Gå til innhold

Få besteforeldre i voksen alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tittelen ble litt merkelig, men la meg forklare. Det er ikke alle som har besteforeldre. De er døde av sykdom eller alderdom, ens mor eller far har kuttet kontakten med sine egne foreldre med god grunn, etc. Jeg har hatt en besteforelder i live som jeg har hatt noe kontakt med, men h*n har aldri vært særlig glad i eller interessert i meg. Siden jeg tross alt har hatt denne ene personen, har jeg ikke hatt mulighet til å søke reservebesteforeldre, men jeg kjenner at jeg savner den "besteforeldrekontakten" som mange rundt meg har hatt. Det er jo mange ensomme eldre i dag, og jeg tenker på å melde meg som frivillig, men må innrømme at det er en smule egoistisk fra min side også, siden jeg håper at noen kan fylle litt av den rollen som besteforelder for meg. 

Hva tror dere? Er det en egoistisk og kjip grunn? Finnes det barnløse eldre der ute som kunne tenke seg et voksent barnebarn? Altså, ikke at man går rett inn i rollen med en gang, men kanskje knytter litt av den kontakten over tid?

Anonymkode: 1bdef...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at det er så vanvittig mange ensomme eldre, synes jeg dette er en god ide! Du får oppfylt besteforelder-rollen og den eldre får noen å være med. Det er ikke alltid biologiske barnebarn har tid til å være så mye med dem heller, så det er slett ikke dumt! 

Fikk selv ''besteforeldre'' i slutten av tenårene. Da fikk vi nye naboer, et nydelig ektepar på nesten 70. Mine egne besteforeldre er døde før min tid, og de nye naboene tok på seg alle ''besteforeldre-oppdrag''. Bonusbestemor har lært meg å strikke, lage mat, vi laget vafler sammen, osv. Det har virkelig fylt et tomrom i livet mitt! Deres egne barnebarn bor veldig langt unna, så jeg tror de har satt pris på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...