AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 Valpen min er 17 uker og jeg føler jeg trenger veiledning ift til fôr. Altså, hvor mye skal han få? Rasen er en kleinspitz, så han er liten. Foreløpig får han 2/8 acana tørr om morgenen 09-0930, og en kule med vom på kvelden 17-18 ish. Burde jeg gi han vomen litt tidligere også litt tørr på kvelden? Syntes det er meget vanskelig dette med hvor mye skal valpen ha.. Anonymkode: 1fb23...81b
ArtyFarty Skrevet 21. mars 2017 #2 Skrevet 21. mars 2017 Kjenn på kroppen dens. Er den tynn - gi mer. Er den tjukk - gi mindre. Ikke tenk så mye på gram/mengde.
Rosaprosa20 Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Det skal stå veiledning i forhold til kroppsvekt på pakkene. Husk at det står hvor mye du skal gi totalt i løpet av dagen hvis du kun bruker det fôret. Hvis du gir både tørrfôr og vom kan du jo gi halv mengde av det som står på tørrfôret og halv mengde av det som står på vommen. Anbefaler deg å måle opp en gang så du vet sånn ca hvor mye mat hunden skal ha 1
ArtyFarty Skrevet 21. mars 2017 #4 Skrevet 21. mars 2017 Jeg har alltid gitt mer enn det som står som anbefalt mengde. Man kan bruke det som en pekepinn, men det er hvilket hold hunden er i som er relevant.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 Okei takk for svar syntes han virker normal på kroppen - verken for tynn eller tykk. Det sies jo og at man skal gi en sånn vom kule per kg, og han veier noe over 2. Men gir han jo og tørrmat, så derfor jeg er usikker Anonymkode: 1fb23...81b
ArtyFarty Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei takk for svar syntes han virker normal på kroppen - verken for tynn eller tykk. Det sies jo og at man skal gi en sånn vom kule per kg, og han veier noe over 2. Men gir han jo og tørrmat, så derfor jeg er usikker Anonymkode: 1fb23...81b Så lenge han kjennes normal ut så kan du bare fortsette som du gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå