Gå til innhold

Tannkrem fra 6 år og oppover

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine er 6 og 9 år, men er så følsomme for smak, de nekter  å bruke den for 6 år og oppover som jeg har prøvd, for mye mintsmak tydeligvis. Vet dere om en tannkrem med nok fluormengde som smaker mildt og ikke har mintsmak?

Jeg gir fluortabletter i tillegg, siden de nå kun bruker den fra 1-6 år, men har litt ekstra tannkrem på.

Anonymkode: acfe7...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av tannkremene for 6+ som vi har brukt smaker mint. Jeg har selv et barn som er veldig følsomt for "sterke" tannkremer. Vi kjøper tannkrem mest på dagligvarebutikker (Solidox og Colgate) og alle smaker mildt og en eller annen variant av "fruktsmak". Hvis du går på et apotek har de gjerne andre varianter som du kan prøve ut.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt vanlig rød colgate, men ble fortalt at barna ikke skal ha tannkrem med slipemiddel så vi byttet til zendium. Den er mye mildere på smak. Sønnen min får fort belegg og føler bare det er den colgaten som hjelper, men nå er jeg redd for å ødelegge emaljen. Så trenger gjerne tips selv :-) men zendium har minste på 4 godtatt også så kan jo prøve den, vi kaller den tyggistannkrem 😄

Anonymkode: dc0d7...614

AnonymBruker
Skrevet

Fluor er farlig stoff og burde ikke vært i tennkrem i det hele tatt.

Anonymkode: 6256d...93a

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 6256d...93a

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna mine er 6 og 9 år, men er så følsomme for smak, de nekter  å bruke den for 6 år og oppover som jeg har prøvd, for mye mintsmak tydeligvis. Vet dere om en tannkrem med nok fluormengde som smaker mildt og ikke har mintsmak?

Jeg gir fluortabletter i tillegg, siden de nå kun bruker den fra 1-6 år, men har litt ekstra tannkrem på.

Anonymkode: acfe7...b9d

Er dette et innlegg som er relatert til reklamen her på forumet?

Anonymkode: 134aa...72e

Skrevet

Solidox med papegøye på. Smaker tyggis påstås det her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...