AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Hei! Jeg er en kvinne på 27 som har bestemt meg sammen med samboer om å prøve å få barn, noe vi kom frem til at vi ønsket for ca to måneder siden hvor vi da valgte å slutte med prevansjon (kondomer. Sluttet med p-ring for et halvt år siden) For ca 8 år siden var jeg hos gynekolog for å sjekke ut litt forskjellig. Sånn som jeg husker det fortalte denne gynekologen meg at jeg ikke hadde eggløsning, og at jeg måtte gå på eggløsnings fremkallende tabletter når jeg ønsket å bli gravid. Jeg er dog usikker på hvordan hun evt kom frem til at jeg ikke har eggløsning, jeg var der en gang og tok noen undersøkelser, og så kom jeg tilbake og fikk beskjed om dette. Det som dog hører historien til er at jeg ble gravid noen måneder etter dette, og valgte da å ta abort. Nå kjenner jeg er litt stresset over dette - kan det være jeg har manglende eggløsning? Jeg har regelmessig menstruasjon, tror jeg har regnet ut at jeg har 30 dagers syklus, men har ikke merka noe til EL-slim, eller noen spesielle smerter. Takker for svar! Anonymkode: 041d6...507
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 Siden du ble gravid etter dette, har du jo eggløsning. Uten eggløsning er man steril. Ved en 30 dagers syklus er det sannsynlig at eggløsning ligger ca 30-14 dager ( -0-3dager). Hadde kjøpt en pakke med eggløsningstester og testet morgen og kveld fra CD 14-til og med 17. (CD1=1.dag i menstruasjonen, som telles som 1) Anonymkode: 7f0e4...5a7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 Hvis du har regelmessig syklus, har du mest sannsynlig eggløsning også. Du kan få det bekreftet ved å måle kroppstemperaturen din hver morgen: etter eggløsningen stiger temperaturen litt. Ikke så mye at du kjenner det, men nok til at det syns på en graf over alle temperaturene. Du kan lese mer om dette her: http://hvordanbligravid.com/egglosning/maling-av-basaltemperatur/ Lykke til! Anonymkode: 19788...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå