AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 Hadde siste mens i midten av februar, tatt 3 positive graviditetstester de siste 10 dagene. I går fikk jeg skikkelig vondt i magen og begynte å blø - først litt lyserosa blod, deretter "vanlig" blod, nok til at det ble endel på dopapiret + litt spor på bind. I dag ser det ut til å ha gitt seg igjen - iallefall ikke skalert opp til full mensblødning. Kom ikke noe blod i natt/dag tidlig. Hva er neste steg nå? Jeg hadde en MA i høst. Har på grunn av denne blitt lovt oppfølging i form av tidlig ultralyd i neste svangerskap, og bestilte det så fort jeg fikk positiv graviditetstest. Drar jeg på ULen om to uker "uten noe mer" dersom jeg ikke blør mer, eller bør jeg få sjekket HCG hos lege, eventuelt bare vente en uke og ta en hjemmegraviditetstest igjen? Eller..? Anonymkode: dcbe9...6e3
Gjest AquaFina Skrevet 21. mars 2017 #2 Skrevet 21. mars 2017 Ville sjekket hcg hos lege så fort som mulig, ringt å forklart dem situasjonen. Lykke til håper du ikke har sa men bare litt blødning .
FrøkenTippTopp Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Det bør ikke være over ! Kontakt legen din Lykke til !
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Jeg har akkurat hatt en SA og det er mye blod, du VET det er en SA - du ser det på det som kommer ut og du kjenner det komme, og det er vondt etterpå - min SA var mandag, og jeg er fortsatt ikke i form til å gå på jobb og fungerer ikke uten smertestillende, og jeg blør ennå. Ta kontakt med lege. Anonymkode: 99c45...73e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat hatt en SA og det er mye blod, du VET det er en SA - du ser det på det som kommer ut og du kjenner det komme, og det er vondt etterpå - min SA var mandag, og jeg er fortsatt ikke i form til å gå på jobb og fungerer ikke uten smertestillende, og jeg blør ennå. Ta kontakt med lege. Anonymkode: 99c45...73e hei, TS her. Jeg kontaktet lege og de ville bare vente og se det an den dagen jeg hadde fått satt opp UL-time. Blør fremdeles litt, men ikke tilsvarende mens og veldig langt ifra forrige MA. Hadde som sagt vondt i magen ("mageknip") mandag, men var på jobb og det gikk fint, bare veldig distrahert. Følte ikke behov for smertestillende. Var helt fin samme kveld og overhodet ikke vondt lenger i går. Føler meg rimelig sikker på at det har gått galt, men har jo et lite håp... Anonymkode: dcbe9...6e3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 For meg startet det denne gangen med litt brunlig utflod Fredag, så litt blødning lørdag, ikke noe søndag og så full krise tidlig mandag.. Men husk at det er helt normalt å ha stikninger og småblødninger uten at det går galt! Det som ofte skjer er at symptomer som kvalme endrer form for eksempel om du er kvalm, at ømme pupper ikke er såå ømme eller at hodepinen blir mindre intens osv samtidig - det kan være en indikasjon hos meg forsvant hodepinen uten at jeg tenkte over det noen dager før utfloden. Jeg hadde en SA tidlig i November som kom uten at jeg hadde rukket få bekreftet mistanken om graviditet (ca 5 uker) det var mindre smertefritt enn denne siden jeg var lengre nå, men som en kraftig mens med forsterket menssmerter. Hadde og en MA i Juni som var vond med utskrapning på sykehuset, så jeg kjenner til følelsen av at man tror det går galt før det har gått galt og jeg vet av erfaring at når noen sier "prøv å ikke bekymre deg" så er det nytteløst. Likevel er det beste å prøve være rolig, det er ikke noe du kan gjøre fra eller til og går det bra er ikke stresset man føler på bra for babyen. Jeg håper med deg! Anonymkode: 99c45...73e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #7 Skrevet 22. mars 2017 Tenkte bare å berolige deg litt med at vi nok er omtrent like langt og jeg har også blødd litt. Fikk litt blod på papiret og bittelitt brunt blod i bindet dagen før IKM og så litt brunt blod dagen etterpå. Jeg fikk ta HCG-blodprøver og mine har doblet seg på 48 timer. Har ikke blødd noe mer. Ved SA blir det jo økende blødning og man blør mye og det blir tiltakende smerter, så prøv å bare ta det med ro og tenk at det går bra! (Hvis du blir veldig stresset, ville jeg ha spurt legen pent om å få lov til å ta hcg-blodprøver likevel fordi du er så bekymret). Anonymkode: 9a0d1...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå