Million Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Jeg lurer på hvor viktig det er at man fjerner f.eks. papiretiketten på glass når man skal kaste noe i kildesorteringen? Jeg har f.eks. nå et glass med pastasaus. Selve glasset er av nettopp glass, lokket av metall, og kan da kastes i samme container (glass og metall i samme container, står det). Men må jeg bruke masse varmtvann og energi på å få fjernet papiretiketten på glasset før jeg kan kaste det? Holder det å bare skylle glasset rent for matrester, og så hive det? Etiketten på slike pastasausglass er limt hele veien rundt, så det er en sabla jobb å få det av... Hermetikkbokser er lettere, der er etikketen bare limt i en tynn liten strek et sted på boksen. Bare å rive av og skylle boksene før kasting i containeren.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Du trenger ikke fjerne etiketter. Anonymkode: 9b840...3bc 3
Gjest Margit Spat Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Det holder lenge å skylle glasset rent for matrester. Glassemballasjen utsettes for skikkelig skikkelig høy varme når den omdannes til nye produkter. Alt lim og papir blir brent vekk i prosessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå