Gå til innhold

Ikea madrass eller generelt madrass tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Skal kjøpe ny seng og lurer på å bestille på ikea via nett. Har ikke Ikea her i nærheten. Det dumme er jo at jeg ikke får prøvd madrassene. Men jeg synes uansett det er annerledes å prøve de enn å sove på de.. Den senga vi har nå føltes grei i butikk men fant ut etter en uke at den føltes for hard enn hva jeg foretrekker.

Uansett, har ikke lyst på rammemadrass denne gangen. Og sånn skikkelig kontinentalseng blir for dyrt. Så blir å kjøpe seng, og madrass.

Det jeg lurer på er, hvilken madrass skal jeg gå for når jeg liker at madrassene skal være litt myke. Ikke kjempe myke sann synke langt nedi, ikke helt sann hotell, det er ofte for mykt. Men ikke sånn hard som jeg har inntrykk av at de fleste liker. Jeg liker å synke litt nedi madrassa, og den rammemadrassa vi har nå med fjær er ikke sånn jeg synker i. Den er myk men jeg synker ikke slik jeg vil, haha.. Leser overalt at madrassene fyller kroppen, men lurer på om det er akkurat det jeg ikke liker.. Kanskje en rett å slett en skummadrass er bedre enn springfjærmadrass? Men leser på Ikea at disse springfjær har fyll også, så kanskje det blir annerledes enn rammemadrass som jeg ikke liker? Råd?!

Takk!

Anonymkode: 6343b...a92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

dytt :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Det du spør om er omtrent umulig å svare på. Hvordan madrassen passer til din kropp, kommer helt an på vekt og kroppsfasong. Du kan slå opp på nett hva som anbefales av hard, middelg og myk madrass i forhold til din høyde og vekt, men om du har andre preferanser enn anbefalt hjelper det lite. 

Du er nesten nødt til å prøve madrassene selv. Du har 90 dagers angrerett på madrasser hos ikea, så du kan jo bare kjøpe en, prøve, og returnere om du ikke liker den etter en ukes tid. 

Anonymkode: e5406...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den enkleste måten å få en hard seng på er hvertfall å kjøpe en seng som man putter madrasser i. Behagelig mykhet er dessverre en ting som gjerne hører kontinentalsenger til, for der har man dobbelt lag med fjær og dermed en mye dypere fjæring.

Anonymkode: a7106...f1e

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du spør om er omtrent umulig å svare på. Hvordan madrassen passer til din kropp, kommer helt an på vekt og kroppsfasong. Du kan slå opp på nett hva som anbefales av hard, middelg og myk madrass i forhold til din høyde og vekt, men om du har andre preferanser enn anbefalt hjelper det lite. 

Du er nesten nødt til å prøve madrassene selv. Du har 90 dagers angrerett på madrasser hos ikea, så du kan jo bare kjøpe en, prøve, og returnere om du ikke liker den etter en ukes tid. 

Anonymkode: e5406...906

Ok takk for svar! :D

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den enkleste måten å få en hard seng på er hvertfall å kjøpe en seng som man putter madrasser i. Behagelig mykhet er dessverre en ting som gjerne hører kontinentalsenger til, for der har man dobbelt lag med fjær og dermed en mye dypere fjæring.

Ok såpass ja. Men disse ikea sengene har sånn bunn som regulerer seg litt, er ikke det litt bedre da? Blir ikke det litt mykt av en myk madrass?

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det må være SÅ vanskelig å velge madrass som folk skal ha det til. Tror det er egentlig mer reklametriks som mange tror på, du vet, "du sover en tredjedel av livet ditt, så madrass er verdt å bruke 40 tusen på". Ikea har ikke så stort utvalg av pocketfjær-madrasser, hvis jeg husker det riktig så har de faktisk bare to typer. En er litt høyre enn andre, så det kommer an på hva slags sengeramme du kjøper, og hvor høy seng vil du ha. Og de har to forskjellige fasthet, fast og middels. Som selger på Ikea sa til oss, fast er til menn eller overvektige personer, middels er for kvinner eller tynne menn. Enkel og grei regel, det kommer rett og slett på vekta di, eller egentlig forhold mellom vekt og lengde. Selgeren også sa at det er mange kvinner som tror at de må ha en fast madrass men blir i virkeligheten mer fornøyd med middels. Jeg var nemlig en av disse, men stolte på ham, kjøpte middels fast, og er fornøyd. Vi betalte forresten totalt 8 tusen, tror jeg, for sengebunn på 180, to 90-madrasser og overmadrass.

Også har Ikea rammemadrasser også da, men jeg skjønte det slikt at du vil kjøpe seng + madrass?

Anonymkode: fe2ca...308

AnonymBruker
Skrevet
På 23. mars 2017 den 7.43, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg ganske sikker på er selgertriks. Mener faktisk å ha lest en test som konkluderte at den nederste madrassen gjorde absolutt ingenting fra og til i en kontinental seng, og hva sånn sett bortkastet penger.

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen, samme AB, tredje post hehe. Beklager mas. http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/bedroom/24828/ - her er alle madrassene til ikea, de har visst tre typer med pocketfjær. Vi valgte den midterste på pris, den uten later.

Hvis du først skal ha fjærmadrass, bør man gå for pocketfjær så fremt det er en seng du tenker å bruke daglig. Fjærmadrass er for gjesteseng/hytteseng, (og ikke for barneseng som mange tror - barna vil ha det bedre på skummadrass)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...