Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #1 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har akkurat fått meg en drill som kan borre både i tre, metall og mur. Men jeg har hverken bor eller skruebits til den. Må man ha forskjellig type bor til forskjellige materialer eller finnes det bor som passer til flere ting? Fås det forskjellige sett med sånt kanskje? Passer alle bor i alle driller, uavhengig av produsent? Jeg er helt grønn på dette området skjønner du.................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2004 #2 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er nok best å kjøpe et sett, ja. Fortell de som jobbr i butikken hvilket merke og modell det er, for det kan være forskjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 16. desember 2004 #3 Del Skrevet 16. desember 2004 Murbor og trebor ser helt forskjellige ut. Trebor er helt spisse i enden, mens murbor er butte. Om du har tilgang til Clas Ohlson har de sett med alle tre typer der til ikke altfor dyr penge. Og jeg tror virkelig de skal passe i alle merker bor, du må jo skru dem fast i enden uansett størrelse. Vi kjøpte i alle fall bare en boks med bor uten å se på merke, og de passet fint til maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisherman Skrevet 18. desember 2004 #4 Del Skrevet 18. desember 2004 Et lite tips dersom det er viktig at borehullet treffer riktig når du skal bore i litt hardere materialer (mur, metall): Slå et lite merke der du vil at borspissen skal treffe, enten med en spiker eller en kerner, da er det nemlig ikke så lett at boret sklir av og hullet havner noen mm skjevt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #5 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har akkurat fått meg en drill som kan borre både i tre' date=' metall og mur. Men jeg har hverken bor eller skruebits til den. Må man ha forskjellig type bor til forskjellige materialer eller finnes det bor som passer til flere ting? Fås det forskjellige sett med sånt kanskje? Passer alle bor i alle driller, uavhengig av produsent? Jeg er helt grønn på dette området skjønner du....................[/quote'] Hva skal du egentlig med en slik maskin??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #6 Del Skrevet 19. desember 2004 Trodde det var innlysende at jeg skal bruke den til å borre og skru med :klø: Jeg vet da hvordan man bruker en selv om jeg ikke vet alt om ulike bortyper. Den gamle drillen min hadde nemlig alt med, så da slapp jeg å tenke på det. Den kunne heller ikke borre i mur så det var liksom ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #7 Del Skrevet 19. desember 2004 Trodde det var innlysende at jeg skal bruke den til å borre og skru med :klø: Jeg vet da hvordan man bruker en selv om jeg ikke vet alt om ulike bortyper. Den gamle drillen min hadde nemlig alt med, så da slapp jeg å tenke på det. Den kunne heller ikke borre i mur så det var liksom ikke noe problem. OK, det var ikke vondt ment. :oops: Stikker du innom Maxbo eller Byggmakker kan de skaffe deg slike sett med diverse bor. Anbefaler ikke å kjøpe disse billigsettene. Du får det du betaler for, og kvalitet varer lengst. Ingenting er så ubrukelig som et sløvt bor. Dog kan det lønne seg å kjøpe billige dersom du skal øve. Slagfunksjon til mur, og vanlig til tre/metall/bits. Når det gjelder skrubits anbefaler jeg at du begynner å bruke disse med TORX hode. De ser litt anneledes ut enn du sikkert er vant med, men du vil nesten aldri oppleve at skruen glipper på bitsen. Du bør og ha magnetiske bits, det er så lettvindt å holde skruen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #8 Del Skrevet 20. desember 2004 OK, takk for mange gode tips. Skal ta meg en tur ut og se litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå