lady90 Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Vi har et kjøkken/spisebord på 2 x 1 m. Dessverre er det ikke plass til å utvide det pga en vegg. Det er benk på den ene siden så vi klarer å presse 10 stk rundt. (da sitter det 1 på kortsiden). Kan hende vi kan dra det bittelitt ut slik at vi får 1 på andre kortsiden og, men 11 er absolutt max. Litt kjedelig når vi har familieselskap 2 ganger i året hvor vi er 15, for da må noen sitte i sofaen i stua. Andre med samme dilemma?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Sånn har det vært i alle år på de aller fleste familieselskapene jeg har vært på. Helt normalt for oss at noen sitter ved spisebordet og noen sitter ved stuebordet. Aldri vært noe problem for noen. Anonymkode: c2e17...67a 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Rive veggen? Flytte? Leie lokalet de få gangene dere samles? Er det et problem, finnes det en løsning. Eller hva er det egentlig du lurer på? Anonymkode: f70f2...cec
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 Flytt spisebordet ut i stua og lån et ekstra bord som forlenger?! Anonymkode: 7e908...c4c 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #5 Skrevet 20. mars 2017 Nei, for jeg har stue. Anonymkode: 96f7d...3a1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #6 Skrevet 20. mars 2017 Sitt på gulvet med papirduk. Husker en gang jeg var i bursdag besøk til en vitnameser så hadde foreldrene lagt bursdagbord på gulvet. Anonymkode: 23c40...499
TraceBuster Skrevet 20. mars 2017 #7 Skrevet 20. mars 2017 Gjør ikke noe om de lages barnebord på sofabordet synes jeg. Men det beste hadde vel vært å hatt et bord med klaffer, og når alle skal samles ryddes andre møbler på stuen bort slik at dere får ett stort bord.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #8 Skrevet 20. mars 2017 Det er ytterst få som har plass til 15-16 stk rundt spisebordet sitt. Det er helt normalt at man må splitte opp over flere bord, og ta i bruk stuebord og slikt, når man har så mange gjester. Om problemet ditt er at du ikke vil dele folk over flere rom, så bær spisebordet inn i stuen, så kan noen sitte ved spisebordet, og noen ved stuebordet. Anonymkode: b2fd7...642 1
lady90 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Rive veggen? Flytte? Leie lokalet de få gangene dere samles? Er det et problem, finnes det en løsning. Eller hva er det egentlig du lurer på? Anonymkode: f70f2...cec Nei jeg synes ikke det er noe problem. Bare moren min som maser om at vi burde flyttet spisebordet ned i kjelleren e.l. slik at alle får plass når vi er 14-15 stykker. Lurte på om det er vanlig at alle har plass til så mange. Som sagt har vi en vegg som sperrer så vi får ikke utvidet bordet noe mer selv om vi har klaffer (hvilket vi ikke har)
happiest Skrevet 20. mars 2017 #10 Skrevet 20. mars 2017 Har dere plass til bord i stuen? Dere trenger jo ikke ha bordet stående der hele tiden, men kanskje dere kan kjøpe et slik "klapp-bord" som dere kan hente frem slik at dere kan sitte på langbord i stuen? Blir jo litt kjedelig dersom noen må sitte i stuen og andre på kjøkkenet. Evt ville jeg heller laget i stand "stående buffet" el. hvor det er mer naturlig å gå rundt å prate og sitte seg ned litt her og litt der. F.eks enkel tapas en kan spise med hånden.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #11 Skrevet 20. mars 2017 Hvis du har plass i kjelleren, så kan du jo ha et par sammenleggbare reservebord stående som du setter opp der når dere skal være mange til bords. Anonymkode: d5a8a...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå