Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en liten familie, som finner på ting selv. Når helga kommer bruker vi tiden sammen på lekeland, badeland, fjellturer, stranden osv. Men poenget mitt er at jeg har opplevd hele mitt liv, at mange mennesker bare fører vonde og dårlige ting med seg. Jeg har blitt mobbet, sviktet, lurt, trakassert, utnyttet og mye annet. Å få en god relasjon til andre er veldig vanskelig, da folk plutselig kan forandre på væremåten, skifte ut venner, dolke deg osv.

Nå når jeg har min egen familie, er jeg veldig opptatt av å verne om vår lykke. Vi har gitt dårlige familiemedlemmer 3 sjanser, venner 3 sjanser og nye bekjentskaper 3 sjanser. Men likevel har det vist seg å være et dumt valg fra vår side..  Og nå har vi bestemt oss for å ta avstand fra dårlige mennesker. Vi er høflige med alle, men trekker oss forsiktig unna personer som bevisst behandler oss jævlig. Jeg vil holde ting for meg selv, og ikke utlevere info på gravende spørsmål. Jeg er på ingen måte en spesiell person som betyr noe, men likevel er mange veldig nysgjerrige. Har opplevd at alt jeg har sagt har blitt brukt mot meg, selv om det bare var sanne og ærlige ord. Det blir også laget løgner om meg.

Likevel opplever vi at folk ikke vil la oss være i fred. De som lenge har forsøkt å få tak på oss, prøver fremdeles å holde fast grepet. Og de gangene jeg er ute og uheldigvis møter på de rette personene, så tyr de til hersketeknikker og frekke skjulte bemerkninger. 

Jeg føler meg såå mye lykkeligere uten slike mennesker! :) Men av en eller annen grunn så greier de ikke å la meg være lykkelig. Det er viktig for dem å få behandlet meg dårlig når de ser meg, selv om jeg ikke har gjort de noe.

Livet har lært meg at mennesker er en ball last. De lager problemer og suger energi, kjeder seg, er sinte osv. Det er så vondt med slike mennesker..

Håper å få møte på nye venner en dag, som har selvtillit, livsglede, empati og sunne verdier. Noen du kan stole på som en venn.

Anonymkode: 60016...322

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er ansvarlig for min egen lykke. Man møter på mye mennesker som kun utnytter deg eller er der for deg der og ds. Jeg bare kuttet de ut til slutt og har få men gode venner idag. Liker det mye bedre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, brownbrown skrev:

Nei. Jeg er ansvarlig for min egen lykke. Man møter på mye mennesker som kun utnytter deg eller er der for deg der og ds. Jeg bare kuttet de ut til slutt og har få men gode venner idag. Liker det mye bedre

Hva gjør du med mennesker som er innvanderende på livet ditt?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du med mennesker som er innvanderende på livet ditt?

Ignorerer de. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier du ikke er en veldig spesiell person men for meg så virker du veldig spesiell... Synes hele innlegget ditt virker litt rart.

Anonymkode: 98fe2...fa4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du ikke er en veldig spesiell person men for meg så virker du veldig spesiell... Synes hele innlegget ditt virker litt rart.

Anonymkode: 98fe2...fa4

Det jeg mener med det, er at jeg ikke tror at jeg er noe. Ikke har jeg stukket meg fram på noen vis, som gjør at jeg fortjener å bli utsatt for hets. 

Men ja. Personer som har problemer og drama i sine liv, blir gjerne trukket fram som den rare :) Men det eneste jeg gjør er å stå opp for meg selv, og ikke finne meg i dårlig behandling. 

Skrevet

Jeg vil selvfølgelig ikke omgås mennesker som gjør meg ulykkelig, men det er jo særdeles sjelden jeg har opplevd at jeg må ta avstand til personer fordi de ikke oppfører seg bra. Stort sett alle jeg har, og har hatt, kontakt med opp gjennom årene har vært oppegående, høflige mennesker. I hvert fall etter man var ferdig med ungdomsskolen... 

Nå skal det dog sies at jeg er ganske åpen som person, så jeg opplever særdeles få mennesker som "invaderende". Om du verner veldig om deg og dine og ikke ønsker å slippe noen innpå så kan det jo være at det du mener er "gravende" spørsmål er noe jeg oppfatter som vanlig interesse fra mennesker som bryr seg. Jeg stiller selv masse spørsmål, både til kjente og ukjente, så det virker som du og jeg har ganske forskjellige utgangspunkt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener med det, er at jeg ikke tror at jeg er noe. Ikke har jeg stukket meg fram på noen vis, som gjør at jeg fortjener å bli utsatt for hets. 

Men ja. Personer som har problemer og drama i sine liv, blir gjerne trukket fram som den rare :) Men det eneste jeg gjør er å stå opp for meg selv, og ikke finne meg i dårlig behandling. 

Det svarer du responderer på var et dårlig svar fra vedkommende. Det er en gangs vanlig problemstilling du kommer med, for mange mennesker er på grensen til toxic og har issues som du forteller om. Kutt de ut av livet ditt og fokuser på sunne gode relasjoner.

Anonymkode: b92f8...887

Skrevet

Leser med forundring slike tråder, for skjønner ikke hvorfor en skal bry seg hva mennesker en ikke engang liker tenker føler og tror. Omgå folk du liker og drit i resten!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Perle skrev:

Leser med forundring slike tråder, for skjønner ikke hvorfor en skal bry seg hva mennesker en ikke engang liker tenker føler og tror. Omgå folk du liker og drit i resten!

Enig med deg, men naturlig at man begynner å lure avogtil.. 

Anonymkode: b92f8...887

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg er både enig og uenig i det du skriver. Jeg har gjennom årenes løp lært at det er bedre å kutte ut venner som ikke gjør deg noe godt. manipulerer , er nedsettende eller bare vil ha tjenester. Disse har jeg kuttet helt ut etterå ha gitt de mangfoldige sjanser. Føler meg mye bedre etter det. Enkelte mennesker kanman rett og slett ikke ha i livet sitt. På den andre siden synes jeg det er veldig viktig med venner. Venner som vil en vel , som behandler en godt og som er venner for vennskapets skyld. Har klart å skaffe meg slike nå, og tenker å ta godt vare på de. De beriker livet. Jeg kunne ikke tenkt meg livet uten venner.

Med hilsen fra

Jon Are

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er underlig at du har så mange negative opplevelser. Det får meg til å lure på om det er noe med deg eller din omgangskrets som er litt spesielt.

Vi er alle borti mindre gode mennesker iblant, men jeg kan ikke si at flertallet av mennesker jeg støter på er dårlige mennesker. Av min utvidede familie vil jeg si det er et par jeg ikke kommer overens med, mens resten er bra folk. Det samme gjelder kollegaer og venner.

Anonymkode: dde57...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...