AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 Er det innafor å kjøre samlivsbrudd med fler barn, og skylde på at man savner hvordan vi hadde det før? Før barna kom? At å jobbe med følelsene ikke er ett tema når han savner det gamle oss? Ekke det ei kneik man må gjennom? Anonymkode: 90cfe...c81
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #2 Skrevet 21. mars 2017 Nei det synes jeg ikke. Da trenger man stort sett litt voksentid for å vekke flammen igjen. Man må jobbe for å komme igjennom de tøffe periodene. Hvis han bruker det som en grunn, så ligger det nok mer bak. Ville forlangt terapi av noe slag for å prøve å redde forholdet. Anonymkode: 805c4...8f9 4
boblevann Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Hadde insistert på aleneferie, datekvelder eller parterapi først. Dette handler jo tydeligvis ikke om at han ikke er glad i deg lenger - men at han savner forelskelse, frihet og spenning. Hvor gamle er barna? Har dere mulighet til å ta en langhelg på hotell hvor dere snakker om dette, koser dere, sover ut og har sex?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 4 timer siden, boblevann skrev: Hadde insistert på aleneferie, datekvelder eller parterapi først. Dette handler jo tydeligvis ikke om at han ikke er glad i deg lenger - men at han savner forelskelse, frihet og spenning. Hvor gamle er barna? Har dere mulighet til å ta en langhelg på hotell hvor dere snakker om dette, koser dere, sover ut og har sex? Har foreslått alt du nevner. Men han er ikke villig til det nå. Skal sies at jeg allerede har flyttet, og at det ble slutt på dagen. Alt har skjedd fort. Barna er begge under 3. Så jeg har veldig vondt av dem oppi alt. Anonymkode: 90cfe...c81
Perle Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har foreslått alt du nevner. Men han er ikke villig til det nå. Skal sies at jeg allerede har flyttet, og at det ble slutt på dagen. Alt har skjedd fort. Barna er begge under 3. Så jeg har veldig vondt av dem oppi alt. Anonymkode: 90cfe...c81 TS: er du sikker på at han ikke har en annen?? Når menn bare kutter tvert på denne måten, bruker det å ligge mer bak. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #9 Skrevet 22. mars 2017 5 minutter siden, Perle skrev: TS: er du sikker på at han ikke har en annen?? Når menn bare kutter tvert på denne måten, bruker det å ligge mer bak. Han sier det ikke er noe. Og det tror jeg på. Ingen av kompisene hans heller tror det. De forstår ingenting.. Anonymkode: 90cfe...c81
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #10 Skrevet 22. mars 2017 På 3/21/2017 den 19.20, AnonymBruker skrev: Er det innafor å kjøre samlivsbrudd med fler barn, og skylde på at man savner hvordan vi hadde det før? Før barna kom? At å jobbe med følelsene ikke er ett tema når han savner det gamle oss? Ekke det ei kneik man må gjennom? Anonymkode: 90cfe...c81 Kanskje du finner svar her? http://forum.doktoronline.no/topic/417639-savner-det-gamle-oss/ Anonymkode: a534f...904 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #11 Skrevet 22. mars 2017 Jeg kan også savne forholdet vi hadde før vi fikk barn og en del andre aspekter av livet, men det er ikke verdt å bryte ut av forholdet for. I hvert fall ikke verdt å miste barna mine for. Jeg hadde ikke bare latt ham gå. Jeg hadde bestilt time hos familievernkontoret og gitt klar beskjed om å møte opp. Ønsker han samvær med barna så får han samarbeide. Gjør han ikke det, gi faen i hele fyren. Småbarnsfasen er tøff for mange, men man har nå en gang valgt å få barn sammen og da får man vær så god holde ut og jobbe fremover i stedet for å savne noe man ALDRI vil få tilbake. Ta vare på barna, vær streng mot mannen. Ikke godta noe "gi meg tid" svada. Enten vil du ha en familie, eller så vil du ikke det, og det burde han ha tenkt over før han fikk barn. Anonymkode: 7ae6f...8c4 2
Perle Skrevet 22. mars 2017 #12 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han sier det ikke er noe. Og det tror jeg på. Ingen av kompisene hans heller tror det. De forstår ingenting.. Anonymkode: 90cfe...c81 Jeg hadde fortsatt vært skeptisk. Menn flest (med fare for å være generaliserende) er ikke de som ønsker skilsmisse pga "føleri". Så lenge de har det behagelig og slipper for mye mas, er de ofte fornøyde. Det er stort sett kvinner som romantiserer og ønsker bedre komunikasjon og søker ut av forhold på dette grunnlaget. At han ei heller, og ikke under noen omstendigheter er interesert i jobbe for å "finne tilbake til der gamle oss", han savner (bruker undskyldning?) skurrer VELDIG. Jeg ville snoket rundt. Noe er det i allefall, og mest sannsynelig er det en annen kvinne. (håper jeg tar feil!) 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #13 Skrevet 22. mars 2017 På 21.03.2017 den 19.20, AnonymBruker skrev: Er det innafor å kjøre samlivsbrudd med fler barn, og skylde på at man savner hvordan vi hadde det før? Før barna kom? At å jobbe med følelsene ikke er ett tema når han savner det gamle oss? Ekke det ei kneik man må gjennom? Anonymkode: 90cfe...c81 Jeg tipper 95% av svarene vil være enig med deg. Jeg også, egentlig, for det virker ganske umodent å savne livet før barn så mye at du splitter familien og gjør alt vanskelig for alle. Livet før barn er livet før barn, og etter barn blir det ikke det samme, for noen. Men så er det en kompliserende faktor, da. Du spør om det er innafor å kjøre samlivsbrudd og skylde på at man savner hvordan vi hadde det før, som du sier. Saken er at det er "innafor å kjøre samlivsbrudd" når man ikke lenger føler at man har noe i forholdet å gjøre, uavhengig av årsak. Ingen forhold er immune mot at de kan dø ut og ta slutt, hvis en av partene ikke er lykkelige over tid. Men det er sløvt å bare gi opp og gå, uten å prøve først, hvis det er det som har skjedd. Jeg synes alle foreldre skylder å gi det en skikkelig sjanse før man bryter opp. På den annen side kjenner jeg flere (flest kvinner, faktisk) som sier de har forsøkt å kommunisere til mannen sin at de ikke er fornøyde, at de har prøvd å få til endring, men at han aldri tar det på alvor. Når hun så en dag får nok og pakker og drar, blir han knust og sjokkert, for han har ikke oppfattet at hun mente det sånn. Som sagt, dette er bare noen tanker jeg har gjort meg om samlivsbrudd jeg har sett på nært hold, og det kan hende mannen din er verdens mest umodne dust som bare pakker og drar uten forvarsel. Hvis det stemmer, er det skikkelig dårlig gjort og vanskelig å finne noen unnskyldninger for det overhodet. Anonymkode: e6e58...f5b 1
Biloba Skrevet 22. mars 2017 #14 Skrevet 22. mars 2017 Jeg tenker dessverre også på en annen kvinne her. Han vil jo ikke prøve å finne tilbake til det "gamle oss" som han angivelig savner så sterkt. At "det gamle oss" ikke er det samme lenger er et felles ansvar, og dermed plasserer han litt av ansvaret på deg for at han snur ryggen til familien sin med sine to små barn og moren deres. Han pynter på imaget sitt overfor deg og seg selv. Dette er selvfølgelig bare gjetning fra en fremmed med lite informasjon, men det er den følelsen jeg sitter med. All medfølelse til deg for situasjonen for deg og de små. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #15 Skrevet 22. mars 2017 Hvordan orker han å ikke få se de små barna sine hver dag!? Merkelig type! Merkelig valg! Anonymkode: 27310...793
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #16 Skrevet 22. mars 2017 Du har opprettet samme tråden tre steder og dytter og dytter for å få flere svar! Men hva hjelper det deg å få sympatien på din side? Du får ikke han tilbake selv om 100 støtter deg på ulike fora. Dessuten, du sa til han at du ikke hadde følelser for han. Det er et element du må ta med for at folk skal kunne gi råd. Anonymkode: b6c62...3b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå