Gå til innhold

Omsorg 50 % og 50% samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle en si ja til en slik løsning og konsekvenser ? Far sliter økonomisk og vil presse meg til dette. 

Anonymkode: 8f07d...d62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke primært om far eller om deg, men hva som er best for barnet / barna. Så hva er best for barna?

Anonymkode: e35e4...83c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt sikkert for det er i praksis jeg som kommer til å ha mest tid med felles barn og da føles det feil, men du har rett at det vil bety far får bolighjelp av kommunen på tross av at han selv har satt seg i stor forbruks gjeld. Jeg som mor føler inderst inne det er litt feil å la han stå slik for å få bolig til barnet hos han. Han kan og misbruke det og plutselig stoppe samvær ? Altså barnet kommer først og bolig (stabilt eget hjem far får startlån til) er bra hun og har fast hos far. Men dolker han meg i ryggen kan barnet miste tid med mor om noen ser dilemmaet ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gitt han omsorgen og fast bosted sånn som du beskriver situasjonen. Ville kanskje tenkt noe ALA 60/40 løsning. Du får 60 hovedomsorg og han 40 samvær 

hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: d4e7c...d0c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke gitt han omsorgen og fast bosted sånn som du beskriver situasjonen. Ville kanskje tenkt noe ALA 60/40 løsning. Du får 60 hovedomsorg og han 40 samvær 

hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: d4e7c...d0c

Hun er bare 2 år. Jeg har fri hver fredag så derfor får hun alltid fri fra barnehagen da. Men far synes det er greit jeg har hun type 60/40 men vil da aldri få ege bolig. Han er villig til å lage mye kvalme for dette. Forstår ikke hvorfor han skal få det innvilget når vi har 50/50 da i praksis selv om han har omsorg jeg da samvær. Villig til å strekke meg for henne og stabilt hjem for henne hos han også ser barnet oppi dette 100% Men han kan dolke meg i ryggen selv om vi har skriftlig 50/50 bare han har omsorg jeg samvær ? 

Skrevet
På 21. mars 2017 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Hun er bare 2 år. Jeg har fri hver fredag så derfor får hun alltid fri fra barnehagen da. Men far synes det er greit jeg har hun type 60/40 men vil da aldri få ege bolig. Han er villig til å lage mye kvalme for dette. Forstår ikke hvorfor han skal få det innvilget når vi har 50/50 da i praksis selv om han har omsorg jeg da samvær. Villig til å strekke meg for henne og stabilt hjem for henne hos han også ser barnet oppi dette 100% Men han kan dolke meg i ryggen selv om vi har skriftlig 50/50 bare han har omsorg jeg samvær ? 

To år er for liten til 50/50 - det anbefales først fra 3-års alder! 

Skrevet

Hvis far er ustabil og rotete, så hadde ikke jeg som mor skrevet over omsorgen på ham og kun hatt samvær selv. Fars økonomi er ikke ditt problem å løse, og barnet skal ikke brukes til hestehandel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...