AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 De utdanner stort sett kvinnelige leger, advokater og psykologer i dag. Ca. 30% av advokat- og legestudenter er mannlige. Kanskje 15% av psykolog studenter er menn. Derfor kan så og si alle kvinner bare glemme å finne en mann med en slik utdanning i Norge. Takk norsk "likestillingspolitikk". Anonymkode: 70ece...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 Vil du at institusjonene skal kvotere inn menn med 3 i snitt? Anonymkode: f5b62...784 18
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du at institusjonene skal kvotere inn menn med 3 i snitt? Anonymkode: f5b62...784 Nei, jeg bare sier at de kan glemme det på generelt grunnlag. Anonymkode: 70ece...fd8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De utdanner stort sett kvinnelige leger, advokater og psykologer i dag. Ca. 30% av advokat- og legestudenter er mannlige. Kanskje 15% av psykolog studenter er menn. Derfor kan så og si alle kvinner bare glemme å finne en mann med en slik utdanning i Norge. Takk norsk "likestillingspolitikk". Anonymkode: 70ece...fd8 Det er jo ikke noe som heter advokatstudent, for å sette det på spissen. En jusutdannelse gjør deg til jurist, og du kan da velge hva du videre sikter deg inn på. Veldig mange kvinner velger seg vekk fra bransjer med for mye arbeidspress (om ikke med en gang, så over tid), og går til f.eks. offentlige stillinger. Ser du på de profilerte advokatene og partnerne i advokatfirma, er det sterk overvekt menn - fortsatt. Menn er fortsatt mer ambisiøse enn kvinner, så det at kvinner dominerer et visst studium, betyr ikke at de i etterkant vil ta de mest prestisjefylte stillingene innen dette feltet. Anonymkode: 4b328...22d 14
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #5 Skrevet 20. mars 2017 hehe, nei her bør vi jaggu utdanne flere leger slik at jeg kan gifte meg med en mann av ypperste kvalitet, som kjent er alle menn uten statusyrker bunnslam Anonymkode: 00015...464 14
Gjest antbug Skrevet 20. mars 2017 #6 Skrevet 20. mars 2017 Æsj. Da har vi vel ikke annet valg enn å bli lesbiske? Det skal ikke være lett å finne bra menn, altså! Men de kunne ikke bare få litt bedre karakterer da, mennene? Det hadde jo løst noen problemer for å si det sånn. Det burde ikke være så vanskelig å få til heller hvis man skal tro på alle her inne som sier menn er så mye smartere enn damer.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #7 Skrevet 20. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk norsk "likestillingspolitikk". Anonymkode: 70ece...fd8 Det er likestilling. Ikke kvinners feil at menn bare hadde disse stillingene fordi de var menn før, og ikke fordi der var flink i faget. Menn har akkurat samme forutsetninger som kvinner til å bli leger, psykologer og advokater. De kan ikke få poeng for å være latere enn kvinner. For det er det det bunner ned i. Kvinner leser mer. De er ikke smartere akkurat. Anonymkode: ca995...a26 7
Commander Skrevet 20. mars 2017 #8 Skrevet 20. mars 2017 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De utdanner stort sett kvinnelige leger, advokater og psykologer i dag. Ca. 30% av advokat- og legestudenter er mannlige. Kanskje 15% av psykolog studenter er menn. Derfor kan så og si alle kvinner bare glemme å finne en mann med en slik utdanning i Norge. Takk norsk "likestillingspolitikk". Anonymkode: 70ece...fd8 Problemet blir for disse kvinnene og finne "sosialt aksepterte" partnere med tilsvarende status. Nå er det ikke mange i de yrkene så problemet er vel ikke overveldende? Uansett har det løst seg greit hittil. De 30% mannlige juristene og legene befrukter kvinnene etter tur. Alle damene får barn og gutta får barn med flere. De beste rulleres blant kollegene og sprer sine gener. Hva er problemet Endret 20. mars 2017 av Commander 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #9 Skrevet 20. mars 2017 1 minutt siden, Commander skrev: Problemet blir for disse kvinnene og finne "sosialt aksepterte" partnere med tilsvarende status. Nå er det så mange i de yrkene så problemet er vel ikke overveldende. Det har løst seg greit hittil. De 30% mannlige juristene og legene befrukter kvinnene etter tur. Alle damene får barn og gutta får barn med flere. Hva er problemet Sikkert slik det blir. Anonymkode: 70ece...fd8
Gjest Froning Skrevet 20. mars 2017 #10 Skrevet 20. mars 2017 (endret) 7 minutter siden, antbug skrev: Det burde ikke være så vanskelig å få til heller hvis man skal tro på alle her inne som sier menn er så mye smartere enn damer. Er du ute etter poeng eller ønsker du å sette i gang en krangel med en av de som mener menn er smartere enn kvinner? Endret 20. mars 2017 av Froning
Hermine Grang Skrevet 20. mars 2017 #11 Skrevet 20. mars 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: hehe, nei her bør vi jaggu utdanne flere leger slik at jeg kan gifte meg med en mann av ypperste kvalitet, som kjent er alle menn uten statusyrker bunnslam Anonymkode: 00015...464 LOL 8 minutter siden, antbug skrev: Æsj. Da har vi vel ikke annet valg enn å bli lesbiske? Det skal ikke være lett å finne bra menn, altså! LOL Endret 20. mars 2017 av Hermine Grang
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #12 Skrevet 20. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: hehe, nei her bør vi jaggu utdanne flere leger slik at jeg kan gifte meg med en mann av ypperste kvalitet, som kjent er alle menn uten statusyrker bunnslam Anonymkode: 00015...464 Du prøver å være morsom, men det er faktisk slik de fleste kvinner tenker. Anonymkode: 70ece...fd8 2
Gjest antbug Skrevet 20. mars 2017 #13 Skrevet 20. mars 2017 2 minutter siden, Froning skrev: Er du ute etter poeng eller ønsker du å sette i gang en krangel med en av de som mener menn er smartere enn kvinner? Jeg bare hjelper dem i gang med dagens kjønnskrangel. Dagen blir ikke helt den samme uten, tror jeg.
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. mars 2017 #14 Skrevet 20. mars 2017 Det kommer til å gå seg til etterhvert. Enten så kommer vi til å få en liberal likestillingspolitikk, som til slutt vil føre til at det jevner seg ut til tings naturlige tilstand. Eller så vil sosialistene få øynene opp for at statistikker der menn gjør det dårlig er like viktige (eller uviktige) å rette på som statistikker der kvinner gjør det dårlig.
brownbrown Skrevet 20. mars 2017 #15 Skrevet 20. mars 2017 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: De utdanner stort sett kvinnelige leger, advokater og psykologer i dag. Ca. 30% av advokat- og legestudenter er mannlige. Kanskje 15% av psykolog studenter er menn. Derfor kan så og si alle kvinner bare glemme å finne en mann med en slik utdanning i Norge. Takk norsk "likestillingspolitikk". Anonymkode: 70ece...fd8 Er vell menn sin egen feil det. Ikke alle vil heller bli lege eller advokat. Folk flest går etter interesser ikke årslønn Selv om jeg vet at utdanningssystemet jar prøvd å jevne ut slik at flere kvinner kan komme i slike stillinger så tror jeg mange menn har seg selv å takke. Er ikke alle som vil gå 8 år på skole og være student heller Endret 20. mars 2017 av brownbrown 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #16 Skrevet 20. mars 2017 Godt jeg fant min advokat-mann for en del år siden! Jeg tror ikke man trenger glemme å finne seg en mann med disse utdanningene, jeg kjenner mange single leger og jurister (menn). Men når det er sagt: jeg tror ikke jeg ville ha bestemt meg for at min fremtidige mann skal ha et visst yrke, da får man plutselig få å velge mellom! Det er mange egenskaper som er mye viktigere enn hvilken utdanning man har. Lengden av utdanningen definerer heller ikke hvor smart eller sosialt oppegående man er, så jeg mener det burde komme i annen rekke! Anonymkode: e6ef2...cd1 2
Gjest Froning Skrevet 20. mars 2017 #17 Skrevet 20. mars 2017 14 minutter siden, antbug skrev: Jeg bare hjelper dem i gang med dagens kjønnskrangel. Dagen blir ikke helt den samme uten, tror jeg. Hehe.... Så produktiv du er Hvem elsker ikke ødelagte tråder?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #18 Skrevet 20. mars 2017 De fleste av oss har ikke det som mål å få i havn en lege eller advokat. Anonymkode: e8c08...701 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #19 Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er likestilling. Ikke kvinners feil at menn bare hadde disse stillingene fordi de var menn før, og ikke fordi der var flink i faget. Menn har akkurat samme forutsetninger som kvinner til å bli leger, psykologer og advokater. De kan ikke få poeng for å være latere enn kvinner. For det er det det bunner ned i. Kvinner leser mer. De er ikke smartere akkurat. Anonymkode: ca995...a26 Det er også skolen, lærere osv. sin feil. I følge forskning gir f.eks. lærere dårligere karakterer til gutter for samme arbeid, særlig lærerinner som er for kjønnskvotering av jenter og som støtter opp om kvinner når de gjør det dårlig. Link: https://www.an.no/debatt/skole/kvinner/pa-tide-at-kvinner-manner-seg-opp-til-litt-selvransakelse/o/5-4-488091 Anonymkode: 70ece...fd8
Gorgonzola Skrevet 20. mars 2017 #20 Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe som heter advokatstudent, for å sette det på spissen. En jusutdannelse gjør deg til jurist, og du kan da velge hva du videre sikter deg inn på. Veldig mange kvinner velger seg vekk fra bransjer med for mye arbeidspress (om ikke med en gang, så over tid), og går til f.eks. offentlige stillinger. Ser du på de profilerte advokatene og partnerne i advokatfirma, er det sterk overvekt menn - fortsatt. Menn er fortsatt mer ambisiøse enn kvinner, så det at kvinner dominerer et visst studium, betyr ikke at de i etterkant vil ta de mest prestisjefylte stillingene innen dette feltet. Anonymkode: 4b328...22d This
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå