Gå til innhold

Er du en magnet på psykopater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da er du mest sannsynlig empatisk, opplevd dødsfall, mistet jobben, mobbet, dårlig selvtillit eller andre ting som gjør deg sårbar. Psykopaten fanger nemlig opp dette, og finner sine offre.

Min kamp mot psykopaten?

Jeg tok forsiktige steg bakover, reduserte omgangen og sa minst mulig til psykopaten. Venninnen min har blitt til et monster, og ville meg mye vondt. Hun har også vendt flere mot meg nå, som sender meg stygge blikk osv. Mitt håp er at jeg skal bli så kjedelig for henne at hun finner seg nye offre. Noe jeg tror hun har. For nå har hun blitt venninne med ei som mistet babyen sin, og attpåtil blitt venner med et mobbeoffer. Den tredje vennen hennes har mistet den ene forelderen sin, og har mye innestengt sinne i seg. Psykopaten har dem i sin hule hånd nå, og alle vennene ser på henne som sin mester. Jeg er blitt en fiende plutselig, selv om jeg ikke har sagt noe negativt til noen om psykopaten.

Gleder meg til disse nye vennene en dag oppdager hva de har vært med på:) De får ingen støtte av meg, på grunn av måten de har behandlet meg på.

Min svakhetstegn er at jeg er empatisk med hjertet på utsiden, i tillegg til å ønske meg en nær venn. Slikt blir bare utnyttet, så nå slår jeg av empatimotoren når jeg skjønner hvem jeg har rundt meg.

Anonymkode: a51df...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare å holde seg unna sånne mennesker. Men da har du lært hvordan verden er. Den er kald, hard der den sterkestes rett gjelder, så være forsiktig med hvem du slipper innpå deg i fremtiden :)

Anonymkode: 8c235...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har altfor sterk intuisjon (empati) til å la meg lure.  Jeg er også ganske intelligent, så jeg vurderer de varselblinkerne som dukker opp.

Jeg har med andre ord aldri latt meg lure inn i nettet til en psykopat.

Anonymkode: f393d...1be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har altfor sterk intuisjon (empati) til å la meg lure.  Jeg er også ganske intelligent, så jeg vurderer de varselblinkerne som dukker opp.

Jeg har med andre ord aldri latt meg lure inn i nettet til en psykopat.

Anonymkode: f393d...1be

Ikke så enkelt dette. Varsellampene ringer ja, men har man barn på samme alder, bor i samme strøk og vanker i samme miljøet så blir det vanskelig:) Vi møtes jo hele tiden, og barna vil leke sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vokst opp med en far som var psykopat så jeg er alt for godt klar over hvordan de operere. 

Anonymkode: 22348...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så enkelt dette. Varsellampene ringer ja, men har man barn på samme alder, bor i samme strøk og vanker i samme miljøet så blir det vanskelig:) Vi møtes jo hele tiden, og barna vil leke sammen. 

Det er ingen unnskyldning.

Hun er selvsagt ikke psykopat, det er jo bare du som ynder å kalle henne det.

Man har vel ikke problemer med å beskytte barna sine mot psykopater har man vel det?? Hvilken diagnose bør man da gi til  deg som mor?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...