Gå til innhold

Arbeidsplasser for en allmennlærer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke andre arbeidsplasser enn skole kan en allmennlærer ha? Venninnen min er ferdig utdannet til sommeren, men har ikke lyst til å begynne som lærer riktig ennå... Helst vil hun ikke jobbe med barn i det hele tatt lenger :o Jeg kan jo legge til at hun har valgt engelsk som fordypningsfag 4. året. Kanskje det kan brukes til noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke så veldigmange andre yrker du kan bruke denne utdannelsen i, dersom hun ikke vil ta et år til på skole.

Etgrunnfag i engelsk er heller ingenting å søke jobb med, bortsett fra at hun kan søke jobb på videregående. For å få jobb der kreves det helst et mellomfag, men dersom de mangler lærere så kan hun få jobb.. Men hun blir fortsatt lærer.

Hun må nok ta mer utdanning for å få noen annen jobb..

Skrevet

Det er vel ikke helt riktig, Mamma1?

Jeg vet om mange allmennlærere som jobbar i helsevesenet - stort sett med psykisk utviklingshemmede. Om venninnen din kunne tenke seg noe slikt, kan hun ha gode muligheter.

Ellers fins det lærere nesten 'overalt' - som personalansvarlige i store bedrifter, som konsulenter etc.

Utdannelsen i seg selv kvalifiserer ikke direkte til andre jobber enn undervisningsjobber, men den er jo veldig anvendelig, og tydeligvis attraktiv en del steder.

Lykke til til din venninne!

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri hørt om?..Kan ikke være så veldig vanlig å få en jobb du ikke er utdannet til fordi du er allmennlærer? Ikke uten videreutdanning. For å jobbe med PU må man jo ha et eller annet innen helsevesenet, dersom man ikke skal jobbe som lærer fo dem?

Skrevet

Jeg vet om lærere uten tilleggsutdannelse som jobber på barnehjem i hvertfall, så det er jo ikke umulig at de kan jobbe med psykisk utviklingshemmede hvis det er manko på folk. De har jo litt pedagogikk i utdanningen. Men jeg tror ikke hun passer til å jobbe i PU-bolig el heller... :-?

Skrevet

Da vet ikke jeg mer...Ikke uten mer utd. Hva har hun lyst til selv da?

Skrevet

Jeg tror ikke hun vet selv hva hun vil, men hun har nevnt 8-16-kontorjobb hvor hun får bruk for engelsken og ikke har noe "hjemmearbeid" etter endt arbeidsdag. Hun har en vanlig butikkjobb som hun kan fortsette med inntil videre, men hun har ikke lyst til å være butikkdame for alltid når hun først har fireårig utdannelse.

Tror hun skal snakke med en rådgiver på skolen etter jul, så får vi se hva han/hun sier. Takk for svar i allefall! de er videreformidlet!

Gjest mamma1 ikke innlogget
Skrevet

Da kan hun ta litt videreutdannelse og bli transløtør. Men det er dårlig betalt og vanskelig å få jobb...

Skrevet

Synes venninna di skal gi læreryrket en sjanse jeg. Jeg hadde det akkurat på samme måte da jeg var i ferd med å avslutte utdanningen min. Var veldig i tvil om jeg hadde valgt riktig. Er fortsatt ikke sikker på at jeg kommer til å jobbe som lærer resten av livet, men jeg kommer i hvert fall til å prøve det en stund. Nå er det ikke helt enkelt å få seg lærerjobb for tiden, så jeg har jobbet som vikar litt rundt omkring. Læreryrket kan være utrolig variert og spennende . Hvis venninna di ikke vil jobbe med barn, kan hun vel prøve seg som lærer i ungdomsskolen. Å jobbe i 10 klasse er en helt annen jobb en å være kontaklærer i 1.klasse på barneskolen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er utdannet markedsfører, men jobber på ungdomskolen. Til høsten tar jeg PPU så jeg kan ta med meg resten av utdannelsen min og jobbe på videregående. Faglærer i markedsføring valgfag høres supert ut!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun kan sikkert få jobb i et sentralbord. Kontakt et vikarbyrå, så får hun prøvd seg på litt forskjellig. EVt jobbe i butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...