AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #81 Skrevet 21. mars 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager å måtte si det, men dette var tidenes frekkeste invitasjon (selv om den var sendt feil) og tidenes dårligste unnskyldning🤦🏼♀️. Hun bør virkelig skamme seg! Anonymkode: 824ea...d24 Hvordan mener du hun skulle ha unnskyldt en feil? Altså sånn uten at den ble oppfattet som en dårlig unnskyldning? Vi kan alle gjøre feil, skal vi da ikke bli trodd? Anonymkode: ebc7c...92e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #82 Skrevet 21. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig med Jobbermedbarn over her. Høres veldig merkelig ut! Og å legge ved ønskeliste til alle, dét høres ut som en gavejakt. Skjønner jo at hun vil ha deg der, men ville blitt usikker på om jeg ville gått med det opplegget. Anonymkode: 53e54...14b Blir så oppgitt her. Kan dere ikke forstå at dette kan være feil?? At gavelisten er lagt ved, fordi dette egentlig var personer som var invitert? Men så har selve invitasjonen blitt feil av en eller annen grunn? Anonymkode: ebc7c...92e 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #83 Skrevet 21. mars 2017 1 time siden, sølvblad skrev: Min kusine ble selv ganske overrasket over at jeg hadde fått feil invitasjon, men jeg synes reaksjonen hennes var merkelig. Hun var lei seg over at jeg hadde fått feil invitasjon for hun vil ha meg der gjennom hele bryllupet, men hun var da redd for at noen hun bare ville ha der til vielsen har fått invitasjon til middag og hele festen i stedet for bare til vielsen. Hun skal jo sikkert lage bordkart og bordkort og, ikke lett det dersom "Janett og Kåre Remi" plutselig dukker opp til middagen uten at hun vet at de har blitt invitert til middag og ikke bare til "vielsen"... Anonymkode: 3ebc6...0c7 2
Marimba Skrevet 21. mars 2017 #84 Skrevet 21. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: OMG! Niesen min inviterte til bryllup, og de satt 5 forskjellige og skrev innbydelser. Vi var ca 20 stk/par som fikk feil klokkeslett.... Ble vi sure? Fornærmet? Nei, vi tok det med humor, og forstod at feil kan skje - selv verdensmestere!!! Man kan gjøre feil, man kan blande osv. Blir så oppgitt av folk som automatisk sier folk er frekke, idioter, egoistiske osv fordi de KAN HA GJORT EN FEIL! Anonymkode: ebc7c...92e Nå har vi vel fått bekreftet at kusina til ts har tre forskjellige invitasjoner, hvorav en av dem inviterer kun til vielse i kirken - med gaveønsker. Selv om det viste seg å ikke gjelde ts (der hadde kusina gjort en feil ja, shit au - fort gjort når man setter seg i en sånn situasjon), så er det vel uansett smålig for de det gjelder? Inviterte niesen din også noen til kun vielse+gaveliste? Isåfall er dette kanskje vanligere enn man skulle tro? 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #85 Skrevet 21. mars 2017 Det kan jo tenkes at kusinen ikke tør invitere enkelte gjester til festen fordi hun vet at de kan finne på å bli ubehagelige, ikke at hun rangerer gjestene for å være kjip og gnien. Anonymkode: 63aa5...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #86 Skrevet 21. mars 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis navnet deres sto på invitasjonen, så er den jo ikke sendt feil? Jeg antar at de mer priviligerte gjestene fikk en annen tekst? Og hvorfor bekymrer hun seg så fælt over at hun ikke vet hvem som fikk den "riktige" invitasjonen? Det står s.u. eller? Når de får svar fra vedkommende, er det jo bare å legge til to plasser, hvis de sier ja. Og hvis de som er bedt ikke føler at de er nærme nok til å gå på festen, svarer de nei. Problem solved! Jeg hadde kjøpt en skikkelig shitty gave, og så hadde jeg gravd litt hos kusinen min og spurt om hun noen gang fant ut hvem som fikk feil innbydelse. Og hvis hun svarer at hun ikke vet (særlig), hadde jeg spurt igjen med jevne mellomrom, bare for å gjøre henne ubekvem Anonymkode: ee70f...5e6 Man kan jo ha satt feil navn på invitasjonen, og ikke lagt merke til det............................. Kan også være at flere har vært med og skrevet selve innbydelsen, også har det blitt rot. Det kan skje Anonymkode: ebc7c...92e 1
Ulven Skrevet 21. mars 2017 #87 Skrevet 21. mars 2017 Jeg sliter veldig med å se at det skal være gjort en feil når innbydelsen ser ut som den gjør. Men du får vurdere om du vil la tvilen komme vedkommende til gode. Uansett er det råfrekt å invitere til vielse og legge ved gaveliste. Da vil jeg påstå man mangler litt sosiale antenner. 4
Ferny Skrevet 21. mars 2017 #88 Skrevet 21. mars 2017 19 minutter siden, Ulven skrev: Jeg sliter veldig med å se at det skal være gjort en feil når innbydelsen ser ut som den gjør. Men du får vurdere om du vil la tvilen komme vedkommende til gode. Uansett er det råfrekt å invitere til vielse og legge ved gaveliste. Da vil jeg påstå man mangler litt sosiale antenner. Ingen ville invitert til bare vielse og lagt ved gaveliste...? Det er jo en ganske klar indikator på at TS har fått feil invitasjon. Jeg tviler på at de som bare er invitert i kirken har fått gaveliste i tillegg, det går ikke an. Kusinen har nok rotet det litt til her. 4
EvaLena Skrevet 21. mars 2017 #89 Skrevet 21. mars 2017 Frekkhetens nådegave. Jeg hadde ikke kommer, knapt kjøpt gave. Finnes billige ting på Nille 1
Ulven Skrevet 21. mars 2017 #90 Skrevet 21. mars 2017 5 timer siden, sølvblad skrev: I invitasjonen står det: Kjære _____ og _______. Vi har den glede av å invitere dere til vår vielse den xx.xx.xx i _________ kirke kl.XX Vår ønskeliste finnes __________. S.U: _____________ Hilsen ________ og _________. Er kanskje bare min tolkning at vi bare er invitert til vielse, men det står ikke noe om noe annet. 1 minutt siden, Ferny skrev: Ingen ville invitert til bare vielse og lagt ved gaveliste...? Det er jo en ganske klar indikator på at TS har fått feil invitasjon. Jeg tviler på at de som bare er invitert i kirken har fått gaveliste i tillegg, det går ikke an. Kusinen har nok rotet det litt til her. Med tanke på teksten i invitasjonen, klarer jeg ikke helt å se at den kan forklares på annen måte enn at brudeparet faktisk har sendt ut invitasjoner til vielsen, med beskjed om hvor gavelisten finnes. 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #91 Skrevet 21. mars 2017 38 minutter siden, Marimba skrev: Nå har vi vel fått bekreftet at kusina til ts har tre forskjellige invitasjoner, hvorav en av dem inviterer kun til vielse i kirken - med gaveønsker. Selv om det viste seg å ikke gjelde ts (der hadde kusina gjort en feil ja, shit au - fort gjort når man setter seg i en sånn situasjon), så er det vel uansett smålig for de det gjelder? Inviterte niesen din også noen til kun vielse+gaveliste? Isåfall er dette kanskje vanligere enn man skulle tro? Poenget var at niesen min gjorde en feil, og at det kan skje alle, uansett hvordan man har tenkt å invitere i forkant Anonymkode: ebc7c...92e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #92 Skrevet 21. mars 2017 3 minutter siden, EvaLena skrev: Frekkhetens nådegave. Jeg hadde ikke kommer, knapt kjøpt gave. Finnes billige ting på Nille Hurra for deg som aldri gjør feil!! Anonymkode: ebc7c...92e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #93 Skrevet 21. mars 2017 2 minutter siden, Ulven skrev: Med tanke på teksten i invitasjonen, klarer jeg ikke helt å se at den kan forklares på annen måte enn at brudeparet faktisk har sendt ut invitasjoner til vielsen, med beskjed om hvor gavelisten finnes. Forstår ikke du at de kan ha blandet de forskjellige invitasjonene?? Det var jo noen som skulle ha invitasjon til kun vielse Så kan det ha skjedd sånn at noen fikk selve innbydelsen feil, men "vedlegget til gaver" riktig.... Anonymkode: ebc7c...92e 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #94 Skrevet 21. mars 2017 32 minutter siden, Ulven skrev: Jeg sliter veldig med å se at det skal være gjort en feil når innbydelsen ser ut som den gjør. Men du får vurdere om du vil la tvilen komme vedkommende til gode. Uansett er det råfrekt å invitere til vielse og legge ved gaveliste. Da vil jeg påstå man mangler litt sosiale antenner. Åhh - forstår ikke du at det her er gjort en feil???? At gavelisten skulle vært tillagt en annen type invitasjon?? Her har det nok gått i surr for de 5 som har sittet med dette... For noen frekkaser....... Er så glad jeg ikke blir behandlet sånn på jobb en gang, hvis jeg skulle gjøre en feil.... Anonymkode: ebc7c...92e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #95 Skrevet 21. mars 2017 Jeg har vært med på planlegging av bryllup, hvor bruden har insistert på å sende ut invitasjoner til folk hun ikke vil ha på festen eller ikke liker. De ble bare invitert til vielsen, og gavelisten fulgte med, sånn at de kan få flere gaver. Da sa jeg rett ut at det er smålig og frekt. Kirken er åpen for alle. Selv for brudeparet. Det koster ikke akkurat allverden å gifte seg i kirken heller. Jeg tenker at det er blitt vanligere. Anonymkode: 395d7...5cf 2
Arabella Skrevet 21. mars 2017 #96 Skrevet 21. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åhh - forstår ikke du at det her er gjort en feil???? At gavelisten skulle vært tillagt en annen type invitasjon?? Her har det nok gått i surr for de 5 som har sittet med dette... For noen frekkaser....... Er så glad jeg ikke blir behandlet sånn på jobb en gang, hvis jeg skulle gjøre en feil.... Anonymkode: ebc7c...92e Hvor får du disse fem hjelperne fra? Har TS skrevet det noe sted? 10
Ulven Skrevet 21. mars 2017 #97 Skrevet 21. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke du at de kan ha blandet de forskjellige invitasjonene?? Det var jo noen som skulle ha invitasjon til kun vielse Så kan det ha skjedd sånn at noen fikk selve innbydelsen feil, men "vedlegget til gaver" riktig.... Anonymkode: ebc7c...92e Så du teksten på invitasjonen? Invitasjonen sier klart og tydelig at den gjelder vielsen og at ønskelisten finnes hos....... Man inviterer ikke til vielse og ber om gaver. Det er frekt enkelt og greit. 11
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #98 Skrevet 21. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun skal jo sikkert lage bordkart og bordkort og, ikke lett det dersom "Janett og Kåre Remi" plutselig dukker opp til middagen uten at hun vet at de har blitt invitert til middag og ikke bare til "vielsen"... Anonymkode: 3ebc6...0c7 Janett og Kåre Remi dukker ikke plutselig opp! Kusinen har jo skrevet S. U., som betyr svar utbes. Hvis noen dukker opp i et bryllup uten å svare først, er de like blåst som de som sender innbydelse til kirken! Dermed er det en smal sak for kusinen å finne ut hvem hun har feilinvitert. For hun husker forhåpentligvis om hun ønsker at Janett og Kåre Remi skal komme i bryllupet hennes.... Anonymkode: ee70f...5e6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #99 Skrevet 21. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Janett og Kåre Remi dukker ikke plutselig opp! Kusinen har jo skrevet S. U., som betyr svar utbes. Hvis noen dukker opp i et bryllup uten å svare først, er de like blåst som de som sender innbydelse til kirken! Dermed er det en smal sak for kusinen å finne ut hvem hun har feilinvitert. For hun husker forhåpentligvis om hun ønsker at Janett og Kåre Remi skal komme i bryllupet hennes.... Anonymkode: ee70f...5e6 På s.u.'en svarer Janett og Kåre Remi bare "Ja, vi kommer gjerne vi!" Og hvordan skal bruden da vite om de har mottatt invitasjonen til både vielse og middag og dermed dukker opp på middagen, eller om de har mottatt kun vielse-versjonen. Bruden kan jo nesten ikke spørre dem heller da: "Kjempefint. Æææææh, kommer dere på middagen eller bare vielsen........", da vil jo Janett og Kåre Remi skjønne at de egentlig bare skulle bli invitert til vielsen, og ikke til middagen som det står på invitasjonen de fikk. Uansett, bruden fikk svi for å prøve å være lur med gavefangst! Anonymkode: 3ebc6...0c7 15
Meadow Skrevet 22. mars 2017 #100 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uansett, bruden fikk svi for å prøve å være lur med gavefangst! Anonymkode: 3ebc6...0c7 Karma is a bitch Men jeg må si at hvis dette her med å sende invitasjon til bare vielsen for å få flere gaver har blitt en trend, blir jeg ganske oppgitt! Aldri om jeg kommer til å gå hvis jeg får en sånn invitasjon! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå