Gå til innhold

Aventflaskene blir brune i vask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå håper jeg på raskt svar her...

Vaska Avent flasker i oppvaksemaskinen i et par mnd. Gått helt fint. Til idag. Nå er de blitt brune! Hvorfor...? Skyller dem godt i varmt vann og setter flaskene, "hettene" og de hvite til å skru med i oppvaskemasinen. Koker suttene.

Nå er altså flaskene plutselig blitt brune. Dette går ikke av i vask, stått å skubba nå med kjøkkenskrubb og det går ikke bort... Nesten litt redd for å gi lillemann frokost i morgen, hvis flaskene nå er skadet. Er jo ingen butikker åpne nå, så får ikke kjøpt nye heller... Og ALLE flaskene er brune....

Er dette farlig...?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde med våre også etter en stund. Virker som de oksiderer av en eller annen grunn...eller så har de blitt vasket sammen med noe som hadde ketchup eller tomatpuré på seg?

Anonymkode: 4d8b7...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Kan skje med plast når plasten har fått nok av varme. Jeg har sett dette på andre plastprodukter og. På tide å bytte flaskene ut. Eller du kan sende en mail til forhandler og høre hva de svarer? 

Bruker bare Tupperwareflasker og de holder bedre. 

Anonymkode: cd83a...093

Skrevet

Vaska sammen med en skje med tomatpure på... Kanskje på tide å bytte de ut uansett... Så lenge han kan få froksot i morgen så... :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sarah1991 skrev:

Vaska sammen med en skje med tomatpure på... Kanskje på tide å bytte de ut uansett... Så lenge han kan få froksot i morgen så... :)

Så først nå at du hadde skrubba med kjøkkenskrubb. Det må du ikke gjøre på plast hvor det skal mat, og varm mat/drikke oppi. Fordi du frigir/løsner (helt eller nesten) små plastpartikler som kan komme i maten. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så først nå at du hadde skrubba med kjøkkenskrubb. Det må du ikke gjøre på plast hvor det skal mat, og varm mat/drikke oppi. Fordi du frigir/løsner (helt eller nesten) små plastpartikler som kan komme i maten. 

Da får jeg kaste den flaska jeg har gjort det med :)

AnonymBruker
Skrevet

Aventflaskene tar dessverre til seg farge fra tomatpure og ketchup. De kan fint brukes! Er ikke noe feil med de, er kun fargen.

Det sies at det går bort om man koker de sammen med sitronsyre, men aldri prøvd selv.

Anonymkode: bc207...0c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sarah1991 skrev:

Der er nok problemet. Trygt å bruke da.

Anonymkode: 4d8b7...b6e

Skrevet

Jeg jobber på meieri, og bet meg merke i det du skriver; du skyller i varmt vann. Gjør du det vil proteinet "brennes" fast. 

Alltid skyll i kaldt vann først. Har ei venninne som gjorde det samme, og hennes flasker var også brun. Men...jeg kjøper også tomatpuré teorien. Uansett...ikke farlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å legg dem i lunkent vann med eddik og sitronsaft, det hjalp her når flaskene var misfarget..

Anonymkode: 45e26...77e

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ufarlig, og skjer fordi man vasker det sammen med noe tomatgreier.

Ikke kast masse plast - det er utrolig kjipt for miljøet. Flaskene er helt sterilisert om du har vasket på 60 grader(altså ikke ecovask).

Om du er i tvil så koker du dem bare en runde.

Anonymkode: 8cb9d...d7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...