Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en del kviser, ikke noe alvorlig, men begynner å se tendenser til "nedsenka" arr! Har vert hos legen. Hun satt i andre enden av rommet uten å en gang se på kvisene.. Nå har jeg brukt differin i over en måned som hun skrev ut til meg med null resultat. Skal til legen igjen neste mandag. Begynner å miste motivasjonen da jeg sikkert bare får utskrevet en ny krem. Kan jo være den virker, men har ikke troa. Hadde håpet at legen vurderte isotretinoin, men det gjorde hun ikke. Hun vurderte heller ikke antibiotika.

Så nå vet jeg ikke hva jeg bør gjøre. Bør jeg be om å bli henvist til hudlege, eller fortsette å prøve kremene hun skriver ut?

Jeg er forresten 17 år og har hatt mild akne siden jeg var rundt 13 år som aldri går bort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å komme deg avgårde til en hudlege som kan vurdere huden din skikkelig! Fastlegen din kan ikke sette deg på iso og andre former for antibiotika/medikamenter mot akne, det er det kun en hudlege som kan gjøre. Du vil nok få en bedre behandling hos hudlege! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, GlitterGlitter skrev:

Jeg vil anbefale deg å komme deg avgårde til en hudlege som kan vurdere huden din skikkelig! Fastlegen din kan ikke sette deg på iso og andre former for antibiotika/medikamenter mot akne, det er det kun en hudlege som kan gjøre. Du vil nok få en bedre behandling hos hudlege! :) 

Men viss man har har mild alne som TS nevner hun har, er det virkelig så lurt å begynne rett på iso da? Er ikke iso bare for de med mer alvorlig akne?

Anonymkode: c388c...3c8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men viss man har har mild alne som TS nevner hun har, er det virkelig så lurt å begynne rett på iso da? Er ikke iso bare for de med mer alvorlig akne?

Anonymkode: c388c...3c8

Det kan ikke jeg vurdere, men det finnes mange andre medikamenter. Jeg gikk på noe annet fordi jeg ikke var like alvorlig rammet, og fungerte helt fint for meg. Finnes også medikamenter i kremform også, men dette må en hudlege vurdere ut i fra hennes tilstand :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...