tirben Skrevet 21. mars 2017 #1 Del Skrevet 21. mars 2017 Nok en barnevernskritisk sak på tv2 i kveld. Denne gang om psykisk utviklingshemmede bør få barn eller bør få beholde barna dersom de blir gravide. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg saltvann Skrevet 21. mars 2017 Populært innlegg #2 Del Skrevet 21. mars 2017 Om man ikke kan ta vare på barnet selv, så burde man ikke få barn! 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #3 Del Skrevet 21. mars 2017 NEI! Jeg tviler ikke på at de vil elske barna sine og vil ønske det beste for dem,men de vil ikke være i stand til å takle den rollen det er å oppdra et annet menneske på en forsvarlig måte. Anonymkode: 321a1...d65 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #4 Del Skrevet 21. mars 2017 Nei, de er annerledes enn oss normale og kan dermed ikke stoles på. Anonymkode: 02058...731 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #5 Del Skrevet 21. mars 2017 nei Anonymkode: d12f3...80f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #6 Del Skrevet 21. mars 2017 5 minutter siden, saltvann skrev: Om man ikke kan ta vare på barnet selv, så burde man ikke få barn! Enig. Dersom man må ha ekstra ressurser inn for å hjelpe disse foreldrene, synes jeg ikke de skal få lov til å få barn. Det er fremdeles ikke en menneskerett. Anonymkode: 0a9b4...1eb 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #7 Del Skrevet 21. mars 2017 "Kampanjen" tv2 fører mot spesialisthelsetjenesten er unyansert. Personer de viser til i reportasjene er ikke representative for gruppen "utviklingshemmede", og fagpersoner kan ikke svare for seg pga. taushetsplikt. Videre misbruker barnevernet i enkelte kommuner sin posisjon ved å frata babyer før det er påvist behov for det. Mye som ikke kommer frem på TV2.. Anonymkode: 6a3e5...ac1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #8 Del Skrevet 21. mars 2017 Ingen burde få lov til å få barn Anonymkode: 94b40...812 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GT-R Skrevet 21. mars 2017 #9 Del Skrevet 21. mars 2017 Nei, det synes jeg virkelig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 21. mars 2017 #10 Del Skrevet 21. mars 2017 Det kommer veldig an på. Psykisk utviklingshemming kan være så mangt - fra nesten ingen symptomer til fullstendig pleietrengende. Jeg er slett ikke enig i at diagnosen i seg selv bør føre til omsorgsovertakelse. I tillegg kommer det an på den andre forelderen: er den oppegående, funksjonsfrisk, ressurssterk og i stand til å ta seg av barnet mer eller mindre på egenhånd? Det bør ihvertfall foretas observasjon av kommunikasjon, samhandling og omsorgsevne før de tar fra dem barnet. Nå vet jeg ikke om sakene på Tv2 er riktig fremstilt, men jeg syns det er veldig merkelig om de bare overkjører en funksjonsfrisk og oppegående forelder på bakgrunn av at den andre har en PU-diagnose. Det er jo klart at en nybakt førstegangsfar vil ha litt problemer med kommunikasjon og samhandling med en helt ny baby - det vil jeg tørre å påstå at de aller fleste nybakte foreldre har helt i begynnelsen. Og så når noen skal henge over deg å observere i tillegg? Men som sagt, man hører jo bare om en side av saken her. Den saken om hun som flyktet til Sverige er også litt merkelig. Norsk barnevern var klar til å ta barnet fra henne, mens svensk barnevern konkluderte med at hun var en fantastisk mor. Hvorfor det? Jeg tror ikke det svenske barnevernet er så mye dårligere enn det norske.. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. mars 2017 #11 Del Skrevet 21. mars 2017 Nei, det burde de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 21. mars 2017 #12 Del Skrevet 21. mars 2017 Det er umulig å gi noen 100% fasit på, egentlig. Det kommer veldig ann på person til person, familien og systemet rundt. Jeg tviler på at det finnes noen enten/ eller svar på dette, egentlig, fordi utfordringene hos en utviklingshemmet er pr i dag veldig forskjellig, i tillegg handler det sikkert også mye om familien rundt. Må også påpekes at noen hevder at definisjonen på psykisk utviklingshemmet er mer utvidet enn tidligere antatt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 21. mars 2017 #13 Del Skrevet 21. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Dersom man må ha ekstra ressurser inn for å hjelpe disse foreldrene, synes jeg ikke de skal få lov til å få barn. Det er fremdeles ikke en menneskerett. Anonymkode: 0a9b4...1eb Men det er flere foreldre som får ekstra hjelpetiltak. Hvorfor er det egentlig galt å bruke ressurser på dette? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 21. mars 2017 #14 Del Skrevet 21. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Kampanjen" tv2 fører mot spesialisthelsetjenesten er unyansert. Personer de viser til i reportasjene er ikke representative for gruppen "utviklingshemmede", og fagpersoner kan ikke svare for seg pga. taushetsplikt. Videre misbruker barnevernet i enkelte kommuner sin posisjon ved å frata babyer før det er påvist behov for det. Mye som ikke kommer frem på TV2.. Anonymkode: 6a3e5...ac1 Ingen er egentlig representativ for utviklingshemmede, fordi utviklingshemming rammer så forskjellig, og fordi graden av utfordringer hos den enkelte varierer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 21. mars 2017 #15 Del Skrevet 21. mars 2017 2 timer siden, tirben skrev: Nok en barnevernskritisk sak på tv2 i kveld. Denne gang om psykisk utviklingshemmede bør få barn eller bør få beholde barna dersom de blir gravide. Hva synes dere? Ingen sterk formening om dette. Barnevernet bør se på foreldrenes ferdigheter, først og fremst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 21. mars 2017 #16 Del Skrevet 21. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: NEI! Jeg tviler ikke på at de vil elske barna sine og vil ønske det beste for dem,men de vil ikke være i stand til å takle den rollen det er å oppdra et annet menneske på en forsvarlig måte. Anonymkode: 321a1...d65 Bevis? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #17 Del Skrevet 21. mars 2017 Tenker at det sier seg litt selv. Ved moderat, alvorlig og dyp psykisk utviklingshemning er det nok lite gunstig med barn, siden de selv har mental alder under 9 år.. Ved lett psykisk utviklingshemning kan nok enkelte ta seg av barn. Spesielt om en har drevet å feildiagnostisert dette i 6 år.. Men jeg lurer på om dette er et reellt problem? De fleste av dem har vel verge uansett? Anonymkode: f5794...0f1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #18 Del Skrevet 22. mars 2017 Nei. Men, falske diagnoser på psykisk utviklingshemming skal vekk. Hvis det er BUP som har holdt på slik så bør de skamme seg. Anonymkode: 0aa5c...666 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. mars 2017 #19 Del Skrevet 22. mars 2017 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 22. mars 2017 #20 Del Skrevet 22. mars 2017 Nei, absolutt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå