AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Man blir sett ned på og i noen tilfeller omtalt hatefullt. Enkelte arbeidsgivere kan finne på å spørre jobbsøkere om de planlegger barn i framtiden, eller endre arbeidsoppgaver til kvinner. 18 årige studenter(eller gutter/menn) og 50 åringer blir foretrukket i ansettelser, framfor kvinner i fruktbar alder. Listen er lang, og jeg har tatt hintet:) Skal kjepper stikkes i hjulene for mødre i arbeidslivet, er det heller bedre å bli hjemme og belaste velferdsstaten. Anonymkode: 4eb20...515 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Og folk sier vi ikke trenger feminisme eller kvinnedagen.. Anonymkode: 2c9e3...3ed 3
skogsvandreren Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Det har ikke jeg merket noe av hvertfall, har venninner som har fått jobber, de ble aldri spurt om sånn 1
Gjest Athleisure Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 Det er absolutt relevant for arbeidsgiver om arbeidstaker har planer om å bli gravid i nærmeste fremtid. Det lønner seg rett og slett ikke. Jeg synes det er et helt rimelig spørsmål for arbeidsgiver å stille under intervju, for man vil jo ha den som er best egnet.
skogsvandreren Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 Om du har blitt spurt om det bør du melde firmaet til Arbeidstilsynet 4
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 Jeg skjønner det litt, fordi graviditet av en eller annen grunn blir sett på som sykdom av de som er gravide og "ingen" jobber fullt eller sykemelder seg lenge før termin.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 Jeg gidder ikke kjempe mer. Går allerede på dagpenger, og ser nå at det er gutter/menn eller 18 årige studentjenter som får jobbene mine. At jeg har mye erfaring teller 0, da jeg er 30 år med mann, et barn og hus. Arbeidsgivere tenker sitt. At jeg er for dyr å ansette, at jeg har barn og kan få flere, og at de forventer at bare jeg er hjemme med barn. Mannen min derigmot får jobbene kastet etter seg, og er lite berørt av å være far:) Anonymkode: 4eb20...515 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 4 minutter siden, Boomonster skrev: Jeg skjønner det litt, fordi graviditet av en eller annen grunn blir sett på som sykdom av de som er gravide og "ingen" jobber fullt eller sykemelder seg lenge før termin. Jeg var aldri sykemeldt når jeg var gravid. Jobbet helt til jeg måtte ut i permisjon:) Sjefen var fornøyd og ville satse stort på meg, inntil graviditeten ble et faktum. Etter dette var jeg ikke verdt mye.. Anonymkode: 4eb20...515
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gidder ikke kjempe mer. Går allerede på dagpenger, og ser nå at det er gutter/menn eller 18 årige studentjenter som får jobbene mine. At jeg har mye erfaring teller 0, da jeg er 30 år med mann, et barn og hus. Arbeidsgivere tenker sitt. At jeg er for dyr å ansette, at jeg har barn og kan få flere, og at de forventer at bare jeg er hjemme med barn. Mannen min derigmot får jobbene kastet etter seg, og er lite berørt av å være far:) Anonymkode: 4eb20...515 Har forresten planer om å få et barn til, mens jeg går på dagpengene:) Man blir jo likevel dømt, og jeg får forlenget pengeperioden min. Hadde opprinnelig en full stilling, som jeg mistet til nedleggelse. Det positive er jo at jeg da gjør meg ferdig med barn. Anonymkode: 4eb20...515
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og folk sier vi ikke trenger feminisme eller kvinnedagen.. Anonymkode: 2c9e3...3ed Vel, feminister trenger vi ikke, de lager bare kvalme og sprer hat. Anonymkode: 26c08...5cf
Kanutte Skrevet 19. mars 2017 #11 Skrevet 19. mars 2017 Jeg har aldri møtt negativitet i forbindelse med graviditetene mine. Ikke har jeg hatt problemer med å få jobb heller. Av de jeg har ansatt de siste årene har mange fått barn. Det er en kalkulert risiko. Og de som kommer til meg og forteller om graviditet får gratulere til svar og vi tilrettelegger så godt som mulig. Forøvrig tar menn hos oss ganske lang pappaperm. Vi kvinner har også en jobb å gjøre. Om mor og far begynner å dele permisjonen mer likt vil forskjellene utjevne seg. Om mor og far tar 6 måneder hver er belastningen like stor for begge arbeidsgivere, men jeg støter ofte på medkvinner som tviholder på at permisjonen er hennes.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #12 Skrevet 20. mars 2017 Norge er verdens nest verste land når det gjelder diskriminering av gravide og mødre, kun slått av India. Kan hoste opp en link eller to i morgen om noen vil lese. Japan f.eks var mye bedre enn Norge på dette, selv om vi liksom er så likestilt her. Og det var kun 18% som ønsket å ansette en kvinne som hadde små barn hjemme!! Anonymkode: eb4ae...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #13 Skrevet 20. mars 2017 Det fødes mindre barn ja. Mange bhg sliter med å få nok barn. Det er synd om det blir slik. Til slutt står lærere, barnehagelærere og jordmødre uten jobb om det fortsetter slik. Anonymkode: 08274...dea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå