AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Vi trenger en stor og god, lettstelt hjørnesofa. Vi vurderer Ikea Landskrona i brun, men vi blir ikke helt enige med oss selv om hvilken stil den kan kombineres med. Ønsker IKKE å ende opp med type år 2005 med svart skinnsofa, turkise detaljer og kraftige smijernslysestaker fra Black&White. Stuen forøvrig har en del retro teak-møbler, men også en del minimalisme gjennom mye slette, matte flater, lyse og rolige gulv og temmelig fritt for nips. Er vel ute etter "mid century med moderne elementer", hvis det gir mening. Så: Kan denne sofaen takle denne oppgaven, altså å passe inn i øvrig interiør? På bildene under ser sofaen forresten ganske matt ut på Ikeas bilder, mens det i det private bildet ser ut som den er blank. Noen som vet hvordan den "oppfører seg" i stua? Anonymkode: 323e9...638
TraceBuster Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 Ikke helt min smak. Jeg kjenner noen som har litt den stilen i stuen (hvite slette vegger, teak møbler) og de har en lysegrønn stoffsofa fra Bolia som jeg synes fungerer veldig fint der. Jeg tror det er en Scandinavia. Kanskje noe slikt kunne passe? https://no.sofacompany.com/moebler/sofaer/sofa-med-sjeselong/nelson-3-seater-corner-open-end-left-vendy-cool-grey 1
Gjest Trygdekontoret Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 Først tenkte jeg nei, men når du sier teakmøbler så kan det funke. Eneste er at jeg synes den sofaen krever endel slitasje(faktisk) og mye jordtoner/grønt og nesten litt sånn full out retrohjem for å blande seg inn uten å bli den kjipe sorte skinnsofagreia fra Skeidar i 2003 om du skjønner. Om du har ellers et rimelig minimalistisk hjem så hadde det nok passet bedre med de litt strammere hjørnesofaene fra Bohus/Bolia(sistnevnte er megadyr selv på salg som hjørnesofa). Om alle vegger er hvite og du ikke har særlig med planter/fargeinnslag altså. Har du nok sennepsgule og grønne puter i, og tar litt pledd med den type farger så tror jeg muligens den faktisk kan bli ganske fin. Ellers; nei.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, Trygdekontoret skrev: Først tenkte jeg nei, men når du sier teakmøbler så kan det funke. Eneste er at jeg synes den sofaen krever endel slitasje(faktisk) og mye jordtoner/grønt og nesten litt sånn full out retrohjem for å blande seg inn uten å bli den kjipe sorte skinnsofagreia fra Skeidar i 2003 om du skjønner. Om du har ellers et rimelig minimalistisk hjem så hadde det nok passet bedre med de litt strammere hjørnesofaene fra Bohus/Bolia(sistnevnte er megadyr selv på salg som hjørnesofa). Om alle vegger er hvite og du ikke har særlig med planter/fargeinnslag altså. Har du nok sennepsgule og grønne puter i, og tar litt pledd med den type farger så tror jeg muligens den faktisk kan bli ganske fin. Ellers; nei. Takk for svar. Stilen vår er ikke sånn typisk alt hvitt/svart/grått. Veggene blir varmgrå / antikkgrå, muligens med en blå fondvegg. Vi har en del grønnplanter, puter i retro/grafisk mønster, teaksjenker + teaksalongbord. Noen av stolene er tydelig skandinavisk design, mens andre er vintage 50-70-tall. Litt vanskelig å finne en sofa som kan matche det hele, med andre ord! Men det spørs om vi må finne en stram tekstilsofa istedet, ja... Anonymkode: 323e9...638
FantasDick Skrevet 20. mars 2017 #5 Skrevet 20. mars 2017 Litt enig med Trygdekontoret her. Har du noen inspirasjonsbilder å vise?
Hjertefisk Skrevet 20. mars 2017 #6 Skrevet 20. mars 2017 Dette ser ut som en estetisk "krevende" sofa. Den er så spesiell at den vil ikke passe inn hvor som helst. F.eks så ser den jo skikkelig stygg ut på det private bildet. Den kler ikke å ha disse putene i seg (eller puter i det hele tatt). Det fine med den er at den er stram og enkel, og dermed bør interiøret være stramt og enkelt og ganske minimalistisk. Er bare å glemme puter og pledd. Synes jeg ihvertfall. Men jeg har en ganske annerledes smak da. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #7 Skrevet 20. mars 2017 Problemet med skinn er at de er vame og klistete om sommeren og kalde om vinteren. Og en annen ting er at jeg ikke likte alle knappene. Det ble for mange detaljer for meg selv om de var i samme farge og litt skjulte. Anonymkode: ffa95...bba
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #8 Skrevet 21. mars 2017 7 timer siden, FantasDick skrev: Litt enig med Trygdekontoret her. Har du noen inspirasjonsbilder å vise? Jeg blir ikke helt enig med meg selv om eksakt hva jeg er ute etter i stuen, ser jeg, men jeg liker i allefall disse bildene. (Om noen kan tipse meg om veggfarger som kan passe til denne stilen, og helt lyse enstavs-eikegulv, setter jeg forøvrig stor pris på det! Vil ikke ha hvite vegger.) Anonymkode: 323e9...638
Gjest Fenrir Skrevet 21. mars 2017 #9 Skrevet 21. mars 2017 Jeg likte den ikke. Nå er jeg en kort person og de store sitteputene hadde gjort det ubehagelig for meg å sitte der da jeg måtte ha sittet på kanten uten å rekke frem til ryggstøtten på sofaen. Har vært hos folk som har hatt både sofaer og stoler i en slik stil og jeg blir alltid sliten i ryggpartiet av å sitte for lenge i dem.
Gjest Trygdekontoret Skrevet 21. mars 2017 #10 Skrevet 21. mars 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir ikke helt enig med meg selv om eksakt hva jeg er ute etter i stuen, ser jeg, men jeg liker i allefall disse bildene. (Om noen kan tipse meg om veggfarger som kan passe til denne stilen, og helt lyse enstavs-eikegulv, setter jeg forøvrig stor pris på det! Vil ikke ha hvite vegger.) Anonymkode: 323e9...638 Åååååh 😍😍😍😍 Jeg ELSKER sånt! Men jeg velger typisk Boliasofa til sånt. Hadde egentlig tenkt på Less, men siden hjørnevarianten er gigantisk falt jeg på Skandinavia i en sjøgrønn farge. Om jeg skulle hatt blåtoner så har de en veldig fin petrolfarge også. De har fått en ny modell som minner litt om Scandinavia, men som er hakket finere synes jeg. Om man bare er litt mer frisk i fargevalget så ser den ganske annerledes ut enn de vanlige litt kjedelige beige/grå. Og så ville jeg bare tipse om pledd fra Funky Doris, er kjempefine til sånt Endret 21. mars 2017 av Trygdekontoret
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #11 Skrevet 21. mars 2017 Takk for tips, Trygdekontoret! De Bolia-sofaene er utvilsomt lekre, men dessverre litt i dyreste laget for oss akkurat nå (renoverer hele huset as we speak...) Hva med denne fra Bohus, kan den integreres i samme stil? https://www.bohus.no/stue/sofa/hjoernesofa/saturday-hjoernesofa-25 Anonymkode: 323e9...638
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #12 Skrevet 21. mars 2017 Angående blankhet så blir alle skinn som regel MYE blankere ved bruk. Matt når man kjøper den. Blank etter 6 mnd. Anonymkode: 8aec0...0f2
FantasDick Skrevet 23. mars 2017 #13 Skrevet 23. mars 2017 Saturday var gørrkjedelig, men en svært enkel sofa som vil passe inn omtrent overalt. Vi har en ganske lik i TV-stua. Liker Landskrona, jeg! Ser den lett for meg i inspirasjonsbildene dine, men jeg ville hatt noen svarte detaljer i interiøret så ikke sofaen er det eneste som er svart. Trenger ikke være rare greiene, men la merke til at det ikke var noe svart på bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå