AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #21 Skrevet 21. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva heter katten? Kan høre med en dyretolk om hvorfor! Anonymkode: a4013...455 Hahaha? Anonymkode: ce1c6...8c4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #22 Skrevet 22. mars 2017 Min katt ble helt gal av alt annet enn tørrfor, derfor fikk han kun tørrfor, men altså ikke slik billig fra matbutikken. Han levde til han ble 19, så han klarte seg helt fint uten våtfor eller "ekte mat". Jeg følte heller ikke noe behov for å gi han noe "spesielt godt". Vanlig mat og mye kos og oppmerksomhet mener jeg er det eneste katten trenger, ingen ekstra belønninger. Han var og veldig veloppdragen, selv om det hendte han la seg på skolebøker og laptop hvis noen jobbet eller gjorde lekser. Men det er jo egentlig litt av sjarmen med å ha katt mener jeg. Jeg tror det enkleste vil være å bare droppe alt annet enn tørrfor totalt. Anonymkode: de6c1...eb6
Tvist Skrevet 22. mars 2017 #23 Skrevet 22. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Skal prøve dette, selv om det nok kommer til å bli hardt å ignorere han Har et spørsmål til punkt 2: Tørrfor og vann bør vel stå fremme hele tiden? Katten ser ikke akkurat på tørrforet som belønning ts Anonymkode: ce1c6...8c4 Ja, la tørrfor stå fremme, og vann skal de jo uansett ha. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #24 Skrevet 22. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Katten har nettopp vært på årlig helsesjekk, og er frisk Han går ikke ned i vekt, og er nok ikke alltid sulten heller - bare veldig glad i god mat Han har alltid friskt vann i skåla si, og drikker normal mengde vil jeg si. Men han er en liten skøyer, så tror han drikker av glassene mine fordi han synes det er gøy Men takk for råd likevel, lurt å ha i bakhodet om han endrer spise- og drikkevaner ts Anonymkode: ce1c6...8c4 Katter liker gjerne å drikke fra ulike kilder. Om man vil ha katten til å drikke mer er det ofte anbefalt å ha mange vannskåler rundt i huset Anonymkode: e58eb...c7b
Tabris Skrevet 22. mars 2017 #25 Skrevet 22. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Skal prøve dette, selv om det nok kommer til å bli hardt å ignorere han Har et spørsmål til punkt 2: Tørrfor og vann bør vel stå fremme hele tiden? Katten ser ikke akkurat på tørrforet som belønning ts Anonymkode: ce1c6...8c4 Ja, jeg ser jeg formulerte meg feil. Jeg mente egentlig ikke ha noe stående fremme på kjøkkenbenken som katten kan få tak i om han hopper opp. Eget mat og vann må han selvsagt ha tilgang til.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #26 Skrevet 23. mars 2017 Husk at atferd også opprettholdes av av-og-til. Katten hjemme kommer løpende når noen åpner kjøleskapet fordi det innimellom er fisk inni der, og da er det av og til mulig å få smake litt... Katten har magetrøbbel og fikk et halvt år kun tørrfôr og etter det kun en teskje fisk en gang i mnd eller så. Likevel fortsetter den. Anonymkode: ff62d...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå