Gå til innhold

Angrer på overflytting barnehage, mulig å endre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja... av rent praktiske årsaker søkte vi overflytting til en annen barnehage og takket ja (oppstart august i år). Men kjenner egentlig at vi angrer mtp trivselen til barna. Blir plassen automatisk oppsagt og tildelt en annen når man takker ja til ny plass? Er det i det hele tatt mulig å endre på det? Takket ja til plassen fredag i forrige uke.

:murvegg: 

Anonymkode: e4d4a...f65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke endre nei. Eller, du kan velge å si opp plassen i den nye barnehagen, men du får ikke automatisk plass i den gamle. Da må du søke på den gamle barnehagen på nytt. 

AnonymBruker
Skrevet

Selv om plassen ikke er sagt opp enda? Inne på mine plasseringer i kommunen står det fortsatt at de har plass til skolestart i den "gamle" bhg.

Skrevet

Når du har takket ja til plass i ny barnehage betyr det automatisk oppsigelse i den gamle. Hvis du hadde takket nei ville du beholdt den plassen barnet har nå.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du kan ringe kommunen å høre. Plutselig kan det ordne seg likevel☺️ Lykke til

Anonymkode: ad4d8...3a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt kommunen, evt styrer i den gamle barnehagen. Vær ydmyk, si at dere angrer og spør pent om det kan ordne seg. Jeg har god erfaring med at det kan hjelpe å ta kontakt direkte og forklare situasjonen.

Anonymkode: 45e84...741

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Får høre om styrer har noen minutter til å snakke i morgen når jeg skal levere barna.

AnonymBruker
Skrevet

Ring kommunen og snakk med dem. Hvis det er slik at det er ledige plasser i den barnehagen du vil tilbake til, så kan det godt hende at de er samarbeidsvillige. Enda bedre dersom det skulle være kø i den barnehagen dere egentlig søkte. 

Anonymkode: 2f7c7...179

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk hvordan alt kan ordne seg. Vi var veldig heldige og fikk beholde plassene i barnehagen vi er i. En litt oppgitt, men lattermild og behjelpelig ansatt i kommunen fikset det hele. Lovte vi ikke skulle søke overflytting igjen de kommende årene da 😅

• Liker 3
Skrevet

Så godt at det ordnet seg. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...