Gå til innhold

Hva er galt med tights og tunika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 28875...ee4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tights og tunika ja, det var det alle mødrene våre gikk med på 90-tallet og noen av dem bruker det enda. Sleng på to lag med tykke fargerike aerobicsokker og du er klar for 90-tallsfesten.... Men nå er jo 90-tallet inn igjen...

Anonymkode: 5da86...dc2

Skrevet

Jeg forbinder tights og tunika med mote fra tidlig 2000-tallet og ikke 90-tallet. Tunikaen hadde gjerne empirefasong med høyt liv.  

Det er typisk at den stilen folk liker minst, er moten fra 10-15 år siden. Men bare vent, når det går over tjue år, blir gammel mote retro og stilig igjen. 

Vi som vokste opp på 80-tallet grøsset av stilen fra 70-tallet med slengbukser og platåsko. Et stykke ut på 90-tallet ble dette plutselig mote igjen. 

• Liker 4
Skrevet
På 31.3.2018 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Tights og tunika ja, det var det alle mødrene våre gikk med på 90-tallet og noen av dem bruker det enda. Sleng på to lag med tykke fargerike aerobicsokker og du er klar for 90-tallsfesten.... Men nå er jo 90-tallet inn igjen...

Anonymkode: 5da86...dc2

Tights og tunika var ikke in på 90 tallet, det ble in på starten av 2010 tallet. 

• Liker 2
Skrevet

Husker tights og tunika-stilen godt fra sent barneskolen og tidlig ungdomsskolen, så rundt 2006-2009, og... vel, jeg husker jeg syntes det var pent en stund, men nå synes jeg det ser lite flatterende og rett og slett litt billig ut, som en ballkjole kjøpt for 70,- på eBay. Men altså, folk må for all del gå med hva de vil, skjønner jo at det er komfortabelt med tights og tunika, og det er jo ikke sånn at alle digger klærne jeg går med heller liksom - smak og behag:mynona:

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Er så glad for at jeg er i stand til å drite i hva andre synes om mine klær.

For meg er en tights en litt tykkere strømpebukse, og passer fint under tunika, lange gensere, skjørt og kjoler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått med meg at det er helt "ut" med tigths og tunika. Jeg gikk mye med det rundt 2008 (en svart tights og litt lang topp/genser), men nå går jeg bare med det hjemme fordi det er behagelig. Synes forøvrig ikke det er noe stygt. Det kommer jo helt an på tunikaen og tightsen, ikke minst om det passer vedkommende. Jeg tror mange ser for seg hvit tights og altfor kort topp. Det er jo ikke særlig pent :)

Anonymkode: 56cea...ed4

Skrevet
På 5.4.2018 den 20.39, Peonjenta skrev:

Tights og tunika var ikke in på 90 tallet, det ble in på starten av 2010 tallet. 

Det var OGSÅ in på 90 tallet. Jeg hadde den gangen flere tights som var kjøpt på mer eksklusive motebutikker, og noen var til og med veldig dyre. Jeg bodde i tights på den tiden. 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, tirben skrev:

Det var OGSÅ in på 90 tallet. Jeg hadde den gangen flere tights som var kjøpt på mer eksklusive motebutikker, og noen var til og med veldig dyre. Jeg bodde i tights på den tiden. 

Ja, jeg husker at det var mote med tights tidlig på 90-tallet også, ca 1990-1994. Den typiske tights og tunika moten forbinder jeg derimot med 2000-tallet, ca. 2004-2008. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke noe på at de som sier de aldri likte tunika+tights bare har glemt det.  Husker moren min gav meg tights da det var in og at jeg himla litt i skjul. 

Vanskelig å sette ord på hva som er så gærnt.  Det ser barnslig ut, ser best ut på femåringer.  Og kanskje.  Halvhjerta kvinnefrigjøring med noe som er komfy og ikke viser kroppen, men samtidig pent og pyntelig og blomster og blonder.  Får inntrykk av noe litt for fornuftig, bakstreversk og hemmet.

Skrevet

Jeg går ofte med mønstrete tights og tunika og kunne ikke brydd meg mindre om hva folk mener om det :P

• Liker 6
Skrevet

Tights under kjole og skjørt er praktisk, og mye mer behagelig å gå med enn strømpebukse. Så lenge jeg bruker støvletter; og dermed kan skjule overgangen mellom tights og sokker, foretrekker jeg det framfor strømpebukse. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ofte tights og tunika. Digger det 👍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leopardmønstrede tights var allerede i salg i butikkene rundt 1985 :nordvesta:

Anonymkode: 04c38...e3f

• Liker 3
Skrevet

Oi .....

Jeg var i skapet i går og gravde frem tøy for ferien, la klar 2 sett med tunika og tights, skjønner nå at det var feil.

Men, hva gjør jeg når jeg ikke passer kjoler med lengde ned til knær? Og feriestedet ikke er så fan av at man bruker korte kjoler?

-forsåvidt er ikke jeg heller komfortabel med korte kjoler. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På ‎29‎.‎03‎.‎2017 den 16.07, Kontormus skrev:

Jeg ser stereotypen med formfulle voksne damer, 50-60+, fargerike tunikaer med hvite tights, gjerne med blondekant nederst, som stopper midt på leggen. For å gjøre bildet komplett slenger vi på solbrun hud, Crock's (som noen nevnte) og store øredobber. Men hva er alternativet for disse hvis de ikke skal presse seg inn i noe ukomfortabelt?

altså, den stereotypen jeg får opp for mitt indre blikk når man sier tights og tunika er noe helt annet: Damer i 30-årene, kanskje freshe småbarnsmødre, eller trophy wifes, i 2010, med Odd Molly tunika eller Chili velourtunika, og en tights som sikkert er i god kvalitet- det er freshe, slanke damer med pene ben - de tror de har stil, men det de har er penger og venninner med helt like klær - de følger moten slavisk,  og har ikke en personlig stil. Det viktige for dem er at det fine, dyre merker.

Anonymkode: 6986a...b67

Skrevet
På 20.3.2017 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Ser at mange synes det er så stygt..., men hva er det som er stygt?

Er det stygt med tights og kjole?

Er det tightsen som er stygg, eller er det tunikaen som er stygg?

Jeg liker godt å bruke kjole til hverdags, men føler ikke bestandig at det sømmer seg å ha bare ben, og bruker da som regel en strømpebukse under. Er det mye styggere å bruke tights under?

Jeg forstår ikke hva som er så stygt med tights og tunika? Synes det veldig ofte er pent.

Anonymkode: 49d6f...b70

Ja, det ser stygt ut. Tunika og thight var mote for veldig mange år siden, for så å komme igjen i 2008 ? Jeg husker jeg kledde meg i tunika og thigts da jeg var rundt 10 år, da var det inn en liten periode ja, men ikke for voksne? Men uansett nei, uavnhengig om det var fint en gang eller ikke, så er det det ikke lenger nå, om du vil at noen skal synes at du kler degi pene klær så kle deg i noe annerledes, ikke tunikaer, noe vi har sett på i årevis. ;)

Skrevet
På 5.4.2018 den 20.39, Peonjenta skrev:

2008

AnonymBruker
Skrevet

Tights er greit, så lenge de er ensfargede. Det verste jeg ser er tights med et mønster og tunika med et helt annet. Begrens nå i hvert fall mønsteret til en av delene. 

(Nå skal ikke jeg uttale meg for mye om mønster på klær, siden jeg med unntak av to stripete skjorter kun har ensfargede klær uten logoer/trykk, men...)

Anonymkode: 281d1...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å bruke en tights under enkelte kjoler om sommeren, når det er varmt. Men den går til knærne og syns ikke. 

Anonymkode: e84e7...b27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...