Gjest overrasket Skrevet 15. desember 2004 #1 Skrevet 15. desember 2004 Jeg har en bror jeg ikke har snakket med på 4 år. På lørdag fikk jeg vite gjennom en annen søster at han hadde blitt knivstukket i magen så tarmene lå uttafor,skjært på armen og knivstukket i øye så han har fått glassøye. I dagesvis har jeg tenkt på ham,synes synd på ham og lurer på hvordan har har det. Så fikk jeg vite idag at det ikke var sant. Han ville bare FLEIPE litt sa han. Hvor går egentlig grensa? Fordi om kontakten ikke er der,så behøver man vel ikke å utsette familiemedlemmene for sånt vel. Eller for andre utenforstående for den sakens skyld. Jeg synes synd på ham enda,for han vet ikke at han kan miste enda flere ved å holde på slik.
Gjest Madam Felle Skrevet 15. desember 2004 #3 Skrevet 15. desember 2004 Jeg hadde bedt de dra til h*****, og aldri vist seg for meg igjen. :evil: Sånn gjør man bare ikke. :evil:
kitty Skrevet 15. desember 2004 #4 Skrevet 15. desember 2004 Kanskje det er et desperat forsøk i å få kontakt??? For min del så syns jeg det er veldig rart med søsken som ikke har kontakt.
Anglofil Skrevet 15. desember 2004 #5 Skrevet 15. desember 2004 Kontakt på den måten? Ikke om jeg hadde vært blid på han nei... Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #6 Skrevet 15. desember 2004 Han ville kanskje teste ut hvor mye dere brydde dere om han? Sier jo litt om du ikke kontaktet han da du fikk høre det. Det ville iallefall fortalt meg mye dersom jeg var din bror. Var det kanskje bare det han ønsket å finne ut?
Sekhmet Skrevet 16. desember 2004 #7 Skrevet 16. desember 2004 Jeg syns også det virker rart at du ikke tok kontakt med han da du fikk vite dette... Regner med det er en god grunn til at dere ikke har hatt kontakt på 4 år, men siden du har tenkt mye på han,syns synd på han og lurt på hvordan han har det, har du neppe lagt han helt for hat, og det ville vel vært naturlig at man tok kontakt med sin egen bror om man fikk en slik beskjed ? Jeg hadde nok stussa litt over hvor mye du egentlig brydde deg om meg om jeg var han. Langt ifra akseptabelt å lyve selvsagt, men om dette var et forsøk på å se hvem som brydde seg når det virkelig gjelder....så strøyk du med glans...
flopia Skrevet 16. desember 2004 #8 Skrevet 16. desember 2004 Vel. Jeg oppfatter dette som et rop om kontakt. Og tror nok ikke han mente å gjøre ting værre eller såre noen. Når dere ikke hadde hatt kontakt på fire år, og heller ikke at du da du fikk vite at han var skadet på en alvorlig måte, hvor det kanskje kunne stått om livet, ikke brydde deg om broren din å dro for å se hvordan det stod til. Jeg vet ikke grunnen til at dere ikke har kontakt, men synes alle som har søsken bør ta vare på hverandre, ikke drive å gjøre slikt selv om noe har skjedd i fortiden. Stahet er en hard nøtt å knekke
Gjest Kari N Skrevet 16. desember 2004 #9 Skrevet 16. desember 2004 Vi vet absolutt ikke hvorfor trådstarter ikke har hatt kontakt med broren sin. Det kan være god grunn til at kontakten ikke er der, det vet dere ingenting om! :-x Til trådstarter: Tror at enten så prøvde broren din med et svært dårlig forsøk å få kontakt, eller så er han bare spekka gæern/svært dårlig humor/sett for mye på Jackass. :o
Gjest OverraskeT Skrevet 17. desember 2004 #10 Skrevet 17. desember 2004 Når det gjelder hvorfor jeg ikke har kontakt med ham så gjelder det også masse makabre ting. Han prøvde å fikle med meg da jeg var yngre. For litt over 4 år siden kom han på besøk,drita full,ramla ut av taxien,tryna utenfor utgansdøren,ramla i gangen,smugdrakk fra baggen som sto på gulvet.skalla i veggene osv. Han reiste etter 2 timer fordi han ikke fikk drkke mer. Da hadde jeg ikke sett ham på 4 år heller. Jeg hadde 3 små barn den gangen. Så kom oktober og en annen bror av oss døde av heroin overdose. Jeg gråt og gråt og ville ha trøst av den eldste broren min. Den eneste trøsten jeg fikk var" vi får tenke på dem som er levandes og ikke på dem som er daue" sa han til meg. (han kom ikke i begravelsen) Så har han kontakt med en søster av meg som har banka meg opp og rana meg mitt på lyse dagen og det endte med at politiet tok bilder av meg og putta håret mitt som var revet av i en plastpose som bevis på overfallet. Disse 2 igjen har kontakt med vår far som igjen har gjort alt han kan for å kjøre sine 7 barn nedi grøfta,noe han har lyktes strålende med. Så defor jeg ikke kan ha kontakt med enkelte er for å beskytte meg selv. Etter årevis med behandling og medisiner er jeg blitt et komplett menneske for første gang i en alder av 33 år. Sier jeg ja til den ene så får jeg resten på brødskiva. Den dagen broren min står uten noen eller ikke står i ledetog med ondskapsfulle mennesker så skal jeg ta kontakt,ikke før. Så dette er komplisert. Jeg tenker på ham og det er ikke med lett hjerte at jeg må holde meg vekke,men for å være oppegående for meg selv og barna mine så må jeg gjøre det slik. Jeg var 29 år da jeg sa stopp og på disse 4 årene har jeg vokst og blitt tryggere og sterkere på en måte jeg ikke trpdde var mulig. Det er trist at en må beskytte seg fra sin egen familie,men sånn er det nå og jeg har lært meg å leve med det. For meg er det ikke bare å sende et julekort,da vil vedkommende gjøre hva som helst for å oppsøke meg og blande flere familiemedlemmer inn i bildet. Nå fikk dere svar på hvorfor jeg ikke tok kontakt,selv om det ikke var det dette innlegget handlet om. Noen mener vel at jeg uansett pga av dette burde ha tatt kontakt ,men før man sitter oppe i noe så vondt og komplisert så er det veldig lett å synse og mene ting. Jeg er ikke sint på ham lenger nå,jeg er lei meg fordi ting er sånn som de er,men når jeg selv er redd så kan jeg ikke selge sjela mi heller. Jeg ønsker ham alt godt.
kitty Skrevet 17. desember 2004 #11 Skrevet 17. desember 2004 Da skjønner jeg godt at du ikke har kontakt. Godt å høre at du har kommet deg ut av elendigheten. Kan nok ikke sette meg inn i din situasjon, men føler veldig med deg. Trekker tilbake alt jeg sa om kontaktsøkning. I såfall er det ikke en kontakt du ønsker så lenge han oppfører seg sånn. Ønsker det lykke til og ha en riktig god jul med din familie.
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #12 Skrevet 17. desember 2004 Ja, jegc skjønner også godt at du velger og ikke ha kontakt. Søsken eller ikke. Hensynet til barna dine kommer først. Alle som har rusmisbrukere i familien sin vet hvor trasig det er.
Sekhmet Skrevet 17. desember 2004 #13 Skrevet 17. desember 2004 Ok, da kom det litt flere opplysninger på banen. Jeg kan forstå at du ikke har kontakt med han, for all del. Men ut ifra det du beskriver, er det jo åpenbart at mannen er syk, og det er dessverre ikke alle som har en grense for hva de utsetter andre for i det hele tatt- gjerne uten å i det hele tatt være istand til å tenke over hvordan det påvirker andre.
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #14 Skrevet 18. desember 2004 Ok, da kom det litt flere opplysninger på banen. Jeg kan forstå at du ikke har kontakt med han, for all del. Men ut ifra det du beskriver, er det jo åpenbart at mannen er syk, og det er dessverre ikke alle som har en grense for hva de utsetter andre for i det hele tatt- gjerne uten å i det hele tatt være istand til å tenke over hvordan det påvirker andre. Til overrasket vil jeg si at jeg nå har full forståelse for at du ikke tar kontakt ja. Jeg ville nok jobbet hardt for å få denne personen ut av "følelsessystemet" om jeg var deg. Her må du tenke på deg selv. Til sekhmet har jeg en liten kommentar ang det du skriver om at personen er syk. Om jeg forsto det riktig så mener du at han pga sykdom ikke klarer å se hva han gjør med andre/familien - og det kunne leses mellom linjene at det burde være en formildende omstendighet. I dette tilfellet vil jeg si at mannen har en STOOOR personlighetsforstyrrelse. At det er en god grunn til det og at det nok har utviklet seg enda mer gjennom rusmissbruk er mulig. Det jeg vil fram til er egentlig at det er så godt som umulig å forandre en person som dette, og man må ikke handle utfra tanken om at mannen er syk - han faktisk ER sånn.
Robban43 Skrevet 18. desember 2004 #15 Skrevet 18. desember 2004 Ja dette viser enda en gang at der er av sine egne en skal få det......
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #16 Skrevet 19. desember 2004 Kjnner jo ikke grunnen til at det e rlite kontakt, men det har antagelig vert noe. Har han noen problemer? Det kan jo tyde på det da...... For meg så ser det ut for at han kan gjøre alt for å få kontakt med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå