Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt det er en god idee med tvangs sterilisering. Ikke alle er egnet til å bli foreldre og de skjønner det gjerne ikke selv. Pga deres manglende kognitive evner 

I min jobb ser jeg hvordan uegnede folk får 5-6 unger som ikke har det bra, helt til de blir hentet av barnevernet. Disse barna har da gjerne blitt usatt for narkotika og alkohol i fosterlivet og sliter med senvirkninger... Og disse mødrene bare fortsetter å poppe ut unger.

Og ingen kan stoppe dem!

Noen ganger får foreldrene beholde et barn eller to, fordi barnevernet taper i tingretten. Disse barna får en lite tilfredsstillende oppvekst og er gjerne skadet senere.

Og hvem går det utover...jo barna!

Anonymkode: 4df58...efa

• Liker 19
Skrevet

Det som blir sagt til moren her, er at datteren burde sterilisere seg fordi hun er lett utviklingshemmet. Det er jo uten takt og tone å si det til mor i denne situasjonen.

Det de står inne for likevel,  er å ikke anbefale lettere utviklingshemmede å få barn. Er det sykt å ikke anbefale det? 

Det ville ikke jeg anbefalt heller. 

• Liker 6
Skrevet

Må flykte til Sverige for å få barn?? Skammelig! Flau av å være norsk snart!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

" Lett psykisk utviklingshemming
IQ er vurdert til å være mellom 69 og 50 og mental alder er rundt 9-12 år.  Lett psykisk utviklingshemming innebærer oftest at personen kan ta hånd om seg selv på en god måte. Personen mestrer mange av dagliglivets ferdigheter som personlig hygiene, matlaging og andre praktiske og huslige ferdigheter. De største problemene oppstår vanligvis med teoretisk skolearbeid, og mange har problemer med å lese og skrive. Mange kan delta i alminnelige samtaler, men de språklige ferdighetene varierer, både når det gjelder å forstå og å uttrykke seg. Mange kan ha en vanlig jobb eller en jobb som er tilpasset personens mestringsnivå. "

(Kilde: https://naku.no/kunnskapsbanken/diagnose-psykisk-utviklingshemming)

Anonymkode: 8c7d2...d01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes absolutt det er en god idee med tvangs sterilisering. Ikke alle er egnet til å bli foreldre og de skjønner det gjerne ikke selv. Pga deres manglende kognitive evner 

I min jobb ser jeg hvordan uegnede folk får 5-6 unger som ikke har det bra, helt til de blir hentet av barnevernet. Disse barna har da gjerne blitt usatt for narkotika og alkohol i fosterlivet og sliter med senvirkninger... Og disse mødrene bare fortsetter å poppe ut unger.

Og ingen kan stoppe dem!

Noen ganger får foreldrene beholde et barn eller to, fordi barnevernet taper i tingretten. Disse barna får en lite tilfredsstillende oppvekst og er gjerne skadet senere.

Man er like vanlig uansett om man ikke er like smart som andre!

8 timer siden, Ambador skrev:

Det som blir sagt til moren her, er at datteren burde sterilisere seg fordi hun er lett utviklingshemmet. Det er jo uten takt og tone å si det til mor i denne situasjonen.

Det de står inne for likevel,  er å ikke anbefale lettere utviklingshemmede å få barn. Er det sykt å ikke anbefale det? 

Det ville ikke jeg anbefalt heller. 

Ja

Anonymkode: 3f538...25d

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

" Lett psykisk utviklingshemming
IQ er vurdert til å være mellom 69 og 50 og mental alder er rundt 9-12 år.  Lett psykisk utviklingshemming innebærer oftest at personen kan ta hånd om seg selv på en god måte. Personen mestrer mange av dagliglivets ferdigheter som personlig hygiene, matlaging og andre praktiske og huslige ferdigheter. De største problemene oppstår vanligvis med teoretisk skolearbeid, og mange har problemer med å lese og skrive. Mange kan delta i alminnelige samtaler, men de språklige ferdighetene varierer, både når det gjelder å forstå og å uttrykke seg. Mange kan ha en vanlig jobb eller en jobb som er tilpasset personens mestringsnivå. "

(Kilde: https://naku.no/kunnskapsbanken/diagnose-psykisk-utviklingshemming)

Anonymkode: 8c7d2...d01

Og så skal man legge til en baby og et barn som trenger utviklingsstøtte, tilsyn, fysisk og psykisk omsorg, rutiner, stabile rammer etc. 

Å være lettere psykisk utviklingshemmet vil i de fleste tilfeller hemme foreldrefungeringen. Hva er best for barnet?

Anonymkode: 33529...660

• Liker 20
Gjest Supersol
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/nyheter/9010508/

Blir helt kvalm, hvordan i helvette kan noen si slike ting til folk? :angry:

Grovt. Skjønner godt at hun ikke turde å bo i Stange kommune lenger. Det er jo også reist tvil i ettertid om diagnosen i denne saken. Akkurat som i Nathasha saken og andre lignende saker. Farlig å få barn i Norge.

Gjest Supersol
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og ingen kan stoppe dem!

Du anbefaler tvangssterillisering, men klarer ikke engang å skrive korrekt... Manglende punktum og ide' skrives med en (1) e.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så skal man legge til en baby og et barn som trenger utviklingsstøtte, tilsyn, fysisk og psykisk omsorg, rutiner, stabile rammer etc. 

Å være lettere psykisk utviklingshemmet vil i de fleste tilfeller hemme foreldrefungeringen. Hva er best for barnet?

Det beste er at du tar å kniper igjen

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er at du tar å kniper igjen

Hva tenker du på? At jeg tar feil og at enkelte barn bør finne seg i dårligere omsorg?

• Liker 8
Skrevet

Jeg har jo forståelse for at man anbefaler disse å ikke få barn når de har så dårlige forutsetninger for å være gode foreldre. Samtidig virker det som barnevernet er litt vell ivrige noen ganger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du på? At jeg tar feil og at enkelte barn bør finne seg i dårligere omsorg?

Ja og nei

Gjest Supersol
Skrevet

Tv 2 avslører at flere barn og unge har blitt diagnotisert feil, da wisc lll testen som brukes for blandt annet å utrede psykisk utviklingshemming inneholder en feil. Artikkelen er fra 26.02.17 og ligger på Tv 2 sine nettsider.

Det kan dreie seg om flere tusen....

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, psykisk utviklingshemmede bør ikke få barn, og ja, til det beste for dem selv og eventuelle barn vil det beste være sterilisering. Det er ingen menneskerett å få barn.

Anonymkode: 50cc7...42c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og nei

Så hva tenker du om de barna der foreldre strever med egenomsorg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er stygt å si, men jeg er faktisk enig. 

Anonymkode: 82406...64b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva tenker du om de barna der foreldre strever med egenomsorg?

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, psykisk utviklingshemmede bør ikke få barn, og ja, til det beste for dem selv og eventuelle barn vil det beste være sterilisering. Det er ingen menneskerett å få barn.

Anonymkode: 50cc7...42c

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stygt å si, men jeg er faktisk enig. 

Anonymkode: 82406...64b

Skjerp dere!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvor jævlig det hadde vært å ha en mor som du er smartere enn ved 12 årsalderen

Anonymkode: e65d6...c99

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk hvor jævlig det hadde vært å ha en mor som du er smartere enn ved 12 årsalderen

Anonymkode: e65d6...c99

Skjerp deg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...