Gå til innhold

Fått flere skader av tretthetsbrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har et tretthetsbrudd ovenfor ankelen / leggen. Har ikke trent på 5 uker minst :( 

Jeg kan ikke bevege storetåen på samme fot som bruddet normalt... Vanskelig å forklare, men når jeg beveger storetåen så langt "opp" som mulig, kjenner/hører jeg noe knirke-aktig. Det er ikke selve tåen, men over. Når jeg tar på den plassen er det litt ømt, men ikke så mye som å ta på der tretthetsbruddet er.

Er dette noe jeg bør være bekymret over? Jeg har ikke gått med krykker, selv om jeg burde... Så kanskje har feilbelastning når jeg har gått på foten ført til dette?

Anonymkode: 22868...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde jo ha avlastet foten med krykker da! Ikke rart du fortsatt har plager når du belaster foten der du har et tretthetsbrudd. Du kan ha forverret det. Ville kontaktet lege for å få henvisning til MR. 

Hadde selv et tretthetsbrudd i kneet (pga for mye løping på tredemølle der jeg løp uten helling), og jeg måtte gå med skinne fra leggen og opp til rumpa, og krykker i 6 uker. Legen presiserte hvor viktig det var å ikke belaste foten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...