Gå til innhold

Kunne du tenke deg å være venn med en med Aspergers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt, hvorfor ikke?

Anonymkode: 29375...4f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja såklart

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, min beste venn og livsledsager har Asperger , verdens mest unike og snille mann😊

Anonymkode: 7697d...821

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Vært der. Gidder ikke igjen.

Skrevet

Noen med Aspergers er så velfungerende at det er ikke sikkert jeg hadde skjønt at han/hun hadde diagnosen.  De er vanlige mennesker, ikke spedalske. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to stykker som har Aspergers og jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig slitsomt å være med dem. De er jo høytfungerende og er veldig klar over sine egne feil og mangler men allikevel så terper de på alt. Du kan ikke si en ting uten at de skal rette på et eller annet du sa, og da hvordan du sa det eller om det du sa bare var 99,9 % riktig... Det er blitt sånn at jeg prøver å unngå å treffe de, blir helt utslitt av det. Jeg klarer ikke å innrette meg etter deres personlighet heller for de er jo så rigide. Klarer ikke å ha noen med Aspergers i min nære vennekrets, blir for mye mas rett og slett.

Anonymkode: 04d1c...87a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da må de ikke være de mest hardt rammede for å si det slik. Det har jeg borti før, og sier som Herr Heftig "gidder ike igjen". Men å bli bestevenn tror jeg ikke hadde skjedd dessverre.

Anonymkode: 23196...d0a

• Liker 1
Skrevet

Har en typisk nerdete utdannelse og flere tiårs bakgrunn med diverse nerdehobbyer (litt ute av det nå pga. familie og generell livssituasjon), har garantert hatt flere aspies i omgangskretsen i alle år.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner to stykker som har Aspergers og jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig slitsomt å være med dem. De er jo høytfungerende og er veldig klar over sine egne feil og mangler men allikevel så terper de på alt. Du kan ikke si en ting uten at de skal rette på et eller annet du sa, og da hvordan du sa det eller om det du sa bare var 99,9 % riktig... Det er blitt sånn at jeg prøver å unngå å treffe de, blir helt utslitt av det. Jeg klarer ikke å innrette meg etter deres personlighet heller for de er jo så rigide. Klarer ikke å ha noen med Aspergers i min nære vennekrets, blir for mye mas rett og slett.

Anonymkode: 04d1c...87a

Jeg får vondt inni meg på min datter vegne. Hun har asberger men hun er mere stille av seg. Når folk ta alke over en kam. Personligheten til de er like ulike som alle andre. Ingen er Sheldon Cooper.  Hun er ofte alene før for folk trodde hun var dum . Nå etter skole bytte har hun venner men hva skjer med henne som voksen. Når folk tenker sånn.

Anonymkode: 705f7...1f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får vondt inni meg på min datter vegne. Hun har asberger men hun er mere stille av seg. Når folk ta alke over en kam. Personligheten til de er like ulike som alle andre. Ingen er Sheldon Cooper.  Hun er ofte alene før for folk trodde hun var dum . Nå etter skole bytte har hun venner men hva skjer med henne som voksen. Når folk tenker sånn.

Hei :)

Jeg går på skole og i klassen har vi adhd, asberger yngre og eldre samt folk med forskjellige legninger. alle er litt rare, og han som har asberger ( eller mildt autistisk ) har mange venner og er en av gjengen. Vi er venner så langt kjemien strekker men det er ingen som utelukker noen fordi de er annerledes. 

Anonymkode: 698ae...181

Skrevet

Jeg kjenner flere med aspergers og synes ikke de er spesielt annerledes enn andre folk. Hadde de ikke sagt noe ville jeg antatt at de var litt ekstra sære bare. 

Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han jeg var venn med var stille som barn, men ble faktisk som Sheldon Cooper da han flyttet hjemmefra og fikk frie tøyler.

Håper selvfølgelig ikke det skjer med barnet ditt.

Endret av Herr Heftig
AnonymBruker
Skrevet

Ja det ville jeg, og jeg kjenner meg ikke igjen i karakteristikken de som er negative gir i denne tråden. Syns mange er herlige mennesker som jeg får energi av, fordi de har så mye av det og tør å være seg selv og være annerledes. Uten aspergers, ADHD og liknende diagnoser hadde ikke verden gått fremover, det er jeg overbevist om.

Anonymkode: de759...68c

Gjest antbug
Skrevet

Jeg har en venninne med asperger. Vi har en felles interesse, og hun er det mest kunnskapsrike mennesket jeg kjenner på det området. Hun er ikke den jeg velger å snakke så mye med om ting som handler om følelser, for det sliter hun med å forstå. Jeg har "vanlige" venner som heller ikke har så mye å bidra med på det feltet, så det er helt greit. Alle har sterke og svake sider. Jeg krever ikke av venner at de skal matche meg på alle plan, og det krever heldigvis ikke de av meg heller. Folk med asperger er like forskjellige som oss andre, og noen har så mild grad at man bare merker det i spesielle sammenhenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Kjenner en og det eneste "unormale" jeg merker på han er at han snakker i overkant mye om interessen sin. Ellers er han akkurat som alle andre mannfolk:fnise:

Anonymkode: d71c2...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Et familiemedlem som har Asberger, H*n er snill som dagen er lang :) 

Anonymkode: 8191a...4ea

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en mann med diagnosen. Oh.. holde meg unna. men det er like mye mannen.

Ei i klassen : blir så fasinert for hun klarer alltid å forstå en oppgave på en helt annen måte enn alle ande. Og det er spennende med en som tenker på en måte som jeg ikke gjør. :) Snill og ok ellers også. så venne materiale ja.

Far med asbergers. Slitsomt men en vane nå. Når jeg vet hans begrensninger er jeg ikke lenger såret over det han ikke kan gi meg på måten jeg så for meg å få det.

Anonymkode: ee741...30c

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som er veldig hardt rammet. Han kunne jeg ikke vært venn med, bekjent absolutt, men det ville vært vanskelig å ha et normalt vennskap med han. Han snakker 90 % om sin særinteresser, og da gjerne oppramsing av fakta som samtalepartnere ikke er interessert i. Han har stor svikt innen sosialt akseptabel oppførsel. Piller nese under samtaler, går med klær med store hull, sier veldig mye rart og upassende. Skryter mye av seg selv i feil setting. Veldig rigid i tankemåte, monoton tale, og rart bevegelsesmønster. Han øver på å imitere folks fakter og ansiktsuttrykk under samtaler, og det ser veldig rart ut. 

Anonymkode: e4ff5...886

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har asperger og ville ikke vært venn med noen av dere

Anonymkode: b6319...6b9

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har asperger og ville ikke vært venn med noen av dere

Anonymkode: b6319...6b9

Det er kommet inn mange forskjellige svar her, så ikke svartmal nå!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...