AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 Daglig leder fortalte meg i dag at hvis jeg søkte jobb hadde sjefen min (som er over daglig leder) rett til å vite at jeg søkte andre jobber. Trodde ikke det var sånn? Dette er jo tross alt bare en deltidsjobb på ca 25%.. Jeg hadde tenkt til å si ifra uansett, men. Anonymkode: 20150...6d7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 Hvor i lovverket står denne retten skrevet? Det må de nesten fortelle deg før de kommer og krever opplysninger de ikke har krav på. Er du fagorganisert? Det kan nok absolutt anbefales her. Anonymkode: 8db3c...439 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Daglig leder fortalte meg i dag at hvis jeg søkte jobb hadde sjefen min (som er over daglig leder) rett til å vite at jeg søkte andre jobber. Trodde ikke det var sånn? Dette er jo tross alt bare en deltidsjobb på ca 25%.. Jeg hadde tenkt til å si ifra uansett, men. Anonymkode: 20150...6d7 For noe tull! Daglige lederen din SUGER! Anonymkode: 6256d...6ca 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 Dummeste jeg har hørt. Det har han selvsagt ingen rett til å vite. Det sagt, så er det ofte lønnsomt å være åpen om slike ting. Jeg har vært det de gangene jeg har søkt jobb. Har bare positive erfaringer. Den ene gangen fikk jeg den jobben jeg søkte på, men valgte å bli værende i min nåværende jobb. Fikk 40.000 i lønnsøkning som takk for at jeg ble Orienterte sjefen om at jeg søkte jobb helt fra starten av. Han ønsket meg lykke til, men poengterte at han håpet jeg ble værende, noe jeg også ble Anonymkode: a7dc6...6b0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #5 Skrevet 20. mars 2017 Det motsatte kan også skje om du er åpen om jobbsøking. Sjefen fin kan bli skikkelig vrang. Vært vitne til det på nært hold. Anonymkode: 832af...4fb 1
Rosaprosa20 Skrevet 21. mars 2017 #6 Skrevet 21. mars 2017 Dummeste jeg har hørt. Uansett hvor stor stillingsprosent du har kan ikke ledelsen kreve å vite om du søker andre jobber. Ville tatt kontakt med noen fagorganiserte på jobb, eventuelt personalavdelingen hvis dere har en
boblevann Skrevet 21. mars 2017 #7 Skrevet 21. mars 2017 Kan aldri tenke meg at hn har rett til det nei. Det har jo ingen betydning for dem, før du sier opp. Og når du sier opp har du vanlig oppsigelsestid uansett årsak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå