Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så sykt redd for å stryke på BA oppgaven. 

Den er så og si ferdig og jeg er ganske fornøyd, men hører om så mange som stryker som tror de skal få en A eller B og har jobbet knallhardt. 

Har fått veiledning fra skolen, men føler at de bare gjør det fordi de MÅ og at de bare gir veldig sånn generelle råd og tips. Jeg føler ikke at de har så mye tid heller, til å sette seg så veldig inn i hver enkelt oppgave og ting som kan være feil der, når de har så mange studenter de skal veilede. 

Vil på ingen måte jukse, oppgaven er så og si ferdig og jeg er fornøyd med drøftingen og alt, men vil bare at en "ekspert" kunne dobbelt sjekket den og gått nøye over. Sett etter oppgavetekniske feil (føler ikke at skolen gjør det) og sett på metode delen spesielt og at alt bare er riktig. 

Går det ann? Finnes noe sånt?

Anonymkode: 98a21...28f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg litt usikker på hva du spør etter, om det er selve stiloppbyggingen eller oppgaven i seg selv? Er det stiloppbyggingen er det jo studenten selv som skal lære seg og følge kravene som gis, du kan jo høre med skolebiblioteket om de kan tilby veiledning i dette.

Veileder til selve oppgaven: En veileder burde jo ha peiling på faget ditt for å gi god veiledning tenker jeg da. Har du hørt med rådgiver på studiet ditt om han eller hun kan henvise deg til en som kan bli veileder? Hva med å kontakte lærere/tidligere lærere i diverse emner som er knyttet til oppgaven din, spør om å få ta en prat om oppgaven hvis det er noen momenter du er usikker på og diskutere litt? Har du kontakt med noen som ble ferdig eksaminert i fjor, da kan du spørre de om de vil se på oppgaven din og komme med tilbakemelding? Hva med å snakke med noen medstudenter som du vet er flinke?

Anonymkode: 42e2f...db4

Skrevet (endret)

Det du ønsker er ikke veiledning. De oppgavetekniske delene skal du sjøl ha greie på. Valg av metode skal du underbygge med argumenter og relevante referanser. Å få betale noen med høy kompetanse til å sjekke at alt er riktig føler jeg grenser mot juks. Det blir som å få en norsklærer til å finkjemme ei innlevering i norsk etter språkfeil. Å få en medstudent til å lese igjennom høres ut som en god idé.  Gjør gjerne den samme tjenesta tilbake også. 

Endret av Zanzibar3
La til noe
Skrevet

Hvilket studie er dette? Du kan jo få noen som gikk ut i fjor til å lese oppgaven. De fleste høgskoler/universitet legger også ut alle bacheloroppgaver som har fått A/B på nettet slik at du kan sammenlikne. Da kan du søke opp skole og fagområde og lese andres oppgaver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...