Gå til innhold

Har hun et psykisk problem? tvangstanker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg bare lurer på om varsellampen burde blinke her.. 

Det gjelder en bekjent. Hun bruker store deler av dagen sin på å vaske og rydde leiligheten. klærne hennes er til en hver tid brettet perfekt og sortert etter fargenyanser. Hun har sikkert tusen plagg! Det er aldri noe rot eller  støv noe sted! Selv ikke når jeg kommer uanmeldt. 

Jeg er litt bekymret fordi denne jenta drev med selvskading i flere år. Jeg lurer på om dette er en ny psykisk lidelese i en annen form. 

(Jenta sliter nok med sitt. Hun er i 30 årene og har bare hatt strøjobber, begynt på mange utdannelser uten å fullføre, og er aldri sammen med en gutt mer enn tre mnd. Mye menn som kommer og går der. )

Hun har en datter boende hos seg deler av tiden.. 

Bør jeg ta grep her? Hun har ikke så mange nære rundt seg. Det høres kanskje drastisk ut å tenke slik pga rydding, men det er så ryddig og rent at det er umulig å ikke tenke at noe skurrer her. I tillegg så har vi jo situasjonen rundt som ikke er helt "normal". 

Anonymkode: 04e77...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres jo ut som tvangstanker og det trenger hun jo hjelp til. Prøv å snakke litt med henne om det, å se hvor defensiv hun blir? 

Anonymkode: 2ec82...871

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...