Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... Men er ikke så gira egentlig. Gjør det bare fordi jeg lett får jobb, fordi jeg er mann. Og fordi jeg vil gå i klasse med masse damer. Er det feil av meg? 

Anonymkode: b9823...740

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... Men er ikke så gira egentlig. Gjør det bare fordi jeg lett får jobb, fordi jeg er mann. Og fordi jeg vil gå i klasse med masse damer. Er det feil av meg? 

De merker jo heldivis fort om du ikke egner deg ;)

Anonymkode: 2b30c...f01

AnonymBruker
Skrevet

De tror nok du er homofil

Anonymkode: 36792...e30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noe problem, så lenge du synes det er helt greit å våkne hver dag og dra på en jobb du egentlig ikke vil ha!

Anonymkode: da4a8...a35

AnonymBruker
Skrevet

Håper du ikke blir min kollega.

Anonymkode: 73022...c24

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mer feil enn alle kvinnene som er der som driter i faget, men ser det som sikker jobb og et greit marked for å komme i kontakt med de smartere legemennene som ellers ville vært helt utenfor deres rekkevidde.:hjerte:

Anonymkode: 86afd...b36

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg syns det er feil av deg. Skal man bli sykepleier (eller andre yrker som har med mennesker) skal hovedfokuset være at man har lyst til å jobbe med/hjelpe mennesker. Ikke at man får lett jobb eller skal gå i klasse med det motsatte kjønn.

Men hvis ikke du er motivert i det hele tatt, faller du nok av lasset når det går opp for deg hvor mye "rart og ekkelt" du risikerer å møte i jobben som sykepleier.

Skrevet

Synes det er veldig feil av deg. Å jobbe så tett inn på så sårbare mennesker som du gjør som sykepleier - krever at du er glad i jobben din og motivert til å yte ditt beste. Dette fortjener pasientene dine. Synes du skal slutte umiddelbart om dette er dine eneste motiver, da det kreves 100% av en sykepleier til en hver tid. Dette gjelder både gutter og jenter. Det er en skam at så mange (av begge kjønn) tar sykepleien fordi det er "sikker jobb". Forresten er det ikke det. Det er alltid arbeid for sykepleiere, men mesteparten er vikariater og deltidsstillinger. 100% fast jobb som sykepleier er nesten ikke å oppdrive. 

Umotiverte og lei sykepleiere er dårlige sykepleiere. Det ser vi jo av alle sykepleiehat-trådene her inne, alle som har møtt surmegga rasshull med tittel "sykepleier". Pasientene fortjener så mye bedre!

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hva dere klager over. Masse deilige damer, og jeg er sikra jobb? Bæsj, blod, vond lukt og sånt er ikke noe problem. Og sånn seriøst, hvor vanskelig kan det være å bli sykepleier. Det er jo en drøss av de. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å gå i klasse med en masse damer du bare får se på men ikke røre?

Ja, for røre får du ikke. Damene står i kø for å ligge med medisinstudentene. Og når de begynner å jobbe står de i den samme køen, men denne gangen for å ligge med legene. Og er det ikke nok mannlige leger, så ligger de med de kvinnelige legene. Så du skjønner sikkert hvor langt bak i køen du er som mannlig sykepleier.

Anonymkode: fd9d8...ab7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å gå i klasse med en masse damer du bare får se på men ikke røre?

Ja, for røre får du ikke. Damene står i kø for å ligge med medisinstudentene. Og når de begynner å jobbe står de i den samme køen, men denne gangen for å ligge med legene. Og er det ikke nok mannlige leger, så ligger de med de kvinnelige legene. Så du skjønner sikkert hvor langt bak i køen du er som mannlig sykepleier.

Anonymkode: fd9d8...ab7

At det ikke er en eneste kvinne blant 100 i klassen jeg ikke kan ha sex med er lite trolig. Finner alltid noen. Trikset er å ha sex med en lubben, lite attraktiv jente. Og så gjøre en god jobb. Det sprer seg i klassen og så skal plutselig mange andre ha. Null stress egentlig 

AnonymBruker
Skrevet

Bli heller fysjoterapeut. Litt mer mandig det

Anonymkode: e43d4...c1f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli heller fysjoterapeut. Litt mer mandig det

Anonymkode: e43d4...c1f

Men jeg vil heller bli sykepleier fordi jeg lett får jobb som mann

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Kan bli lange 50 år i arbeidslivet dersom du ikke trives med det du jobber som...

Anonymkode: e17d8...358

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hva dere klager over. Masse deilige damer, og jeg er sikra jobb? Bæsj, blod, vond lukt og sånt er ikke noe problem. Og sånn seriøst, hvor vanskelig kan det være å bli sykepleier. Det er jo en drøss av de. 

Det er slett ikke vanskelig å bli sykepleier :) "bæsj, blod og sånt" er heller ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om eldre/demente som spør deg når det er middag 140 ganger ila en vakt, eller en psykiatrisk pasient som insisterer på å stikke av flere ganger i uken. Ansvar og travle dager, det å kunne nullstille seg fra en pasient til en annen, det å ikke ha mulighet til å ha en dårlig dag, det at 10 ulike pasienter krever 100% av din oppmerksomhet absolutt hele tiden, ubetalt overtid og så videre. Det er knallhardt og beintungt! Og pasientene dine fortjener at du yter 100% og brenner for det du driver med. 

Og du: i klassen min er 50% damer på 35+ med samboer og barn, 30% har kjæreste fra før, og 15 % er for voksne og modne til å knulle rundt på klassefest. Jammen minket det på damene ;) sove nå, trollet. Du får heller ikke nødvendigvis lett jobb som mann. Mange litt eldre sykepleiere (typiske avdelingssykepleiere) mener menn er uegnede omsorgspersoner og ikke har noe i yrket å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, boblevann skrev:

Det er slett ikke vanskelig å bli sykepleier :) "bæsj, blod og sånt" er heller ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om eldre/demente som spør deg når det er middag 140 ganger ila en vakt, eller en psykiatrisk pasient som insisterer på å stikke av flere ganger i uken. Ansvar og travle dager, det å kunne nullstille seg fra en pasient til en annen, det å ikke ha mulighet til å ha en dårlig dag, det at 10 ulike pasienter krever 100% av din oppmerksomhet absolutt hele tiden, ubetalt overtid og så videre. Det er knallhardt og beintungt! Og pasientene dine fortjener at du yter 100% og brenner for det du driver med. 

Og du: i klassen min er 50% damer på 35+ med samboer og barn, 30% har kjæreste fra før, og 15 % er for voksne og modne til å knulle rundt på klassefest. Jammen minket det på damene ;) sove nå, trollet. Du får heller ikke nødvendigvis lett jobb som mann. Mange litt eldre sykepleiere (typiske avdelingssykepleiere) mener menn er uegnede omsorgspersoner og ikke har noe i yrket å gjøre. 

15% av et kull på 150 er 22 stk. Det vil jeg si er gode odds. Dessuten er det nok av frustrerte jenter i forholdene sine. Bare å dra på klassefest så finner man i hvert fall en som vil ha kuk. Om man går etter de som 15% ikke knuller på fest, så sjekker man de opp på skolen. 

Det med å bli antatt å være ubrukelig kan lett motvirkes ved å ha gode karakterer. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15% av et kull på 150 er 22 stk. Det vil jeg si er gode odds. Dessuten er det nok av frustrerte jenter i forholdene sine. Bare å dra på klassefest så finner man i hvert fall en som vil ha kuk. Om man går etter de som 15% ikke knuller på fest, så sjekker man de opp på skolen. 

Det med å bli antatt å være ubrukelig kan lett motvirkes ved å ha gode karakterer. 

Nei det motvirkes slett ikke av gode karakterer. Karakterer fra sykepleien gjenspeiler i veldig liten grad din omsorgsevne.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, boblevann skrev:

Nei det motvirkes slett ikke av gode karakterer. Karakterer fra sykepleien gjenspeiler i veldig liten grad din omsorgsevne.

Da bytter man bare jobb om man møter sykepleiere med foreldet mannesyn. Ikke noe problem 

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er interessert i yrket er det lite sannsynlig at du kommer til å gidde å fortsette etter du har vært gjennom praksis uansett. Man må ikke brenne for det, men man må være interessert og det må nesten være noe man tror man kan trves med å jobbe med.

Anonymkode: 5e8d0...b44

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bytter man bare jobb om man møter sykepleiere med foreldet mannesyn. Ikke noe problem 

Jo, sykepleiere også sliter med å få jobb. Det finnes som sagt omtrent ingen 100% faste stillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...