AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 Nå har jeg - i en alder av 24,5 år - bestemt meg for å ta videregående opplæring. Jeg tok ett år på vgs i 08-09, men droppa ut etter dette. det jeg lurer på er om det er mulig å ta vg1/vg2/vg3 på UNDER 3 år? Noen andre som har tatt vgs som voksne som kan fortelle litt om hvordan det var? Takk! Anonymkode: 71155...83e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 57 minutter siden, Nerine_ skrev: Les her Takk for tips. Jeg kvalifiserer ikke til 23/5 regelen desverre... 😕 Anonymkode: 71155...83e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Jeg kvalifiserer ikke til 23/5 regelen desverre... 😕 Anonymkode: 71155...83e Du kan fortsatt ta studiekompetanse som privatist, men du må betale for undervisning selv om du ønsker det. Ved f.eks. sonans. Anonymkode: e958e...e27
Strixvaria Skrevet 20. mars 2017 #5 Skrevet 20. mars 2017 Hvis du ikke trenger undervisning, men har disiplin nok til å lese på egen hånd kan du bare melde deg opp som privatist i de fagene du mangler. Trenger du undervisning og vurderer privatskoler ala Bjørknes og Sonans ville jeg sjekket priser og hva som faktisk inkluderes svært nøye hvis jeg var deg. For den med stor disiplin og arbeidskapasistet er det ikke noe problem å bruke kortere tid. Du bestemmer jo selv hvilke semestre du melder deg opp i hvilke fag osv., og bestemmer sånn sett løpet ditt selv
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #6 Skrevet 20. mars 2017 3 timer siden, Strixvaria skrev: Hvis du ikke trenger undervisning, men har disiplin nok til å lese på egen hånd kan du bare melde deg opp som privatist i de fagene du mangler. Trenger du undervisning og vurderer privatskoler ala Bjørknes og Sonans ville jeg sjekket priser og hva som faktisk inkluderes svært nøye hvis jeg var deg. For den med stor disiplin og arbeidskapasistet er det ikke noe problem å bruke kortere tid. Du bestemmer jo selv hvilke semestre du melder deg opp i hvilke fag osv., og bestemmer sånn sett løpet ditt selv Takk for tips! Er nettopp det jeg ikke har altså, må ha noen som tar tak i meg når jeg prøver å lure meg unna... ad(h)d og studier er ikke bare bare har jeg funnet ut 🙄 så må være på en skole. Anonymkode: 71155...83e
Strixvaria Skrevet 20. mars 2017 #7 Skrevet 20. mars 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Er nettopp det jeg ikke har altså, må ha noen som tar tak i meg når jeg prøver å lure meg unna... ad(h)d og studier er ikke bare bare har jeg funnet ut 🙄 så må være på en skole. Anonymkode: 71155...83e Da bør du gjøre grundig research rundt de ulike tilbyderne, se på hva du må betale og hva du faktisk får for pengene dine. For det er neimen ikke småpenger de skal ha! Men jeg tror nok også at hvis du da faktisk møter opp, så får du veiledning i mindre grupper, og det jobbes helt konkret opp mot eksamen. Så det er muligheter til å få godt utbytte av undervisningen hvis man jobber godt og jevnt, og bruker anledningen til å gå på skolen Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå