Gå til innhold

Hva slags seng har dere???


Mirella

Anbefalte innlegg

Vi vurdere å kjøpe ny dobbelt-seng... :D . Men etter å ha vært innom div. møbel-butikker er jeg blitt veeeeldig i tvil om hva vi skal kjøpe. Jeg har alltid vært svak for smijern-senger, og disse er jo ikke så dyre heller.Men i en av butikkene mente de at smijern-senger ikke blir like "kompakte" som vanlig tre-seng.Dvs. at de "jidder" etter en stunds bruk :roll::roll::roll:

Så har vi sett på kontinental-seng istedet,da. :o ,og der er jo utvalget enormt,mildt sagt. Vi har valget mellom svane classic (180 cm bred til 8990,-).Svane har duo.system : en myk og en fast side,slik at du kan snu madrassen etter behov.Men noen mener slike madrasser slites skjevt??? Noen som har erfaring med dette????

Eller Jensen LFK-fjærer kontinental til samme pris.

HVA skal vi satse på????? Vil gjerne høre deres mening og erfaring!!!

:briller::briller::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har trehvit kjedelig dobbeltseng...

Ønsker meg en smijernseng med kirsebærtre på, men det vil ikke typen ha - så sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :lol:

Har Kirsebær seng i en litt moderne stil med hodegavl,og uten fotgavl da jeg synes det bare tar mer av rommet!

Oppi sengen har vi to elektriske bunner, og oppå der igjen den FANTASTISKE Tempurmadrassen,som virkelig er verdt sin vekt i gull!!!

Har sovet fantastisk fra den dagen vi fikk disse madrassene!

Tror du kan lese om de på www.tempur.no

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei du!

Vi har den svane senga du sa tidligere.

Vi var ikke i tvil når seng skulle kjøpes (selv om treseng, smijern o.l er sjarmerende) så brukte vi hver en krone KUN på liggekomfort, altså en "rammemadrass"! :D

Vi angrer ikke et sekund på det. Har hatt denne senga et par år nå, og har ikke merket noe til at den blir slitt skjevt, høres litt rart ut egentlig, har vel med hvordan du bruker den kanskje..... :hoho:

Det man merker, er jo at senga etterhvert former seg etter kroppen, men det er jo det den skal!

Vi sover svært bra ihvertfall, og vi har muligheten til å justere hardheten ved å snu madrassa etter ønske.

Og om du vil slå to fluer i en smekk, er det ikke noe i veien for å kjøpe sengegavler i tre, smijern o.l å skru på enden (e) av senga senere, om dere har lyst til det da :wink:

Ønsker dere lykke til!!! :P

Hilsen lykkelig gift siden 24.06.2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Svane kontinental seng for snart fem år siden. Nå er den ganske gåen, og vi merket det allerede etter neon måneders bruk! Den slites skjevt, dvs. ute på sidene er den helt "nedligget", mens på midten, der hvor ingen ligger, er den "høy" og fast. Det har altså dannet seg to dype groper der vi ligger. Vi har snudd madrassene med jevne mellomrom for å slite dem jevnt, men resultatet er det samme.

Vi har ikke den tykkeste typen overmadrass, men den kunne kanskje medført at trykket ble fordelt litt bedre.

Jeg vil uansett ikke anbefale denn typen seng! Øverst på vår ønskeliste står nå ny seng!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Smijernsseng med kisebærfargede ben! Er kjempefornøyd med senga foreløpig, men vi har vel bare hatt den i 3 år. Kunne imidlertid ønsket meg noen bedre madrasser, og vet at hvis jeg skal kjøpe ny seng/nye madrasser noen hang, så vet jeg at de i hvertfall skal være gode!

Lykke til med sengekjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

Til en viss grad får man selvsagt den kvaliteten man betaler for, men min erfaring er at forskjellene ikke er store, med mindre man snakker om supermadrasser i femsifret-klassen.

Vi har billigste sort 1.20-seng fra Sengetøylageret (selv om jeg fremdeles angrer bittert på at jeg ikke kjøpte den utrolig lekre, håndlagede smijernssenga jeg egentlig hadde lyst på), bunn av ok kvalitet (også fra Sengetøylageret, men bunner er slitedeler som er enkelt og billig å skifte ut), middels hard 1.20-fjærmadrass fra IKEA med 5 cm overmadrass fra samme sted. Denne senga har blitt brukt av to voksne mennesker og tre katter hver natt i over fem år uten problemer. Vi ligger godt, og har ikke merket noe siging, groper o.l. Jeg har faktisk sovet mye dårligere i mange langt dyrere senger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmora

En mann her kjøpte kontinentalseng (180*200), tok ut den øverste madrassen + overmadrassen og la de i senga deres ("vanlig" seng med bunn ol) også fikset han ben til den nederste madrassen -som er todelt-og hadde dermed to rammemadrasser i str 90*200. Ganske lurt og billig løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en wonderland rammemadrass 180 bred, som jeg hittil har vært veldig fornøyd med.

Men nå etter snart åtte år, har fjærene begynt å gi litt lyd fra seg....

Ønsker meg hodegavl og nattbord jeg da, og da går det vel bra med smijern håper jeg.... *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Nå har vi fått ny seng!!!!!!!!! Hurra!!!

Det ble til slutt kontinental-seng Svane Classic.....på salg nå til 8990,-

ANBEFALES!!! Er bare utrolig god å ligge i!!!!

Det neste blir å finne en stilig hodegavl........ :lol::lol::lol:

Så.............er det noen som har forslag til hodegavl????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Svane madrassene er gode i begynnelsen men slites raskt ned. Jeg har Jensen Ambassadeur.... det er seng med sus i :lol:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kjempeseng. California King! Nesten som King Size, men litt bredere og litt lengre. Noen ganger finner jeg ikke igjen Ferdinand om natten!!! Det er fælt det...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har en kontinentalseng fra IKEA uten hospitalhjørner.

Den er sååå deilig å ligge i. Ikke var den dyr heller!

_____________________________________________________________

Dessuten er det bare noen dager til Millas hjemmeside er ferdig.. gleder meg stort. Regner med at Mrs Stewart har lagt ut noen pikante sengetøy-bilder der også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har en Jensen-seng vi, til 4 eller 5000. Jeg er kjempefornøyd med den, og er glad vi ikke kjøpte en til f.eks. 20.000(??!!). Har hatt den over et år nå, og det er absolutt ingen plager med den. BANK I BORDET!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ha Ha, jeg tror noen her har misforstått hva ett "hospitalhjørne" er for noe. Det er en måte å legge laknene rundt hjørnene på en tykk madrass slik at det blir en skrå brett uten masse krøller. Og det tar ikke lenger tid å re en slik seng enn bare å stappe laknet nedi.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...