Gå til innhold

Fornye pass, må man ha med det gamle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal fornye passet mitt idag, men finner ikke mitt gamle. Det står at man må ha med det gamle passet, men hva gjør jeg om jeg ikke finner det? Det har gått ut på dato.

Anonymkode: 8fae4...eb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant heller ikke mitt gamle når jeg skulle fornye mitt pass i høst, var ikke noe problem det. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Jeg fant heller ikke mitt gamle når jeg skulle fornye mitt pass i høst, var ikke noe problem det. 

Tusen takk!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!

Bare hyggelig! :) 

Skrevet

Da vi skulle ordne pass for sønnen min fikk vi ikke nytt pass før vi hentet det gamle. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Boomonster skrev:

Da vi skulle ordne pass for sønnen min fikk vi ikke nytt pass før vi hentet det gamle. 

Oy! Men er det samme regler for barn og voksne? Nå har ikke jeg barn så jeg vet ikke. 

Skrevet

Må levere gamle slik at de lager hull i det gamle passet.

Jeg måtte gjøre det. Jeg er voksen.

Skrevet

Du skal egentlig levere inn det gamle, om du ikke finner det så må du skrive en tapsmelding på politistasjonen når du ordner ditt nye. 

AnonymBruker
Skrevet

Uten pass må du ha med annen gyldig legitimasjon. 

Anonymkode: e910e...822

AnonymBruker
Skrevet

Man skal normalt ha med det gamle passet, men om du ikke finner det bør du snarest melde det som mistet, slik at de kan registrere det som ugyldig. Dette for at de kan gardere seg mot muligheten for at det har blitt stjålet, er f. eks. en del kriminelle som bruker pass og annen legitimasjon for å utføre identitetstyveri. Dermed går du til politiet og søker om nytt pass, ta med gyldig leg. f. eks. førerkort. Mange politistasjoner har timebooking for passøknader, se her: https://www.politi.no/tjenester/pass/soknad_om_ pass/

Anonymkode: 2ebde...c54

• 2 måneder senere...
Skrevet

Sikkert et litt dumt spørsmål - men handler om det samme :P

Jeg har time til uken for å fornye passet, og finner ikke det gamle som gikk ut for 10 år siden. Damen jeg snakket med på telefon sa at jeg kunne melde det gamle mistet i samme slengen, men skal jeg gjøre det før timen, eller kan jeg ta det når timen begynner? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...