Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke på en stilling i kommunen, og utlysningen står det at man må ha med 3 referanser. Jeg er ganske nyutdannet og har derfor ikke 3 aktuelle referanser å gi. Jeg har fra deltidsjobben jeg har hatt ved siden av studiene, og det er egentlig den eneste jeg har. 

Jeg oppfyller alle andre krav til stillingen, men jeg har ikke erfaringen / referansene. Jeg har hatt samme deltidsjobb i 6 år, så har ikke hatt noen andre ledere. 

Hvem kan jeg da bruke? 

Anonymkode: c9cd7...a7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal søke på en stilling i kommunen, og utlysningen står det at man må ha med 3 referanser. Jeg er ganske nyutdannet og har derfor ikke 3 aktuelle referanser å gi. Jeg har fra deltidsjobben jeg har hatt ved siden av studiene, og det er egentlig den eneste jeg har. 

Jeg oppfyller alle andre krav til stillingen, men jeg har ikke erfaringen / referansene. Jeg har hatt samme deltidsjobb i 6 år, så har ikke hatt noen andre ledere. 

Hvem kan jeg da bruke? 

2 Kollegaer på forrige jobb, nærmeste sjef ;) 

Anonymkode: 66cc0...a28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

2 Kollegaer på forrige jobb, nærmeste sjef ;) 

Anonymkode: 66cc0...a28

Vi er kun 3 tilsammen som jobber i en liten butikk ( 2 deleiere + meg som deltidshjelp).. De to er søsken, så har samme etternavn, vil ikke det bli litt rart når de har samme stilling  på samme arbeidsplass? Med de så har jeg uansett bare 2, og det blir jo 2 som egentlig kunne gått som 1..

:( 

Skrevet

Har du en sjef fra en sommerjobb du hadde når du var 14? :laugh: Tenker så lenge du har sjefen på din siste jobb som 1. referanse, er det greit. Har du vært i praksis under studiet? Kanskje kontakten din eller en lærer vil være referanse?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker lærer fra studiene. 

Anonymkode: a3475...465

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, boblevann skrev:

Har du en sjef fra en sommerjobb du hadde når du var 14? :laugh: Tenker så lenge du har sjefen på din siste jobb som 1. referanse, er det greit. Har du vært i praksis under studiet? Kanskje kontakten din eller en lærer vil være referanse?

:laugh: Nei, dessverre.. Eneste jobben jeg hadde når jeg var 14 var å vaske bil og trapp for mamma og pappa, men kan ikke tenke meg de kan brukes :fnise:
Nei, har ikke hatt praksis under studiet.. 

Kan jeg spørre en lærer? Er det vanlig? Skal jeg bare velge den læreren som jeg tror liker meg best, eller burde jeg velge den som har mest med det den aktuelle stillingen å gjøre? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:laugh: Nei, dessverre.. Eneste jobben jeg hadde når jeg var 14 var å vaske bil og trapp for mamma og pappa, men kan ikke tenke meg de kan brukes :fnise:
Nei, har ikke hatt praksis under studiet.. 

Kan jeg spørre en lærer? Er det vanlig? Skal jeg bare velge den læreren som jeg tror liker meg best, eller burde jeg velge den som har mest med det den aktuelle stillingen å gjøre? 

Huff, sikkert mange som gjorde det! jeg tenker også litt at siden du er helt nyutdannet, kan de ikke forvente at du kan velge og vrake i referanser. Ville heller tenkt at det så bedre ut at du har hatt samme deltidsjobb lenge, og får en god referanse fra denne. 

Ja, jeg vet om en del som har spurt lærere! Ville kanskje tatt den som har mest med stillingen å gjøre - så fremt at denne ikke hater deg da :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte blitt kalt inn på intervju til stillinger hvor de krever 2-3 referanser. Som nyutdannet med kun referanse fra nyeste deltidsjobb så har jeg gitt dem den ene referansen og sagt at det er det jeg har. De andre jobbene er så mange år siden at sjefene ikke jobber der lengre. 

Alle har sagt at det var helt greit det! Ser ikke helt relevansen til å snakke med lærere og kollegaer dersom det ikke er spesielt relevant. 

Anonymkode: d226a...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...