Gå til innhold

Hva er galt med tights og tunika?

Anbefalte innlegg

Gjest antbug
Skrevet
24 minutter siden, Rose11 skrev:

Hvor står det at jeg sier de ikke kan gå med hva de vil? Gå hva med hva dere vil. Jeg bryr meg ikke, men jeg synes det er drittstygt og svarer på hva ts spør. Mobber? Nå får du roe ned 10 hakk og lese deg opp på hva mobbing faktisk betyr! Tror du jeg sier dette til en dame jeg kjenner eller ser på gata som går slik ? Nei. Alle har ting som de synes er grælstygt. 

Ok, "mobbing" da. Når en hel flokk folk som står høyere på rangstigen (på grunn av alder og utseende) går løs på en svakere gruppe og gjør narr av dem for alder og kroppsfasong i tillegg til klesstil er det i alle fall noe i nærheten. Jeg hadde ikke sagt et pip hvis det bare var plaggene som ble slaktet, men når det gjøres narr av alder, vekt og fasong også virker det som man helst vil slippe å se både tightsene og damene. Det er så voldsomt fokus på å ikke bodyshame unge kvinner her inne, og da synes jeg de eldre også skal få slippe. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, etnavn skrev:

Den første her er firkanta, og kjempekul. Jeg er vel superUmoderne, og samme kan det være. Går i det jeg syns er fint selv, jeg 🙌

s-l1600-2.jpg

s-l1600-3.jpg

Den nederste er jo en kjole, ikke en tunika

Anonymkode: 28875...ee4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Rose11 skrev:

Ikke noe galt, men jeg synes det er drittstygt! Spesielt med tights som stopper på knærne og en mønstrete flagrende tunika over. Da tenker jeg med gang på eldre damer, som gjerne er litt store og er griseharry! 

Du er vel klar over at om noen år, vil du også være en gammel dame og hvorfor er du så sint på at andre ønsker å gå med klær som du synes er stygge? Mange godt voksne damer foretrekker komfort når det kommer til klær, istedet for mote.

Regner med at når du når den alderen vi andre er i, kommer du til å være griseharry, som du selv kaller det, i de yngres øyne.

Kler vi oss etter alder og vekt, er det galt. Kler vi oss litt mer ungdommelig, er det også galt. Skal vi være nødt til å gå nakne før dere blir fornøyde?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel klar over at om noen år, vil du også være en gammel dame og hvorfor er du så sint på at andre ønsker å gå med klær som du synes er stygge? Mange godt voksne damer foretrekker komfort når det kommer til klær, istedet for mote.

Regner med at når du når den alderen vi andre er i, kommer du til å være griseharry, som du selv kaller det, i de yngres øyne.

Kler vi oss etter alder og vekt, er det galt. Kler vi oss litt mer ungdommelig, er det også galt. Skal vi være nødt til å gå nakne før dere blir fornøyde?

Jeg er selv " eldre dame", men vil aldri gå i tights og tunika! Synes det er like behagelig å gå i kjole og strømpebukse. Selv om jeg er eldre, vil jeg fortsatt være stilig. Tunika er svært uformelig og synes derfor det er lite flatterende. Tights er for meg treningstøy, og jeg kunne ikke drømt om å bruke det på jobb.  Men for all del, alle kan kle seg som de vil! 

Anonymkode: 63619...1a1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv " eldre dame", men vil aldri gå i tights og tunika! Synes det er like behagelig å gå i kjole og strømpebukse. Selv om jeg er eldre, vil jeg fortsatt være stilig. Tunika er svært uformelig og synes derfor det er lite flatterende. Tights er for meg treningstøy, og jeg kunne ikke drømt om å bruke det på jobb.  Men for all del, alle kan kle seg som de vil! 

Helt enig! Jeg var sammen med en "eldre dame" i flere år. Hun gikk etter min påvirkning mye i skjørt og kjole. For noen år siden, etter det var slutt, stopper jeg foran en fotgjengerovergang. Der går hun. I tunika og tights som stopper midt på leggen og med en blondekant. Helt lave sko. Hun så ut som en kjerring helt uten stil. Og mine tanker gikk faktisk til en tur med danskebåten der sånne damer gjorde meg kvalm.

Anonymkode: 9afe6...c89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2017 den 20.51, AnonymBruker skrev:

At tights og tunika regnes som en voldsomt ulekker greie, handler nok først og fremst om at det var veldig in blant folk flest en periode, og deretter ble fullstendig ut. Tights og tunika var for 2009 det superlave jeans som viste rumpesprekken var for 1999 - en massiv mote som deretter ble megaharry når alle så tilbake på bilder av seg selv i de antrekkene og oppdaget at det er en stil nesten ingen mennesker kler.

Anonymkode: 70225...f23

Hehe, du har helt rett. Husker en ti år gammel samtale (da jeg og venninnene mine var i tenårene) om hvor sykt ukomfortable vi følte oss bukser. En hadde prøvd å ha på seg bukse en dag, men måtte dra hjem for å bytte til tights. 

Så kommentarer av typen "Tights har aldri vært fint på noen. Det mente jeg også da det var populært" og "Jeg bryr meg ikke om hva som er trendy akkurat nå, men tights er stygt" har nok en viss grad av selvbedrag eller løgn over seg. :fnise:

Anonymkode: b539c...eae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=2KREH3N0a7M

Her er et kjempeeksempel på "spreke" damer med tights og tunika, bonus for "artige" smykker og "vågale" hårfrisyrer.

Anonymkode: 90e13...f4a

😂😂

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er et kjempeeksempel på "spreke" damer med tights og tunika, bonus for "artige" smykker og "vågale" hårfrisyrer.

My ears MY EARS!!!!!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er jo ikke gamle heller, 40 åra?  Men nå er dette 6 år siden da, jeg og ALLE venninnene mine gikk slik på den tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Tights og tunika er helt forferdelig. Morsomt når folk blir fornærmet over at andre synes det er stygt :fnise: Jeg kommer ALDRI til å gå med tights og tunika når jeg blir en gammel kjerring. 

Anonymkode: 7942c...291

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tights og tunika er helt forferdelig. Morsomt når folk blir fornærmet over at andre synes det er stygt :fnise: Jeg kommer ALDRI til å gå med tights og tunika når jeg blir en gammel kjerring. 

Men "alle" gikk sånn for 7-8 år siden og syns det var dritfint. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Boomonster skrev:

Ja, men jeg kommer aldri til å bruke det igjen :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Boomonster skrev:

Kanskje alle over 30, men nei, det var aldri dritfint.

Anonymkode: dfaf6...a5f

• Liker 4
Gjest Sugemerke
Skrevet

Tunika og chabby chic fikk hånd i hånd. Alle gikk i uformelig topp og malte husene sine hvite. Ingen skulle noen sinne ha farger igjen, og det hadde de ment hele livet og kom aldri til å endre på. Nå er tunika helt ut og farger inn. Trender endres. Det er vel så enkelt.

Gjest Athleisure
Skrevet (endret)

Tights og tunika ser ikke bra ut, hverken sammen eller hver for seg.:kvalm:

Får inntrykk av at folk som går med slike plagg, ikke har peiling på klær i det hele tatt. 

Endret av Athleisure
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, marengsi skrev:

Tights og tunika ser ikke bra ut, hverken sammen eller hver for seg.:kvalm:

Får inntrykk av at folk som går med slike plagg, ikke har peiling på klær i det hele tatt. 

Enig.

Skrevet

For min del skal folk få bruke det de vil, men må si at man har havnet i ukomfortable situasjoner hvor tights og såkalt tunika spiller en sentral rolle. Sist uke, rulletrapp på senteret,havner bak en jente med skjorte/for koort tunika,og beige trange tights. Lite trivelig å se rett inn i skorra på henne der hun sto (tights blir gjennomsiktig når den er x-antall for liten)

Men tights som er rett str og tunika, ikke skjorte som blir kalt tunika, ser ganske så fint ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Boomonster skrev:

"Alle" gjorde ikke det for 7- 8 år siden heller. Selv om Lindex og Cubus solgte mye av det,  var det vel ikke akkurat trendy. Men spørs selvfølgelig hva slags stil man har, tights med blondekant har aldri vært min stil! 

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Liker folk virkelig danseband? :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...