AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Finnes det pannetermometre som faktisk duger? Jeg har nettopp kjøpt et på apoteket (ridian ncir), og det er jo helt ubrukelig. Testet noen ganger rett etter hverandre med store avvik (over en grad i forskjell fra laveste til høyeste temperatur). Vi har barn med feberkramper, så følger litt ekstra med ved feber. Bruker nå termometer i rompen, og det er naturlig nok upopulært. Anonymkode: c8de9...580
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 Vi har microlife fra Vitus apotek, og dette har fungert godt. Vi har brukt det på vann i forbindelse med bad og morsmelkerstatning, samt barnet og oss selve. Det ser ut til å ligge noen desimaler mindre enn rektalt. Jeg har 36.5-36.8 når feberfri rektalt, og pannetermometeret viser 36.4-36.6 på meg til vanlig. En sjelden gang får jeg 36.2 men ved å måle et par ganger ender gjsnitt på 36.4 gjerne. Det har også vært riktig på barnet vårt. Eneste gangen vi målte over 40, så kontrollerte vi med rektaltermometer, eneste gangen vi har brukt dette på barnet og da var det 0.3 grader kaldere på rektalt.. Så vi bruker nå kun pannetermometeret, og tenker at det er litt slingringsmonn her, på under en halv grad. Anonymkode: a23eb...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Ps: jeg oppdaget i en langvarig sykdomsperiode at barnet vårt har en varm og en kald side av pannen hvor tempen varierer nesten med en halv grad. Så forsøk å måle kun på ene siden fast. Og sovende barn blir gjerne varmere på siden som ligger ned i puten. Anonymkode: a23eb...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå