår er å begynne å se på aktuelle boliger og kjøpe innen sommeren 2018. Da må vi nesten sende dem Finn annonser før vi drar på visning for å rekke å få svar/bekreftelse fra dem. Da kan det hende boliger ikke var aktuell allikevel når vi har sett på den... Anonymkode: 098c3...412
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Vi fikk ikke noe finansieringsbevis på papir. Men det skjønner jeg heller ikke hva skulle vært godt for. Man skal aldri vise det til noen, så det har jo ingen ting for seg å ha? Det høres litt pussig ut at de ikke kan si en sum dere får låne. Ihvertfall en minimumssum, som dere får uansett. Jeg ville vurdert å høre med en annen bank, det der høres merkelig ut. Anonymkode: 2458a...788
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Veldig tungvint å høre med banken for hver budrunde. Ville vurdert å bytte bank. Vi fikk på epost beløpet vi kunne kjøpe for og dette ble lagt inn i bankens system. Dermed var det bare for oss å gå på visninger og delta i budrunder. Anonymkode: 2acb4...1b3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk ikke noe finansieringsbevis på papir. Men det skjønner jeg heller ikke hva skulle vært godt for. Man skal aldri vise det til noen, så det har jo ingen ting for seg å ha? Det høres litt pussig ut at de ikke kan si en sum dere får låne. Ihvertfall en minimumssum, som dere får uansett. Jeg ville vurdert å høre med en annen bank, det der høres merkelig ut. Anonymkode: 2458a...788 De kommer til å skrive til oss på epost hva vi kan ta som utgangspunkt. Så den delen er grei. Men det må vel også være greit å forholde seg til denne summen uten å få et grønt lys hver gang så lenge vi holder oss innenfor rammene? TS Anonymkode: 098c3...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå