AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 Hei! Samboeren min er attpåklatt og har søsken som er ganske mye eldre enn seg selv. Så noen av dem har barn som også har stiftet familie. Spørsmålet mitt er om det er unormalt om vi ikke ber onkelbarna hans og familiene deres? Jeg tenker at det hadde vært nok å be våre foreldre og søsken + faddere. Anonymkode: 0a1f4...99a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #2 Skrevet 21. mars 2017 Det fine når dere arrangerer dåp selv er at dere kan bestemme! Jeg har vært i dåper hvor det bare har vært familie og faddere, og en dåp hvor det var mest venner og egentlig ble en liten fest utover. Det mest naturlige er dog nærmeste familie og faddere. Anonymkode: ede91...d8f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Vi ber barnets besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn ( og oldeforeldre hvis de lever) I deres tilfelle ville jeg kun invitert søskenbarn som fremdeles bor hjemme hos foreldrene. Anonymkode: 9e1ad...49f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #4 Skrevet 21. mars 2017 Hos oss ble det faddere, aller nærmeste familievenner, besteforeldre, onkler og tanter (til barnet), og deres barn. Hadde vi begynt med våre onkler/tanter + partnere, søskenbarn + partnere, venner, + annen familie og barn hadde vi endt opp med å måtte invitere over 100 stykker. Syntes det er stygt å bare be noen, men ikke alle, så da holdt vi det til de nærmeste og ble rundt 25 Anonymkode: d3d6e...bfe
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #5 Skrevet 21. mars 2017 Vi hadde kun besteforeldre, tanter/onkler og et vennepar som var faddere. Søskenbarna var hjemme, uten om en som fremdeles ble ammet. Ingen sure miner for det Tenker allefall det er innafor å ikke invitere dåpsbarnets tremenninger, det blir veldig diffust syns jeg. Men har også vært i barnedåper hvor hele storfamilien og alle venner er bedt, inkludert søskenbarn, tremenninger, steonkler og halvniesers kjærester Anonymkode: 008bd...26e
Gjest Magnifiq Skrevet 21. mars 2017 #6 Skrevet 21. mars 2017 Jeg hadde bedt mine tantebarn (mine barns fettere og kusiner), og deres familie.
tussi84 Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 Det er veldig individuelt men er vel egentlig først og fremst besteforeldre,. Evt oldeforeldre,. Tanter og onkler av barnet samt evt søskenbarn og faddere. Noen velger å invitere grand tanter og onkler til barnet også men spørs jo mye på kontakt her. Samme gjelder for mors eller fars søskenbarn som ikke er i slekt med barnet. Gode venner av familien er også velkomne hos noen. Her vil det mest sannsynlig bli invitert besteforeldre,. Oldeforeldre,. Fadderne, onkler og tanter og søskenbarn av min sønn eller datter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå