Gå til innhold

Til butikkansatte: Dumpster diving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som jobber i butikk. 

Hva gjør dere med gårdagens brød? Er det mulig å spør etter dette morgenen/formiddagen etter? Vet at Meny har "gårdagens brød" ute for salg. Hva gjør andre butikker?

Og så, kastes det mye mat etter endt dag når noe går ut på dato, og hvilken holdning har deres butikksjef til at andre forsyner seg av containerene etter stengetid?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss henter bakeriet gammelt brød når de leverer nytt brød på morgenen. Jeg veit ikke hva bakeriet gjør med brøene, men vi selger dem i alle fall ikke i butikken. 

Jeg personlig har ingenting imot at noen har nytte av maten vi har kastet, og bryr meg ikke om jeg ser at noen forsyner seg av containeren vår. Vi har dessverre fått ny container nå, og på den har sjefen satt en hengelås. 

Anonymkode: 8659c...a84

Skrevet

Hos oss så blir de gamle brødene henta når vi får nye om morgenen. 
Angående dumpster diving så er det ikke mulig hos oss, da vi har eget søppelrom der containerene  står.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen kommer utenfor butikken vår og dumpster-diver, så betyr jo det at vi på en måte har mistet betalende kunder. Så sånn sett tror jeg ikke butikksjefene er så begeistret for det, for de må jo tenke profitt.
Jeg derimot, synes det er heeelt topp!
Da jeg jobbet i butikk, hadde vi avtale med en grisebonde som kom og hentet det vi kastet av grønnsaker og brød. Vi samla alt i ei svær tønne. Neppe noe delikat å dumpster-dive oppi der. :P

Anonymkode: 6fb78...ee0

Gjest Yellowrose
Skrevet

På joker så har de lås på containeren så det er dessverre ikke mulig å ta frem det som blir kastet. Men de selger utgåtte varer til halv pris og det selges som regel fort :)

Skrevet

Så utrolig trist at de låser containere! Forstår det fra sjefenes side, men veldig synd at mat som kan spises blir kastet og låst bort :(

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg som vanlig ansatt kan ikke se for meg at jeg skulle ha noe imot at folk dumpstrer. Til en butikksjef ville jeg sagt at de som dumpstrer uansett ikke er "gode" kunder som legger igjen masse penger, og at vedkommende heller burde skjerpe seg på matsvinn hvis dette er et enormt problem. Nå jobber jeg i varehus, og søpla vår inneholder for det første ikke mat, og er for det andre gjerdet inn med et gjerne på nærmere tre meter, så jeg tror ikke det er så mange som kommer og leter der. Veldig synd egentlig, for vi kaster masse brukbare ting.

AnonymBruker
Skrevet

Matvarer som de ikke har lov til å selge, som er gått ut på dato, men likevel er like fine vil naturligvis bli kastet for å hindre at alle som ville fått tak i dem, da vil slippe å legge igjen penger i butikken.
Dette er en kynisk naturlig tankegang som bransjen selvfølgelig vil følge fordi det gir mer penger i kassa.

At noen finner veien til containeren er helt topp og bra det finnes noen butikkfolk som ser gjennom fingrene med plukkingen (dykkingen).

Anonymkode: fbbd7...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Æsj!

Anonymkode: 5a226...376

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...