Gå til innhold

Brenne avfall, hjelp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommunen her er umulig å nå frem til og hjemmesiden er så rotete, så jeg bare spør og graver litt her før jeg gidder å prøve hardere der.

Vi har en nabo som har et uthus. Mistenker at de brenner søppel i dette uthuset. Flere ganger om dagen så blir hele uteplassen her røyklagt her, og denne røyken svir i hals og øyer. Jeg tør ikke lenger å la ungen sove i vogna utenfor huset pga dette. Og vi kan ikke ha vinduer åpne om natta fordi vi risikerer å våkne i et rom full av ekkel røyk.

Er dette lovlig? Jeg vet at kommunen følger forskriften om åpen brenning av avfall, men finner ikke noe om brenning i ovn. Jeg orker ikke starte noen nabofeide om dette er lovlig. Da får vi heller holde ut til vi skal flytte.

Anonymkode: eb997...3d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring brannvesenet neste gang dem fyrer :) 
Dem vet hva som er lov og ikke lov, og hva som eventuelt er farlig røyk!

Anonymkode: 35bf3...fc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok det er ulovlig i nesten alle tilfeller, spesielt malt treverk etc(giftstoffer). 

Jeg hadde flyttet ;) 

Anonymkode: 7c928...764

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte mannen min, som jobber i brannvesenet, og han sier: ring brannvesenet, så tar de en tur og sjekker hva som foregår! Finner de ut at han gjør noe ulovlig, så stopper de det. Det skal ikke brennes annet enn ved i en vedovn heller, og man skal som nabo ikke trenge å eksponeres for hva nå enn folk måtte finne på å brenne opp av eventuelt giftige saker.

Anonymkode: 80f08...940

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk. Da blir det en telefon senere idag!

Anonymkode: eb997...3d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...