Gå til innhold

Hva er galt med tights og tunika?

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz
Skrevet

Jeg syns ikke det er noe galt med tunika og tights i seg selv. Det kan være riktig så fint, eller det kan være ikke noe fint i det hele tatt. Jeg kan gjerne gå med det i helgene hvor jeg bare skal loffe rundt, slappe av og kose meg. Slikt som dette syns jeg feks er fint: 

9a21d45a21a6a7c67093d3b7f6ca19e8.jpg

433261d58f36d823009b500903426eef.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg syns ikke det er noe galt med tunika og tights i seg selv. Det kan være riktig så fint, eller det kan være ikke noe fint i det hele tatt. Jeg kan gjerne gå med det i helgene hvor jeg bare skal loffe rundt, slappe av og kose meg. Slikt som dette syns jeg feks er fint: 

9a21d45a21a6a7c67093d3b7f6ca19e8.jpg

433261d58f36d823009b500903426eef.jpg

Det øverste er en skjortekjole og nederste har på oppbrettede jeans.

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Pearl2.0 skrev:

Det øverste er en skjortekjole og nederste har på oppbrettede jeans. Vil også kalle dette en bluse, ikke tunika.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ung og normalvektig/lettere overvektig. svart tights, kanskje hvit om det matcher tunikaen, og tunika i enkle farger, samt mønster/blomster med høye støvleter. Tunikaen dekker rumpa, litt ovenfor knelengde. Gjerne noe stilig hårpynt som matcher. Det KAN se stilig ut også :)

Anonymkode: bbd60...92d

Klarer ikke å lese om du er oppriktig eller ikke: Men hvis du er det, så hadde jeg droppet tightsen hvis jeg skulle bruke høye støvler. Og heller kjøpt meg en komfortabel kjole i stedet for tunikaen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Pearl2.0 skrev:

Klarer ikke å lese om du er oppriktig eller ikke: Men hvis du er det, så hadde jeg droppet tightsen hvis jeg skulle bruke høye støvler. Og heller kjøpt meg en komfortabel kjole i stedet for tunikaen.

Selvsagt er jeg oppriktig. Ikke støvler, men støvletter. Har sikkert mer kjoler enn deg også. Det er ikke alle som er a4 som følger moten slavisk :)

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

Tights og tunika er typisk for sånne folk som handler på Sparkjøp og tilsvarende butikker. Harry, rett og slett. 

Anonymkode: 71602...dd3

Jeg var på sparkjøp i dag, uten å føle meg det minste "harry". Fikk kjøpt meg ei nydelig kåpe til halv pris til og med. :)

Ts, ikke la kg-damene sette standarden for hva som er fint og ikke. Vi er alle forskjellige - heldigvis. 

Skrevet

Fordi det var en tid norske kvinner i mangfold gikk i tights fra H&M til 49,90kr. Over denne gjennomsiktige tightsen var det ofte en søppelposer med crazy mønster.. gjerne paret med hvit tights og sokker i en knall farge. Sort tights med en lang nok fin tunika er fint og jeg (20 år) kunne sikkert sett bra ut i det, samme med Berit på 55 :). Bruk tunika om du vil!! ❤️

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

verste jeg ser er trekvart tights (gjerne hvit) som stopper midt på det tykkeste på leggen, med sånn blondekant nederst. 

Eneste jeg syntes kan kome unna med tights og tunika er til nød gravide.

Anonymkode: 7e142...868

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er jeg oppriktig. Ikke støvler, men støvletter. Har sikkert mer kjoler enn deg også. Det er ikke alle som er a4 som følger moten slavisk :)

Nei, men nå var det jo du som spør om andres mening, om det er stygt og om hva som sømmer seg. Mange mener at dette ikke er fint.  Alle kan gå kledd som de vil uavhengig av andres mening. 

Anonymkode: 008db...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men nå var det jo du som spør om andres mening, om det er stygt og om hva som sømmer seg. Mange mener at dette ikke er fint.  Alle kan gå kledd som de vil uavhengig av andres mening. 

Det var for å sette lys på at tights og tunika kan faktisk være stilig. Det er ikke synonymt med trashy, eller stygt, eller hvordan brukerer her forestilte seg hvordan kvinner med tunikaer var.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

verste jeg ser er trekvart tights (gjerne hvit) som stopper midt på det tykkeste på leggen, med sånn blondekant nederst. 

Anonymkode: 7e142...868

Smak og behag, jeg synes det er kjempefint :)

Anonymkode: 150ec...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til de som mener at tights er ut, hvorfor finner man det da i nær sagt alle klesbutikker?

Anonymkode: 150ec...3f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var for å sette lys på at tights og tunika kan faktisk være stilig. Det er ikke synonymt med trashy, eller stygt, eller hvordan brukerer her forestilte seg hvordan kvinner med tunikaer var.

Du må gjerne vise oss bilder av når det er stilig...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne vise oss bilder av når det er stilig...

Du kan gjerne bruke fantasien din og tenke deg hvordan det jeg beskrev ser ut... Selv eier jeg hverken tunika eller tights lengre, men har gjerne lyst på et slikt antrekk som jeg beskrev og jeg VET at jeg hadde sett kjempe fin ut i det.

AnonymBruker
Skrevet

5fbb870d9a8826802218a2c31405764c.jpg

Anonymkode: c6585...0ba

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg stygg i tights og liker ikke tunika. Men det betyr ikke at det er stygt på andre. Føler ikke det passer meg 

Anonymkode: ad78c...594

Skrevet

Hva er forskjellen på støvler/støvletter? Mener ikke gummistøvler altså. Og når ble det en konkurranse om å ha flest kjoler? Alle får gå i det de vil for meg altså. Dessuten ser jeg for meg at det du kaller tunika meget mulig er noe jeg kanskje ville kalt kjole :) I hvert fall slik jeg ser for meg det du beskriver.

• Liker 1
Skrevet

Elsker å gå i tunika og tights jeg :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg bruker mye tights, men synes jeg blir enten for damete eller stor i mønstrete tunika. Bruker heller en lang, åpen skjorte eller cardigan og en singlet under. Men jeg bruker gjerne kjoler over svarte tights om vinteren med boots til. Jeg liker ikke strømpebukser med fot.

Men jeg synes ikke det er stygt på andre, så lenge det ikke er blomstrete i masse farger. Jeg liker det best enkelt og ensfarget (kanskje med en konstrastsøm eller andre detaljer i andre farger). De er penest om de er litt formet da, som f.eks et slags empireliv eller lett snøring i midjen, slik at det er litt form på det man måtte ha av kropp.

Men jeg forstår jo at jeg er midt i tunika og tights-alderen (40+). :D

Endret av Whoops
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror folk må søke opp tunika på Google. Tunika er ikke det samme som kjole.

Ser for meg litt eldre damer (gjerne litt store) som går meg tights til knærne og en fargerik tunika med sandaler til.

5fbb870d9a8826802218a2c31405764c.jpg

Anonymkode: c6585...0ba

Haha, jævlig stygt! :hoho:

Anonymkode: 98300...c7e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...