Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #1 Skrevet 15. desember 2004 For de som har lest mine tidligere innlegg eller dagbok, så har jeg endelig sagt til min samboer hvordan mine følelser har dabbet av det siste året. På noen måter var det utrolig deilig å bare få det ut. Han hadde jo selfølgelig merket at ting ikke var som det har pleid å være (men han har ikke gjort noe for å endre på dette!) Så gråt vi litt begge to.. Vi ble enig om å bo sammen i julen for vår datters skyld, så se ting an etter jul. Men kjenner med meg selv, at jeg vil bare ut -helt. Men tror (for hans skyld) at vi tar en pause fra hverandre i første omgang, da har man jo en litt "angre-knapp" hvis man (jeg) skulle ta feil. Men vet ikke om det er å lurer han til å tro det bare er en ny fase. Men dette kan vi snakke mer om nå fremover.
Gjest StoreSky Skrevet 15. desember 2004 #2 Skrevet 15. desember 2004 meg ovenfor... Ikke helt med nei....
Saeria Skrevet 15. desember 2004 #3 Skrevet 15. desember 2004 Så fint at du fikk snakket med han. Nå slipper du i det minste å feire julen med dårlig samvittighet for at du ikke har snakket med han, og forklart hva du føler.
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #4 Skrevet 16. desember 2004 Men tror (for hans skyld) at vi tar en pause fra hverandre i første omgang, da har man jo en litt "angre-knapp" hvis man (jeg) skulle ta feil. Vil bare kommentere en liten ting du skriver her; "hvis man (jeg) skulle ta feil". Du skal ikke være så sikker på at du bare kan angre deg etterpå selv om han eventuelt sier det nå. Det er lett for deg å "gå" nå fordi du tror du kan angre når du vil. For han derimot vil det være en prosess der han må jobbe hardt med seg selv - og kanskje kommer han frem til at han har det best uten deg. Vil bare gjøre deg oppmerksom på noe jeg har vært vitne til flere ganger.
Gjest StoreSky Skrevet 16. desember 2004 #5 Skrevet 16. desember 2004 Ja jeg vet.. "slank.." Tror ikke jeg kommer til å angre, kjenner at jeg blir roligere og mer harmonisk for hver dag nå. Vi kunne i går fleipe om hvem som skal ha kjøleskapet -ingen vil ha det! Tror nok duhar rett, når jeg flytter ut, vil det for HAN være en definitiv strek. Uansett om jeg skulle angre. Men som sagt så tror jeg ikke det. Dette har vært en prosess som har vart drøye året, med mange venninne-samtaler underveis. (også her på KG da!!!) Dette om at vi skal ha "pause" i forholdet får være opp til han, men tror at så lenge jeg flytter, så er det slutt. Takk for støtte til alle dere!!
Gjest Xavia Skrevet 16. desember 2004 #6 Skrevet 16. desember 2004 (men han har ikke gjort noe for å endre på dette!)
Gjest StoreSky Skrevet 18. desember 2004 #8 Skrevet 18. desember 2004 Meg? Ja. Som sagt i innledningen, til alle de som har fulgt tildligere tråder jeg har skrevet....Som jeg ikke gidder å ramse opp kl to om natten.
Gjest Xavia Skrevet 18. desember 2004 #9 Skrevet 18. desember 2004 Meg? Ja. Som sagt i innledningen, til alle de som har fulgt tildligere tråder jeg har skrevet....Som jeg ikke gidder å ramse opp kl to om natten. Sorry, har ikke lest om deg tidligere. Svarte bare utifra det du skrev i innlegget her jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #10 Skrevet 18. desember 2004 Lykke til! Et oppbrudd er uansett tøft. Har aldri opplevd det personlig (er sammen med ungdomskjæresten), men mamma og pappa med sine tidligere samboere har satt sitt preg på meg. Husk at dere kan spøke om kjøleskapet en dag og ha det helt forferdelig den neste. Tiden framover vil bli en berg-og-dalbane. Aldri prat stygt til eller om hverandre med datteren deres i nærheten... Som sagt, lykke til, og prøv og nyt julen :-)
Gjest StoreSky Skrevet 18. desember 2004 #11 Skrevet 18. desember 2004 Hannemor: Tusen takk! Helt enig i dine råd, skal følge de så godt vi kan!!! ps. idag giftet to venner seg (heeelt uventet! :o ) og det var JEG som spleiset de!!! Jeg var ute og handlet julegaver med henne igår og hun sa ingenting!!! At hun klarte..lurer på om det var en overraskelse fra hans side!
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #12 Skrevet 19. desember 2004 Så gøy! Vi gifter oss neste juni... Ikke like hemmelig, da ! Lykke til Undomiel, og hold oss oppdaterte i framtiden. Regner med du legger det på is til julen er over? At dere ikke flytter fra hverandre før på nyåret, mener jeg. Det er en tøff tid du har i vente, men husk at det er bedre å gjøre det nå enn å holde ut i flere år. For alt jeg vet så har vi jo bare dette livet .
Gjest StoreSky Skrevet 19. desember 2004 #13 Skrevet 19. desember 2004 Hei: Ja idag var det vanskelig igjen... Har gått ned to kg (NOE positivt da... ) Er slapp og trøtt. Så her går det opp og ned som du forutsa... Bra at andre har opplevd det samme, da føler jeg med ikke så rar!! Ja vi skal vente til etter jul med å flytte, men han vil ikke så veldig nei...Men på meg virker det som at han (hverfall nå) tar det bedre enn meg.. Det kan jo være fordi han håper at julen, med god mat og fri skal gjøre ting bedre. Men jeg kjenner at mine følelser er ganske "død" for han og jeg tror ikke at ting vil være bedre etterhvert. Kanskje for en uke eller to, men når vi er i januar på jobb og alt det der, så blir alt som før. Sjanser har jeg/vi gitt oss maaange ganger før.
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #14 Skrevet 19. desember 2004 Ett samlivsbrudd er tøft og det vil alltid være en sorg der når du flytter. Du må bare holde deg sterk selv om det er vanskelig. Plutselig en dag kjennes alt mye bedre! Har selv vært i den situasjonen og det var ikke noe gøy. Men jeg har ikke angret!
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #15 Skrevet 20. desember 2004 Du virker jo veldig sikker på hva det er du vil, så regner heller ikke med at du ombestemmer deg i løpet av julen. Menn glemmer ofte at når jenter går til dette skrittet, så er det gjennomtenkt. Vi bruker visst flere år på å tenke før vi foretar oss et samlivsbrudd. Tøffe dager vil komme, og tøffe dare vil gå. Positivt å vite at ved enhver motbakke vil det komme en utforbakke! Husk at du gjør det beste for hele familien. Ingen har godt av å leve i et følelsesløst samboerforhold. Ikke for den som vil bryte, heller ikke for den som blir igjen, og i hvertfall ikke for barna. Jeg vil være her i julen dersom du trenger en sparringspartner eller barenoen å lufte frustrasjoner og tanker til. Det er viktig at du ikke lar samboeren din gå deg på nervene denne julen. Det som skjer i oppbruddet danner grunnlaget for det forholdet dere vil ha etter bruddet. Min mamma og pappa er venner, mem det fordi de aldri har såret hverandre. Husk det. Lykke til og tankene min går til deg i denne tiden...
Gjest StoreSky Skrevet 21. desember 2004 #16 Skrevet 21. desember 2004 Tusen tusen takk for støtte og oppmuntrende ord... Du har fått dagens rose i "personlige meldinger" forumet...
valentino Skrevet 22. desember 2004 #17 Skrevet 22. desember 2004 Vi bruker visst flere år på å tenke før vi foretar oss et samlivsbrudd. Bullshit! Kvinner avslutter 90 % av alle forhold. Dessuten er kvinner ofte svært lite flinke til å skape forståelse for bruddet: stavangeravisen.no/art.asp?art=8759 "Mens damen var på ferie, skrev tiltalte fire brev til henne, der han ba henne om å komme tilbake til ham. To uker senere svarte kvinnen på brevene. Deretter var det ikke mer kontakt mellom partene, før kvinnen anmeldte ekskjæresten til politiet." Ingen har godt av å leve i et følelsesløst samboerforhold. Følelser kan skapes. Det gjelder bare å lære seg å kommunisere på den rette måten, noe ingen av partene i dette tilfellet har løftet en finger for å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #18 Skrevet 22. desember 2004 Hannemor overser Valentino for hans usakelige og lite gjennomtenkte kommentarer. Undomiel - Takk, og hold oss oppdatert. Tenker på deg og din sønn...
Kekoa LuLu Skrevet 22. desember 2004 #19 Skrevet 22. desember 2004 Det må være en lettelse å ha sagt det, så kan du feire julen uten å gå og gruble over hvordan og når du skal fortelle det. Lykke til !
Gjest StoreSky Skrevet 22. desember 2004 #20 Skrevet 22. desember 2004 Ja det var en stoor byrde som ble løftet av mine skuldre!! Men vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå at det er ett definitivt valg jeg har tatt... Han spør innimellom "har du virkelig bestemt deg for noe?" (å flytte eller ikke flytte) Svarte for to netter siden at jeg ikke tror ting blir bedre i fremtiden, kanskje for en uke eller to, så tilbake til det vante mønstret... Ser til daglig at det er ikke er så mye som skal ti,l for å irritere meg når han gjør noe.. Har heller ikke lyst på han seksuelt sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå