Gå til innhold

P-stav, hva slags bivirkninger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat satt inn P-stav. 

Lurer litt på hva slags bivirkninger dere har opplevd? Og er det fare for blodpropp ol? Hva med eventuelt røyking ?

Anonymkode: 9901c...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde konstante småblødninger nesten hele veien. Holdt på å bli sprø, og måtte bare ta den ut etter en stund når det ikke ble noen bedring. Utenom det merket jeg lite bivirkninger fra den.

Skrevet

Nå har jeg hatt p-stav i over 10 år og den eneste "bivirkningen" jeg har opplevd er 0 menstruasjon :-)
Hadde litt småblødninger den første måneden etter at jeg satt inn den første, men etter dette har jeg ikke opplevd noe.
Nå er jo dette svært individuelt, da, så det kan være andre som har helt andre bivirkninger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått ganske uregelmessig mens - og når jeg får det vet jeg ikke hvor lenge det varer. Kan være litt mellomblødninger, eller over en uke. Hadde det en gang i 1mnd x3 med en uke pause mellom, og hadde det ikke gitt seg da hadde jeg tatt den ut :) Utenom det er jeg svært fornøyd. 

Skrevet

har ikke opplevd noen bivirkninger (som jeg vet om)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er med menstrasjonen min, den har jeg mistet på grunn av langvarig undervekt, men jeg har heller ingen andre bivirkninger verdt å nevne. 

Jeg røyker også, og det skulle ikke være noe problem ifølge fastlegen. 

Anonymkode: f6ba0...45d

Skrevet

Slipper menstruasjon. Ingen negative bivirkninger så langt.

• Liker 1
Skrevet

Ikke en eneste negativ bivirkning :) I forhold til når jeg gikk på p-piller har:

• Jeg mistet mensen (ingen mellomblødninger)
  • Humøret har stabilisert seg
  • Vekten har gått ned, og stabilisert seg
  • Jeg fått mer energi

Jeg visste ikke at jeg hadde disse bivirkningene på p-piller, jeg merket dem liksom ikke :P Men etter jeg skiftet til stav har jeg oppdaget dem! Og ikke minst er det fantastisk å slippe å huske på de forbanna pillene, samt slippe å få panikk hvis noe kommer i retur en fuktig kveld - eller jeg blir syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...