Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg? Jeg er helt grønn... Kan man bruke aloe vera gele også på tørr hud? og hvilket merke er best?

Skrevet

Ja, det kan du. Aloe Vera tilfører fuktighet, men ikke fett. Hvis du føler at huden din mangler fett, så bør du kanskje prøve en fetere krem i stedet.

Jeg pleier å kjøpe slike produkter i Spania, så jeg vet lite om hva som finnes her hjemme.

Skrevet

Jeg tenkte bare til å ha i tillegg, eller når huden min er irritert (slik den ofte blir på vinteren).

Skrevet

Aloe Vera er fint til irritert hud, men om vinteren bør du nok bruke en fetere krem i kulden.

Skrevet
Aloe Vera er fint til irritert hud, men om vinteren bør du nok bruke en fetere krem i kulden.

Som sagt :wink: (eller kanskje jeg ikke var klar nok), jeg tenkte på geleen som et tillegg, ikke som en erstatning for vanlige kremer. Men hvis det roer irritert hud, er det ikke så dumt, for eksempel om natta.

Skrevet

På apoteket og på H&M (faktisk) selger de en krem som er 98% aloe vera, den er veldig god.

Skrevet

Som sagt :wink: (eller kanskje jeg ikke var klar nok), jeg tenkte på geleen som et tillegg, ikke som en erstatning for vanlige kremer. Men hvis det roer irritert hud, er det ikke så dumt, for eksempel om natta.

Jeg tenkte på ute, jeg da. Når det er kaldt.

Men til innebruk passer nok Aloe Vera godt.

Skrevet

Jason Aloe Vera gele (98%) på pumpeflaske synes jeg er fin. Har den i kjøleskapet og bruker som after-sun om sommeren. Den skal være organisk dyrket, og uten parfyme og konserveringsmidler. Rimelig (under 100 kr) og du får den på H&M, Vita o.l.

Ellers vil jeg tro at helsekostbutikkene har godt utvalg, men vet ikke hvilke merker som finnes.

Skrevet

Jeg liker også Jason Aloe vera..har min på tube. Det står at den hjelper mot veldig tørr hud, men det stemmer ikke. Bruker den som fuktighetskrem om natta. Virker poresammentrekkende :)

Skrevet
Jason Aloe Vera gele (98%) på pumpeflaske synes jeg er fin. Har den i kjøleskapet og bruker som after-sun om sommeren. Den skal være organisk dyrket, og uten parfyme og konserveringsmidler. Rimelig (under 100 kr) og du får den på H&M, Vita o.l.

Akkurat den har jeg, og prisforskjellene er ganske store. Jeg fant min på Europris til 39 eller noe, mens samme flaska kostet nærmere hundrelappen på Vita.

Skrevet

Jeg tenkte på ute, jeg da. Når det er kaldt.

Men til innebruk passer nok Aloe Vera godt.

Oj..jeg trodde jeg hadde skapet proppet fullt av sminke, kremer, velværeprodukter...you name it. Men adskilte kremer til ute og innebruk...ja, det har jeg ikke! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Oj..jeg trodde jeg hadde skapet proppet fullt av sminke, kremer, velværeprodukter...you name it. Men adskilte kremer til ute og innebruk...ja, det har jeg ikke! :wink:

tipper hun mente at den ikke er så veldig "beskyttende" i f.eks dette kalde vinterværet her.

Sånn at man ikke bruker denne kremen som "hovedkrem".

Slik tolket jeg det da ;)

Skrevet

Er det noen som bruker aloe vera i stedet for fuktighetskrem, da? Jeg trodde det var for å roe irritert hud, etter barbering, ved solbrenthet osv?

Skrevet

Kanskje det går ann å smøre et tynt lag under fuktighetskremen, slik en gjør med div. oljer?

Skrevet
På apoteket og på H&M (faktisk) selger de en krem som er 98% aloe vera' date=' den er veldig god.[/quote']

De 98% er ikke volumprosent. Bare så det er sagt. Det er så mye lureri med den prosenten de oppgir på embalasjen. Det er renhetsprosenten og betyr ikke annet enn at aloeveraen de har puttet i geleen sin er 98 % ren aloe vera. Om krukken inneholder en teskje av denne rene aloe veraen sier fortegnelsen ingen ting om.

Aloe Vera er sinnsykt dyrt - ren og kaldpresset aloe vera fra Barbadensisplanten koster et par tusen kroner literen, og det sier litt om produkter som koster en hundrelapp for en halvliter.

Annonse
Skrevet
De 98% er ikke volumprosent. Bare så det er sagt. Det er så mye lureri med den prosenten de oppgir på embalasjen. Det er renhetsprosenten og betyr ikke annet enn at aloeveraen de har puttet i geleen sin er 98 % ren aloe vera. Om krukken inneholder en teskje av denne rene aloe veraen sier fortegnelsen ingen ting om.

Aloe Vera er sinnsykt dyrt - ren og kaldpresset aloe vera fra Barbadensisplanten koster et par tusen kroner literen, og det sier litt om produkter som koster en hundrelapp for en halvliter.

Ja det er sant. Jeg hørte en gang en forsker på P2, tror det var på "Verdt å vite". Hun sa at det selges mye mer aloe vera enn det produseres, hvis man skal tro de prosenttallene på emballasjen.

Det beste er kanskje å ha sin egen plante. Det har jeg lyst på!

Skrevet

Ja det er sant. Jeg hørte en gang en forsker på P2, tror det var på "Verdt å vite". Hun sa at det selges mye mer aloe vera enn det produseres, hvis man skal tro de prosenttallene på emballasjen.

Det beste er kanskje å ha sin egen plante. Det har jeg lyst på!

Husk da at planten må være tre år før du kan begynne å kappe blader av den og bruke geleen. Husker ikke hvorfor....

Skrevet

Den gangen jeg klarer å holde en plante i live i tre år, skal jeg vurdere det :roll:

Husker at moren til min forhenværende sverget til aloe vera rett fra planten til det aller meste. Dumt jeg ikke fikk en plante av henne, med andre ord.

Skrevet

Aloe Vera er dyrt, derfor kan det lønne seg å ha en Aloe-Vera plante i vinduskarmen. 100% ren Aloe Vera :)

(og det er mulig å få fatt i en plante som allerede har eksistert i tre år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...