Gå til innhold

BikBok: Maser de eller er det bare meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg var innom på "feil" tidspunkt, siden det var lite kunder og de ansatte hadde god tid, men jeg ble helt svett! Var der inne under en halvtime og rakk å bli kontaktet av hele fire ulike ansatte.

1. Sier "hei" når jeg kommer inn. Helt greit, jeg hilser tilbake og svarer "nei takk" når hun spør om jeg trenger hjelp.

2. Kommer opp i andreetasje. "HEI" sier en ny person. Omågjøre om jeg trenger hjelp igjen. Nei, ellers takk.

3. Har kommet meg inn i prøverommet og står med buksa på knærne. "Hallo!" hører jeg plutselig utenfor, "si ifra om du trenger noe hjelp der inne!" Uhm, nei, det går bra du.

4. Kommer meg ut av prøverommet og er på vei tilbake med klærne. Ny person. "HEI fant du noe som passet!? DEN DER var vel fin?"  Joda, jada, bare hold kjeft å la meg tenke.

I tillegg var hadde hun i kassen fullstendig munndiare. "Jamen hei, å så mye fint du har funnet deg! Denne er jo så fin nå om våren? Ja og disse har nettopp kommet på salg så nå var du heldig jaddajaddajadda" Jeg blir sprøøøøø.

Opplever ikke dette på andre klesbutikker tror jeg. Er det bare jeg som har blitt litt for sær? :ler: 

Anonymkode: a180c...431

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplever i grunnen det der mange steder, misforstått service...

Anonymkode: a7fa9...bff

• Liker 7
Skrevet

Nei, du er ikke sær. Men kanskje du kunne heller tenke at det var hyggelig at de var sevice minded og ville være behjelpelig? 

Synes det er hyggelig å få komme til en blid og vennlig ansatt i kassen som vil små prate. Synes dagen kan bli løftet og føles finere når noen snakker hyggelig og blidt til meg.

Hvis du som kunde helst vil gå og kikke og klare deg selv, så er det helt greit. Du behøver ikke føle deg beklemt for det om de ansatte kommer og vil være behjelpelig. Det er bare til å smile og si f.eks takk, men jeg vil gjerne se litt på egenhånd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

36 minutter siden, exictence skrev:

Nei, du er ikke sær. Men kanskje du kunne heller tenke at det var hyggelig at de var sevice minded og ville være behjelpelig? 

Synes det er hyggelig å få komme til en blid og vennlig ansatt i kassen som vil små prate. Synes dagen kan bli løftet og føles finere når noen snakker hyggelig og blidt til meg.

Hvis du som kunde helst vil gå og kikke og klare deg selv, så er det helt greit. Du behøver ikke føle deg beklemt for det om de ansatte kommer og vil være behjelpelig. Det er bare til å smile og si f.eks takk, men jeg vil gjerne se litt på egenhånd.

Joda, jeg skjønner at det er hyggelig ment, og selv om jeg tenker at de burde holde kjeft og finne noe mer fornuftig å gjøre enn å plage meg, så smiler jeg pent og sier nei takk, men kan de ikke se an folk litt da? Eller samarbeide litt slik at samtlige ansatte ikke maser hull i hodet på samme kunde?

Jeg var forøvrig ikke ute etter en opplæring i skikk og bruk, men andres meninger og erfaringer med masete butikkansatte :)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener, men når såpass mange jobber i en butikk er det ikke alltid den ene vet om den andre har allerede sagt "hei, trenger du hjelp" derfor kan det bli mye for deg. Jeg som selv er butikkansatt vet at det ikke er lurt å mase på kundene så det holder med ett "hei", det tenkte nok de ansatte som sa "hei" til deg også. Ellers synes jeg det er bra med service jeg da :)

Anonymkode: 5589e...092

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg skjønner at det er hyggelig ment, og selv om jeg tenker at de burde holde kjeft og finne noe mer fornuftig å gjøre enn å plage meg, så smiler jeg pent og sier nei takk, men kan de ikke se an folk litt da? Eller samarbeide litt slik at samtlige ansatte ikke maser hull i hodet på samme kunde?

Jeg var forøvrig ikke ute etter en opplæring i skikk og bruk, men andres meninger og erfaringer med masete butikkansatte :)

Var ikke meningen å gi opplæring. Jeg ville bare få frem mitt synspunkt. Synes det er helt på sin plass med hvordan du takler det utad. Men hvorfor synes du de plager deg ved å spørre om de kan hjelpe deg? De vil jo bare yte service og være hyggelig. Noe av det hyggeligste og mest positive ved å arbeide i en klesforretning er å snakke med kunder og kunne være behjelpelig.

Vi prøver å lese/se an kunder, om de helst vil være i fred, ha hjelp, er på utkikk etter noe spesielt mm. Men det er jammen ikke alltid så lett. Men selvfølgelig, når kunder svarer at de vil kikke litt, så må vi godta det og la kunden være i fred. Noen ganger er det ikke alltid vi et om en tidligere ansatt allerede har spurt kunden om hn ønsker hjelp. Det kan være uheldig. Det forstår jeg. Men burde ikke det være greit nok, er det virkelig så ille å bli spurt to ganger? 

I den butikken jeg jobber i (ikke BikBok) prøver vi å samarbeide og vi spør hverandre gjerne om den kunden er blitt snakket til før en går bort. Men det er jo ikke alltid vi gjør det, eller får det med oss. Men vi kan sikkert bli flinkere. Synes forøvrig at både kunder og ansatte i butikken bør vise hverandre forståelse for om vi gjør noe feil hvis det er ment i beste mening.

Noen er mer snakkesyk enn andre. Det bør i hvert fall den ansatte være oppmerksom på. Det er vi som skal være der for kunden.

• Liker 3
Skrevet

Flinke butikkarbeidere spør du meg. Verre i de butikkene hvor de nærmest gjemmer seg for kundene.

Hvis det var 4 forskjellige som spurte deg om du trengte hjelp, så er det jo bare tilfeldigheter at du ble spurt så mange ganger.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I det minste har de falsk hygge mot kundene sine i bik bok butikkene. Kundeservicen på nettsiden deres derimot.... Verste dritt hvor de svarer frekt på mail og omtrent nekter å refundere for plagg du ikke vil ha. 

Anonymkode: 96d98...f10

Skrevet
17 timer siden, Gullik skrev:

Flinke butikkarbeidere spør du meg. Verre i de butikkene hvor de nærmest gjemmer seg for kundene.

Hvis det var 4 forskjellige som spurte deg om du trengte hjelp, så er det jo bare tilfeldigheter at du ble spurt så mange ganger.

Enig :)

Skrevet

Det TS sier løser jeg enkelt ved å si når jeg kommer inn i en butikk: "Jeg vil bare titte, trenger jeg hjelp så gir jeg beskjed."

AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige. Mange irriterer seg mer over lite imøtekommende ansatte som står og snakker eller fikler med mobilen. Dette er ting som ikke plager meg for jeg vil helst på lov til å titte i fred. Om de ansatte maser mer enn den obligatoriske "trenger du hjelp?" er jeg ute av butikken asap. Hater spesielt når de henger rundt prøverommet. Derfor jeg handler mest på nett uansett.

Anonymkode: b7bfc...f12

Skrevet

Føler at denne problemstillingen er litt dammed if you do, dammed if you dont. Du (og jeg) syntes det er irriterende med butikkansatte som maser, men en annen kunde hadde syntes det var superfrekt om de IKKE gjorde det 🙄 Jeg har selv jobbet i butikk og det er virkelig ikke lett! Noen ganger rakk jeg ikke mer enn å si her før kunden nesten skrek JEG SKAL BARE KIKKE!!!! Neste kunde som da kom inn hadde jeg kanskje "kjeften" friskt i minne og sa hei og smilte, men ikke noe mer. Da kunne du banne på at det gikk 30 sekunder før jeg hørte ER DET IKKE MULIG Å FÅ NOE HJELP HER ELLER?

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei du er ikke sær. Jeg går faktisk ut av butikker med innpåslitne ansatte, orker det bare ikke.

Skrevet

Du må sørge for å se skikkelig grinete ut! :kjempesinna: Evetuelt fremkall en skikkelig utrivelig hoste! Lover at de skygger banen. 

Skrevet

Ikke opplevd liknende på BikBok, men så handler jeg veldig sjelden der. På Carlings derimot.. hjelpemeg, de kommer jo nærmest inn i prøverommet! Det er ekstremt ubehagelig med så påtrengende selgere, får helt fnatt! Synd at de har så godt utvalg jeans, ellers ville jeg aldri satt mine ben der igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever stort sett butikkansatte som oppfører seg akkurat slik jeg foretrekker; de sier enten bare "hei" på en hyggelig måte, eller så sier de "hei" og spør om jeg trenger noe hjelp. Når jeg  (som oftest) svarer at jeg bare kikker, så går de og lar meg være i fred. Å stå utenfor prøverommet synes jeg er direkte frekt, man vil jo helst være i fred når man tar av og på seg klær. 

Anonymkode: 8cbf6...a1d

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nappetass1 skrev:

Ikke opplevd liknende på BikBok, men så handler jeg veldig sjelden der. På Carlings derimot.. hjelpemeg, de kommer jo nærmest inn i prøverommet! Det er ekstremt ubehagelig med så påtrengende selgere, får helt fnatt! Synd at de har så godt utvalg jeans, ellers ville jeg aldri satt mine ben der igjen. 

ÅÅÅ Så enig! River opp gardinen mens jeg står der med buksen rundt knærne og strever med å få den på. "Å den var kjempefin til deg"! Carlings er definitivt verst på det.

Anonymkode: a7fa9...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke sær, bare norsk. Prøv å bo litt i USA du ;) Etter en stund snakker du om bleier til dama i skobutikken :)

Anonymkode: 5d58b...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En grunn til at jeg har sluttet å handle på Bik Bok.

Anonymkode: 46684...f6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, det er en grunn til at de oppfører seg sånn og det er absolutt IKKE fordi du liksom er en "hyggelig" person, tvert imot høres du ut som en skikkelig guffen kunde som reagerer negativt til at de som faktisk jobber i den butikken tilbyr deg hjelp.

Jeg skal si deg én ting: Jeg jobbet før i butikk og vi er påtvunget og har fått streng beskjed om å være hyggelige og s hei til alle, spørre alle om de vil ha hjelp.

Du aner ikke hvor mange kunder som blr gretne og sure hvis butikkansatte hadde latt være å prøve å hjelpe!

Man må ta nei for et nei, og det gjorde faktisk alle de i den butikken du var i. Så slapp litt av, liksom. De som var på jobb oppførte seg faktisk akkurat som de skulle. Man sier hei til kunden og tilbyr dem hjelp.

At det er flere etasjer og man støter på flere ansatte betyr bare at man må forvente å bli sagt hei til og tilbudt hjelp, altså. De ansatte går ikke rundt mellom etasjene og sier "du, la den kunden være i fred for de vil ikke ha hjelp".

Folk blir søren meg aldri fornøyde. Enten er butikkansatte onde demoner fra helvete som nekter å hjelpe eller så hjelper de visst for mye.

Anonymkode: 27cc1...999

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...