AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 http://www.tv2.no/nyheter/9010508/ Blir helt kvalm, hvordan i helvette kan noen si slike ting til folk? Anonymkode: 3f538...25d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #2 Skrevet 21. mars 2017 Jeg synes absolutt det er en god idee med tvangs sterilisering. Ikke alle er egnet til å bli foreldre og de skjønner det gjerne ikke selv. Pga deres manglende kognitive evner I min jobb ser jeg hvordan uegnede folk får 5-6 unger som ikke har det bra, helt til de blir hentet av barnevernet. Disse barna har da gjerne blitt usatt for narkotika og alkohol i fosterlivet og sliter med senvirkninger... Og disse mødrene bare fortsetter å poppe ut unger. Og ingen kan stoppe dem! Noen ganger får foreldrene beholde et barn eller to, fordi barnevernet taper i tingretten. Disse barna får en lite tilfredsstillende oppvekst og er gjerne skadet senere. Og hvem går det utover...jo barna! Anonymkode: 4df58...efa 19
Ambador Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Det som blir sagt til moren her, er at datteren burde sterilisere seg fordi hun er lett utviklingshemmet. Det er jo uten takt og tone å si det til mor i denne situasjonen. Det de står inne for likevel, er å ikke anbefale lettere utviklingshemmede å få barn. Er det sykt å ikke anbefale det? Det ville ikke jeg anbefalt heller. 6
skogsvandreren Skrevet 21. mars 2017 #4 Skrevet 21. mars 2017 Må flykte til Sverige for å få barn?? Skammelig! Flau av å være norsk snart! 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #5 Skrevet 21. mars 2017 " Lett psykisk utviklingshemmingIQ er vurdert til å være mellom 69 og 50 og mental alder er rundt 9-12 år. Lett psykisk utviklingshemming innebærer oftest at personen kan ta hånd om seg selv på en god måte. Personen mestrer mange av dagliglivets ferdigheter som personlig hygiene, matlaging og andre praktiske og huslige ferdigheter. De største problemene oppstår vanligvis med teoretisk skolearbeid, og mange har problemer med å lese og skrive. Mange kan delta i alminnelige samtaler, men de språklige ferdighetene varierer, både når det gjelder å forstå og å uttrykke seg. Mange kan ha en vanlig jobb eller en jobb som er tilpasset personens mestringsnivå. " (Kilde: https://naku.no/kunnskapsbanken/diagnose-psykisk-utviklingshemming) Anonymkode: 8c7d2...d01 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes absolutt det er en god idee med tvangs sterilisering. Ikke alle er egnet til å bli foreldre og de skjønner det gjerne ikke selv. Pga deres manglende kognitive evner I min jobb ser jeg hvordan uegnede folk får 5-6 unger som ikke har det bra, helt til de blir hentet av barnevernet. Disse barna har da gjerne blitt usatt for narkotika og alkohol i fosterlivet og sliter med senvirkninger... Og disse mødrene bare fortsetter å poppe ut unger. Og ingen kan stoppe dem! Noen ganger får foreldrene beholde et barn eller to, fordi barnevernet taper i tingretten. Disse barna får en lite tilfredsstillende oppvekst og er gjerne skadet senere. Og hvem går det utover...jo barna! Anonymkode: 4df58...efa Man er like vanlig uansett om man ikke er like smart som andre! 8 timer siden, Ambador skrev: Det som blir sagt til moren her, er at datteren burde sterilisere seg fordi hun er lett utviklingshemmet. Det er jo uten takt og tone å si det til mor i denne situasjonen. Det de står inne for likevel, er å ikke anbefale lettere utviklingshemmede å få barn. Er det sykt å ikke anbefale det? Det ville ikke jeg anbefalt heller. Ja Anonymkode: 3f538...25d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: " Lett psykisk utviklingshemmingIQ er vurdert til å være mellom 69 og 50 og mental alder er rundt 9-12 år. Lett psykisk utviklingshemming innebærer oftest at personen kan ta hånd om seg selv på en god måte. Personen mestrer mange av dagliglivets ferdigheter som personlig hygiene, matlaging og andre praktiske og huslige ferdigheter. De største problemene oppstår vanligvis med teoretisk skolearbeid, og mange har problemer med å lese og skrive. Mange kan delta i alminnelige samtaler, men de språklige ferdighetene varierer, både når det gjelder å forstå og å uttrykke seg. Mange kan ha en vanlig jobb eller en jobb som er tilpasset personens mestringsnivå. " (Kilde: https://naku.no/kunnskapsbanken/diagnose-psykisk-utviklingshemming) Anonymkode: 8c7d2...d01 Og så skal man legge til en baby og et barn som trenger utviklingsstøtte, tilsyn, fysisk og psykisk omsorg, rutiner, stabile rammer etc. Å være lettere psykisk utviklingshemmet vil i de fleste tilfeller hemme foreldrefungeringen. Hva er best for barnet? Anonymkode: 33529...660 20
Gjest Supersol Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.tv2.no/nyheter/9010508/ Blir helt kvalm, hvordan i helvette kan noen si slike ting til folk? Anonymkode: 3f538...25d Grovt. Skjønner godt at hun ikke turde å bo i Stange kommune lenger. Det er jo også reist tvil i ettertid om diagnosen i denne saken. Akkurat som i Nathasha saken og andre lignende saker. Farlig å få barn i Norge.
Gjest Supersol Skrevet 22. mars 2017 #9 Skrevet 22. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes absolutt det er en god idee med tvangs sterilisering. Ikke alle er egnet til å bli foreldre og de skjønner det gjerne ikke selv. Pga deres manglende kognitive evner I min jobb ser jeg hvordan uegnede folk får 5-6 unger som ikke har det bra, helt til de blir hentet av barnevernet. Disse barna har da gjerne blitt usatt for narkotika og alkohol i fosterlivet og sliter med senvirkninger... Og disse mødrene bare fortsetter å poppe ut unger. Og ingen kan stoppe dem! Noen ganger får foreldrene beholde et barn eller to, fordi barnevernet taper i tingretten. Disse barna får en lite tilfredsstillende oppvekst og er gjerne skadet senere. Og hvem går det utover...jo barna! Anonymkode: 4df58...efa Du anbefaler tvangssterillisering, men klarer ikke engang å skrive korrekt... Manglende punktum og ide' skrives med en (1) e.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #10 Skrevet 22. mars 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så skal man legge til en baby og et barn som trenger utviklingsstøtte, tilsyn, fysisk og psykisk omsorg, rutiner, stabile rammer etc. Å være lettere psykisk utviklingshemmet vil i de fleste tilfeller hemme foreldrefungeringen. Hva er best for barnet? Anonymkode: 33529...660 Det beste er at du tar å kniper igjen Anonymkode: 3f538...25d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #11 Skrevet 22. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det beste er at du tar å kniper igjen Anonymkode: 3f538...25d Hva tenker du på? At jeg tar feil og at enkelte barn bør finne seg i dårligere omsorg? Anonymkode: 33529...660 8
herzeleid Skrevet 22. mars 2017 #12 Skrevet 22. mars 2017 Jeg har jo forståelse for at man anbefaler disse å ikke få barn når de har så dårlige forutsetninger for å være gode foreldre. Samtidig virker det som barnevernet er litt vell ivrige noen ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #13 Skrevet 22. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du på? At jeg tar feil og at enkelte barn bør finne seg i dårligere omsorg? Anonymkode: 33529...660 Ja og nei Anonymkode: 3f538...25d
Gjest Supersol Skrevet 22. mars 2017 #14 Skrevet 22. mars 2017 Tv 2 avslører at flere barn og unge har blitt diagnotisert feil, da wisc lll testen som brukes for blandt annet å utrede psykisk utviklingshemming inneholder en feil. Artikkelen er fra 26.02.17 og ligger på Tv 2 sine nettsider. Det kan dreie seg om flere tusen....
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #15 Skrevet 22. mars 2017 Helt enig, psykisk utviklingshemmede bør ikke få barn, og ja, til det beste for dem selv og eventuelle barn vil det beste være sterilisering. Det er ingen menneskerett å få barn. Anonymkode: 50cc7...42c 9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #16 Skrevet 22. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og nei Anonymkode: 3f538...25d Så hva tenker du om de barna der foreldre strever med egenomsorg? Anonymkode: 33529...660 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #17 Skrevet 22. mars 2017 Det er stygt å si, men jeg er faktisk enig. Anonymkode: 82406...64b 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #18 Skrevet 22. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva tenker du om de barna der foreldre strever med egenomsorg? Anonymkode: 33529...660 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, psykisk utviklingshemmede bør ikke få barn, og ja, til det beste for dem selv og eventuelle barn vil det beste være sterilisering. Det er ingen menneskerett å få barn. Anonymkode: 50cc7...42c 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stygt å si, men jeg er faktisk enig. Anonymkode: 82406...64b Skjerp dere! Anonymkode: 3f538...25d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #19 Skrevet 22. mars 2017 Tenk hvor jævlig det hadde vært å ha en mor som du er smartere enn ved 12 årsalderen Anonymkode: e65d6...c99 15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #20 Skrevet 22. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenk hvor jævlig det hadde vært å ha en mor som du er smartere enn ved 12 årsalderen Anonymkode: e65d6...c99 Skjerp deg Anonymkode: 3f538...25d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå