AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 Når jeg var barn elsket jeg hunder og gikk alltid tur og lekte med naboens hund. Gikk opp og hentet han på dagtid og levererte han på kveldstid. Gikk etterhvert over til hest og ble redd for hunder (usikker på hvorfor), så gikk jeg over til katt. Siden jeg sluttet å drive med hund knurrer absolutt alle hunder på meg! Trodde først det var fordi de kan kjenne at jeg er redd, men i dag var det en hund på bussen som jeg ikke så, oppdaget det først når den begynte å knurre som bare f. Den knurret ikke til andre som gikk på bussen. Jeg er en veldig følsom person og kunne aldri skadet noen, men jeg er redd folk tror at jeg er en slem person siden alle hunder knurrer til meg. Noen som har peiling på hvorfor de ALLTID knurrer og viser meg tenner? Selv når jeg ikke engang vet at det er en hund der... jeg liker jo egentlig hunder og kunne tenkt meg en i framtiden Anonymkode: 0c3ce...b14
bippo Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 (endret) Jeg har et par teorier. 1 - du har et veldig merkelig kroppsspråk, som hundene ikke forstår eller ser på som fiendtlig. Folk som er redd for hunder har ofte det, de beveger seg veldig merkelig. 2 - Kanskje du lukter 'vondt'. Røyker du? Bruker du mye parfyme? Min hypersosiale hund unngår folk som gjør dette. 3 - Kanskje det ikke hadde noe med deg å gjøre i det hele tatt, kanskje du hadde med deg f.eks. en paraply, og hunden av en eller annen grunn er redd for paraplyer. Endret 20. mars 2017 av bippo 3
tussi680 Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 Du bør ikke se/ stirre en hund midt i øynene, det er en trussel i seg selv blant hunder, det betyr et varsel om at parten er rede til å gå i kamp. Se vekk, la den få snuse 1
enirt Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 Jeg tror du har et litt merkelig kroppspråk. Jeg har hund selv, men hvis jeg er i parken og det kommer hunder løpene løs og vil hilse så setter jeg meg alltid ned på huk og rekker ut hånda så hunden kan lukte. Så snakker jeg alltid med dem "så fin du er da" haha sånne ting. Da blir alltid hundene rolige og trygge. Min lille hund reagerer på brå bevegelser. Hvis samboeren min kommer å skal "lekesloss" med meg og det blir litt brått så bjeffer hun alltid. Så kanskje du har litt brå bevegelser? Nå vet ikke jeg om du er mann eller dame, men noen hunder reagerer jo på høye litt mørke menn, hehe 2 av hundene jeg har hatt har hvertfall syntes at høye menn med skjegg har vært litt skummelt hvis dem ikke er kjentfolk og menn med caps.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #5 Skrevet 21. mars 2017 18 timer siden, bippo skrev: Jeg har et par teorier. 1 - du har et veldig merkelig kroppsspråk, som hundene ikke forstår eller ser på som fiendtlig. Folk som er redd for hunder har ofte det, de beveger seg veldig merkelig. 2 - Kanskje du lukter 'vondt'. Røyker du? Bruker du mye parfyme? Min hypersosiale hund unngår folk som gjør dette. 3 - Kanskje det ikke hadde noe med deg å gjøre i det hele tatt, kanskje du hadde med deg f.eks. en paraply, og hunden av en eller annen grunn er redd for paraplyer. Jeg har angst, så jeg har ikke akkurat et avslappet kroppsspråk. Kanskje hunder ikke liker at man går med skuldrene høyt opp? Røyker ikke, bruker ikke parfyme. 18 timer siden, tussi680 skrev: Du bør ikke se/ stirre en hund midt i øynene, det er en trussel i seg selv blant hunder, det betyr et varsel om at parten er rede til å gå i kamp. Se vekk, la den få snuse Det har jeg aldri gjort, jeg tør ikke å sette meg ned og la den få snuse i frykt for at den skal bite 17 timer siden, enirt skrev: Jeg tror du har et litt merkelig kroppspråk. Jeg har hund selv, men hvis jeg er i parken og det kommer hunder løpene løs og vil hilse så setter jeg meg alltid ned på huk og rekker ut hånda så hunden kan lukte. Så snakker jeg alltid med dem "så fin du er da" haha sånne ting. Da blir alltid hundene rolige og trygge. Min lille hund reagerer på brå bevegelser. Hvis samboeren min kommer å skal "lekesloss" med meg og det blir litt brått så bjeffer hun alltid. Så kanskje du har litt brå bevegelser? Nå vet ikke jeg om du er mann eller dame, men noen hunder reagerer jo på høye litt mørke menn, hehe 2 av hundene jeg har hatt har hvertfall syntes at høye menn med skjegg har vært litt skummelt hvis dem ikke er kjentfolk og menn med caps. Jeg har ingen brå bevegelser, blir stiv som en stokk jeg er kvinne Mye mulig jeg hadde litt generell angst når jeg gikk på bussen, hunder merker vel det? ts Anonymkode: 0c3ce...b14
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #6 Skrevet 21. mars 2017 På 3/20/2017 den 13.33, tussi680 skrev: Du bør ikke se/ stirre en hund midt i øynene, det er en trussel i seg selv blant hunder, det betyr et varsel om at parten er rede til å gå i kamp. Se vekk, la den få snuse Jeg møter blikket og koser med alle hunder jeg kan, aldri opplevd det. Tvert imot er å møte blikket tegn på hengivenhet slik jeg opplever det Anonymkode: ad799...f5b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #7 Skrevet 21. mars 2017 Har du en hund du kan trene deg på litt? Hunden min f.eks elsker fremmede, og innimellom går det noen forbi oss som hun tripper etter fordi hun vil hilse på dem. Men det er en mannlig bekjent hun ikke var så glad i tidligere, men han ga jeg en pose hundegodt og så ordnet det seg. Hun gjør hva som helst for godis da:) Anonymkode: 49f8f...a97
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #8 Skrevet 22. mars 2017 Stivt kroppsspråk er klassisk truende adferd for hunder, og hvis du var generelt angstfylt og i tillegg satt nær en hund som kanskje satt litt trangt på en fremmed buss... Det skal ikke nødvendigvis mer til for å være skummel for en utrygg hund. Husk at det ikke bare handler om hva det er ved deg, men like mye om situasjonen til denne hunden. Den kan ikke like lett rømme/hoppe unna når den er fanget i bånd, på en buss, omringet av fremmende. Hvis du i tillegg frøs til og stirret i et sekund når du oppdaget hunden, så er det gjort. Hvis du ønsker deg hund selv med tiden, så er det jo fint å bli trygg på noen vennlige hunder først. Og kanskje les deg opp på hvordan du kan bruke kroppsspråket ditt bevist til å forsøke å sende litt beroligende signaler slik at hundene skjønner at du ikke er ute etter bråk? Stå vendt sidelengs, blunk sakte, gjør deg liten, pass på å gi hunden rom, denslags. Anonymkode: f6a32...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå