Gå til innhold

Hovne lymfeknuter i lysken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Oppdaget plutselig for litt over en uke siden en stor øm kul i lysken, som jeg antar er en hoven lymfeknute. Saken er at jeg hadde ikke vært syk, og det er vel stort sett på halsen lymfeknutene kan bli hovne ved forkjølelse og luftveisinfeksjoner. Har siste dagene dog vært litt ute av slag og lymfeknuten i lysken gjør fra tid til annen vondt også ved bevegelse og hvis jeg sitter så den blir irritert. Har også oppdaget en kul i nakken men det kan jo ha en helt annen sammenheng. Det jeg lurer på er om noen andre har erfaring med noe liknende og om det evt gikk bort av seg selv? 

Anonymkode: 90f9c...8f1

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sotter denne angivelige hovne lymfekjertelen i lysken? Når den er vond ve sitting, så tenker jeg at du kan ha en infeksjon i nærheten eller at det er en svull og ikke en lymfekjertel du har? Fjerner du hår i nærheten av lymfeknuten du hevder å ha problemer med? 

Gå til lege om du er usikker. 

Anonymkode: 3c68e...de3

AnonymBruker
Skrevet

Legen! Uansett bør du finne årsaken... 

Anonymkode: ad36e...e65

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Oppdaget plutselig for litt over en uke siden en stor øm kul i lysken, som jeg antar er en hoven lymfeknute. Saken er at jeg hadde ikke vært syk, og det er vel stort sett på halsen lymfeknutene kan bli hovne ved forkjølelse og luftveisinfeksjoner. Har siste dagene dog vært litt ute av slag og lymfeknuten i lysken gjør fra tid til annen vondt også ved bevegelse og hvis jeg sitter så den blir irritert. Har også oppdaget en kul i nakken men det kan jo ha en helt annen sammenheng. Det jeg lurer på er om noen andre har erfaring med noe liknende og om det evt gikk bort av seg selv? 

Anonymkode: 90f9c...8f1

Kan du ha blitt smittet av en kjønnssykdom, ex gonoré, Chlamydia eller lymphogranuloma venereum (LGV)? Det er nok best å oppsøke lege.

Anonymkode: 5f4c6...cd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...